کتابفروشی معروف سیاهپوستان انگلستان تعطیل شد

به گزارش وبلاگ دوین، نخستین کتابفروشی تخصصی مربوط به جامعه سیاهپوستان انگلستان اعلام نمود که بسته می گردد.

کتابفروشی معروف سیاهپوستان انگلستان تعطیل شد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ دوین به نقل از گاردین، کتابفروشی New Beacon Books در شمال لندن که به صورت تخصصی مربوط به جامعه سیاهپوستان بود، اظهار داشت که پس از بیش از 55 سال بسته می گردد و از این به بعد تنها به صورت آنلاین عرضه خواهد شد.

اولین فروشگاه تخصصی کتاب سیاه در انگلستان پس از بیش از 55 سال به علت مسائل اقتصادی تعطیل می گردد.

New Beacon Books در پارک فینزبری، شمال لندن، برای اولین بار در سال 1966 افتتاح شد و تا سال 2016 خطر بسته شدن را از سر گذرانده بود. اما با تشدید فشار های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا که بر رقابت خرده فروشان آنلاین مانند آمازون افزوده شده، تأیید شد که فروشگاه خود را در جاده استرود گرین می بندد و فقط به صورت آنلاین به کار خود ادامه خواهد داد.

این کتابفروشی معروف با ایجاد فضایی برای نویسندگان سیاه پوست به وسیله فعال جان لارز و شریک او سارا وایت تأسیس شد.

پروفسور آگوستین جان، رئیس موسسه خیریه شبکه توانمندسازی جوامع (CEN) در خصوص منظره بسته شدن اولین ناشر سیاه پوست و کتابفروشی تخصصی انگلستان، گفت که این کتابفروشی در قلب جامعه است و باید نجات داده می شد.

او گفت: نیو بیکن بوکز تنها مؤسسه نشر و کتابفروش سیاهپوست مستقل به جای مانده در انگلستان بود. در طول 55 سال خود، برای رشد جنبش سیاه پوستان، جنبش مدارس تکمیلی سیاهان و درخواست های فعلی برای استعمارزدایی از برنامه درسی بسیار مهم و تاثیرگذار عمل نموده است. برخلاف آمازون، و سایر تامین کنندگان آنلاین، نیو بیکن در قلب جوامع بوده و جنبش های اجتماعی را ایجاد نموده و صدای جوانان سیاه بوده اند.

اعلام تعطیلی این فروشگاه که در اوایل ماه جاری در وب سایت آن منتشر شد، در رسانه های اجتماعی انگلستان با حسی گسترده از ناامیدی روبرو شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کتابفروشی معروف سیاهپوستان انگلستان تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابفروشی معروف سیاهپوستان انگلستان تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید