برترین مکان های گردشگری پزشکی جهان

به گزارش وبلاگ دوین، با برترین مکان های گردشگری پزشکی جهان آشنا شوید

یکی از صنایعی که باعث توسعه مالی کشورهای مختلف می گردد گردشگری است. صنعت گردشگری، سومین صنعت عظیم در جهان پس از نفت و خودروسازی می باشد. این صنعت باعث ایجاد شغل می گردد و نقش قابل توجهی در درآمدزایی یک جامعه و کاهش فقر دارد و همچنین می تواند عدالت اجتماعی و رفاه را در جامعه گسترش دهد. صنعت گردشگری دارای شاخه های مختلفی است و یکی از شاخه های آن که ماهیت رقابتی دارد، گردشگری پزشکی است.

برترین مکان های گردشگری پزشکی جهان

توریستی پزشکی

با گذشت زمان توریستی شاخه های اختصاصی قابل توجهی از جمله توریستی فرهنگی، ورزشی، مذهبی و پزشکی پیدا می نماید. این شاخه ها بر اساس هدف توریست از سفر خود تقسیم بندی شده اند. اگر توریستی با هدف استفاده از خدمات سلامت به شهر یا کشور دیگری سفر کند، به آن توریست پزشکی می گویند. توریست پزشکی به کشورهای پیشرفته جهان سفر می نماید تا بتواند از خدمات پزشکی با قیمت پایین و با کیفیتی مناسب استفاده نماید. خدماتی که در توریستی پزشکی ممکن است در اختیار شما قرار گیرند از خدمات پایه و ساده دندانپزشکی شروع شده و تا عمل های پیشرفته ای مثل عمل قلب، پیوند اعضا و جراحی های زیبایی ادامه دارد. این شاخه توریستی پیوسته در حال رشد و توسعه است.

تا انتها مطلب همراه وبلاگ دوین سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و همچنین رزرو هتل باشید تا با برترین مکان های توریستی پزشکی جهان آشنا شوید.

برترین مکان های توریستی پزشکی جهان

تایلند برای جراحی پلاستیک

یکی از برترین مکان های توریستی پزشکی جهان تایلند می باشد که بخاطر جراح های پلاستیک، مشهور شده است. این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین مقصدهای توریستی پزشکی است. کشور تایلند به داشتن استاندارهای بالای بیمارستان و مکان های درمانی معروف است. هزینه های پزشکی در بیشتر موارد در مقایسه با آمریکا و بریتانیا 40 تا 60 درصد کمتر است. طبق آمارهای به دست آمده 80 درصد از توریستان پزشکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا برای انجام جراحی های پلاستیک به این کشور سفر می نمایند. کشور تایلند به خاطر جراحی پلاستیک، طب سنتی تایلندی، دندانپزشکی و جراحی های زیبایی شهرت یافته است.

مالزی برای درماتولوژی

یکی دیگر از برترین مکان های توریستی پزشکی جهان مالزی است که به خاطر درماتولوژی یا پوست پزشکی شهرت یافته است. این کشور سالانه میزبان چندها هزار توریست پزشکی می باشد. توریستان پزشکی از کشورهایی مثل کشورهای آسیایی، خاورمیانه، استرالیا و بریتانیا برای درماتولوژی و درمان پوست به این کشور سفر می نمایند. این کشور نیز به دلیل ارائه خدمات پزشکی مثل لقاح آزمایشگاهی، درمان سرطان، جراحی عمومی و پزشکی زنان شهرت یافته است. بر اساس گزارش های ارائه شده در سال 2013 حدوداً 700 هزار توریست پزشکی برای دریافت خدمات پزشکی عالی به این کشور سفر نموده اند.

آلمان برای سرطان شناسی

یکی از مکان های توریستی پزشکی جهان که در زمینه سرطان شناسی پیشرو است و دارای مراکز درمانی پیشرفته و متخصصان سرطان مختلف است، آلمان می باشد. بیمارانی که در کشور خود به امکانات تخصصی برای درمان سرطان دسترسی ندارند به این کشور سفر می نمایند. در شهرهای مختلف این کشور بیمارستان های تخصصی سرطان وجود دارد.

کاستاریکا ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی

کاستاریکا به دلیل وجود محیطی آرام و طبیعتی زیبا که ترکیبی از جنگل های بارانی و سواحل بکر است شهرت یافته است. در این کشور بیمارستان های مختلف زیادی با مجوز JCI و کلینیک های خصوصی وجود دارد. جاذبه های توریستی پزشکی این کشور شامل جراحی زیبایی، ارتوپدی، پزشکی زنان و دندانپزشکی است. سیستم پزشکی این کشور در مقایسه با آمریکا دارای صندلی بالاتری است و هزینه خدمات پزشکی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها کمتر است. جالب است بدانید که 90 درصد از توریستان پزشکی کاستاریکا، توریستان آمریکایی و کانادایی هستند.

در این بخش از وبلاگ دوین نیز با یکی از برترین مکان های توریستی پزشکی جهان که در کشور ایران قرار گرفته اند آشنا خواهیم شد.

آب گرم در فردوس استان خراسان جنوبی

این آب گرم از 200 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است. آب این چشمه آب معدنی می باشد که بدون کربنات است و همچنین در آن آهن وجود دارد. اغلب از آب این چشمه برای درمان بیماری هایی از جمله روماتیسم، درد عصبی و مفصلی و اتساع عروق استفاده می گردد. برای استفاده از این آب گرم بناهای مختلفی احداث شده است. امروزه این آب گرم دارای امکاناتی مثل حمام های مردانه و زنانه و وان های خصوصی، سوئیت برای اقامت توریستان، رستوران، زمین بازی و پارکینگ است. از آنجا که این چشمه در جاده ای ترانزیتی واقع شده است سالانه تعداد زیادی از توریستان پزشکی به این منطقه سفر می نمایند و یکی از برترین مکان های توریستی پزشکی جهان در کشور ایران می باشد.

همراه وبلاگ وبلاگ دوین باشید و اطلاعات خود را در زمینه های توریستی تکمیل نمایید و همچنین انتخابی آگاهانه برای توریستی پزشکی داشته باشید.

منبع: سفرمی

به "برترین مکان های گردشگری پزشکی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان های گردشگری پزشکی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید