ویژگی های فنی ایرباس A321 ایران ایر

به گزارش وبلاگ دوین، عصر دیروز، نخستین فروند از هواپیماهای ایرباس خریداری شده از شرکت ایرباس طی مراسمی و با حضور مدیران عامل شرکت های هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل شد. به مناسبت ورود این هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور به ویژگی های فنی این هواپیمای نو خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید.

ویژگی های فنی ایرباس A321 ایران ایر

در دسامبر سال 2016 میلادی و در جریان سفر رئیس جمهوری به فرانسه، قراردادی میان ایران ایر و ایرباس به امضا رسید که به موجب آن 100 فروند ایرباس ساخته و تحویل ایران خواهند شد. طبق قرار داد ایران 46 فروند ایرباس A321 خریداری نموده است که نخستین فروند از این هواپیما دیروز طی مراسمی با حضور هیات ایرانی در تولوز فرانسه تحویل شد و طبق برنامه قرار است تا امروز شهر تولوز را به مقصد فرودگاه مهرآباد ترک کند.

مدیرعامل ایرباس در این مراسم اظهار داشت:

تحویل این هواپیما سرآغاز همکاری دو شرکت است و مابقی هواپیماها به تدریج تحویل و وارد ناوگان هوایی ایرانی خواهند شد.

دانلود ویدیو

طبق اعلام شرکت ایران ایر قرار است تا این هواپیمای تازه در خطوط داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

ایرباس تازه ایران ایر با نام ایرباس A321 یکی از بزرگترین و پرفروش ترین اعضای خانواده A320 است که دارای بدنه ای به طول 44.51 متر است. بعلاوه این هواپیمای غول پیکر توانایی پیمودن 3000 مایل دریایی را با حداکثر ظرفیت مسافری دارد و به مانند سایر اعضای خانواده A320 دارای حداقل مقدار مصرف سوخت و آلودگی صوتی است.

ایرباس A321 هواپیمایی دو موتوره است که قابلیت سازگاری نصب و پرواز با موتورهای ساخت سی اف ام اینترنشنال (CFM International CFM56) یا اینترنشنال ایرو اینجینز (International Aero Engines V2500) را در مسافت های دور تا سقف 7400 کیلومتر - برای مثال، از اروپا تا آمریکا- دارد.

گنجایش مسافری هواپیمای A321 تا سقف 185 نفر است و کابین آن به دو قسمت بیزینس کلاس با 16 جایگاه و بخش عادی با 169 جایگاه تقسیم می گردد. البته برای پروازهای چارتر و مقرون به صرفه قیمت می توان ظرفیت بخش عادی را تا 220 نیز افزایش داد.

علاوه بر این، جایگاه های ایرباس A320 بسیار راحت تر بوده و به علت فراهم بودن فضای کافی در کابین و راهروی بین جایگاه ها فضای مانور کافی برای خدمه پرواز وجود دارد.

منبع: کجارو / airbus.com

به "ویژگی های فنی ایرباس A321 ایران ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های فنی ایرباس A321 ایران ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید