خبرنگاران مسابقه آشپزی خش خورانه با رویکرد تغذیه سالم و چند خبر گوناگون از یزد

به گزارش وبلاگ دوین، یزد- خبرنگاران - شهردار یزد در مورد برگزاری جشنواره خش خورانه گفت: بسیاری از مسائل جسمانی ناشی از فرهنگ نادرست غذایی است که با آموزش در جشنواره های غذایی می توان به اصلاح فرهنگ تغذیه یاری کرد.

خبرنگاران مسابقه آشپزی خش خورانه با رویکرد تغذیه سالم و چند خبر گوناگون از یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد جمال الدین عزیزی با بیان اینکه مسابقه خش خورانه علاوه بر ایجاد فضای مفرح و شاد، فرهنگ غذایی صحیح را نیز آموزش می دهد اظهار کرد: معضلات فرهنگی فارغ از مسائل مالی از عوامل تاثیرگذار در فرهنگ نادرست غذایی است.

وی اضافه کرد: از طرفی نیازهای امروز شهر نیز متفاوت شده و وظایف شهرداری ها نیز فراتر از خدمات و عمران است، از این رو برگزاری جشن ها و جشنواره ها با رویکرد فرهنگ سازی از وظایفی است که شهرداری ها باید به آن بیشتر توجه کنند.

شهردار یزد در مورد همایش غذای سالم در سال گذشته نیز گفت: غذاهای سنتی هر منطقه متناسب با اقلیم همان منطقه تهیه می گردد که امروزه جای خود را به غذاهای ناسالم داده و به فراموشی سپرده شده و این جشنواره ها قصد دارند مردم را به سمت غذاهای سالم و سنتی منطقه سوق دهد.

عزیزی در مورد مسابقه خش خورانه توضیح داد: در این برنامه ها مسئولان و مقامات شهر نیز حضور دارند که این اقدام باورپذیری و اعتماد مردم را به اینگونه برنامه ها بیشتر می نماید.

مسابقه آشپزی خش خورانه به مناسبت نوروز از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد فراوری شده و از سیمای یزد در حال پخش است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در مورد این مسابقه پیشتر گفته بود: 32 زوج یزدی دست پخت خود را به دبیرخانه جشنواره آشپزی خش خورانه ارسال کردند.

عباس ملازینلی اضافه کرد: در نهایت 12 خانواده برای تهیه 3 وعده غذایی پیش غذا، غذای اصلی و دسر انتخاب شدند و بعد از رقابت با هدایت کارشناس تغذیه، در نهایت سه خانواده برتر انتخاب و تجلیل می گردد.

وی گفت: ایجاد نشاط و سرگرمی به وسیله فضای رقابتی سالم و محبت آمیز، احیای غذاهای اصیل ایرانی و بومی، پرداخت به اهمیت غذاهای ارگانیک و سالم، ایجاد بسترهای آموزشی با ارائه نظرات کارشناسان مجرب و معرفی پیشینه غذاهای بومی استان یزد از اهداف این برنامه است.

***

برگزاری هفتمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی در یزد

معاون امور جوانان هلال احمر یزد از برگزاری هفتمین مرحله جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی در یزد ، همزمان با سراسر کشور اطلاع داد.

سید جواد میرحسینی گفت: این جشنواره با هدف آشنایی بچه ها با جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ، ترویج و نشر اهداف بشرمحبت آمیز نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهروزی و شکوفا شدن استعداد های بچه ها و ترغیب تفکر و خلاقیت آنان با استفاده از زبان نقاشی بچه هاه برای بیان مفاهیم صلح و دوستی برگزار می گردد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اضافه کرد: با توجه به اهداف جمعیت همچون احترام به انسانها ، کوشش برای برقراری صلح و دوستی، حمایت از زندگی و سلامت انسانها و کوشش برای تسکین آلام بشری، در این جشنواره از بچه ها خواسته می گردد یک نقاشی بر اساس اهداف هلال احمر و موضوع صلح و دوستی کشیده و تصویر نقاشی خود را با ذکر مشخصات کامل (شامل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس والدین، تلفن منزل، کد ملی و آدرس پستی) در به وسیله پیغام رسان ایتا به شماره (09931417686) جمعیت هلال احمر استان تا تاریخ 20 اردیبهشت 1400 ارسال کنند.

میرحسینی عنوان نمود: همه بچه ها در سنین 5 الی12 سال می توانند در این مسابقه شرکت نموده و تکنیک نقاشی آزاد بوده و نقاشی هادر ابعاد کاغذ (A4) ترسیم شوند.

وی اعلام کرد : در آثار ارسالی تناسب نقاشی با موضوع و خلاقیت بیان مفاهیم صلح و دوستی با زبان نقاشی بچه هاه و جذابیت در طرح و رنگ آمیزی توجه گردد.

***

جستجوی گمشده های امروز فرهنگ یزد در خونه ننه آقا

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در نشستی گفت : مردم استان با تماشای این برنامه ضمن دستیابی به شادی نوروزی عمومی، با سبک زندگی، آداب و رسوم و میراث معنوی ملموس و ناملموس شهر دیار خودشان آشنا شوند و این گمشده های جامعه امروز دوباره احیا می گردد.

عباس ملازینلی اضافه کرد: در خونه ننه آقا می توان کلیدواژه های زندگی دیروز، کسب تجربه و اعتباری کوچک ترها در کنار بزرگترها و تبادل سینه به سینه اندیشه ها و فرهنگ های اصیل یزدی به نسل جدید را به خوبی مشاهده کرد.

وی گفت: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد توجه به محتوا در تدوین و فراوری برنامه ها را مد نظر دارد و هر کدام از واحدهای این سازمان با اتاق فکرهای مجزا مباحث محتوایی را به مدیران و برنامه ریزان ارائه می کنند تا هدف اصلی سازمان یعنی اثربخشی در لابه لای برنامه ها گم نگردد.

وی اضافه کرد: در تدوین و اجرای برنامه های نوروزی به گونه ای عمل شده تا همه اقشار در سنین مختلف بتوانند از محتوای ارائه شده بهره ببرند و در خونه ننه آقا حضور و تعدد نسل ها گویای این مهم است که همه سنین مخاطب آن هستند و سعی شده کسی دست خالی از خانه ننه آقا بیرون نیاید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسابقه آشپزی خش خورانه با رویکرد تغذیه سالم و چند خبر گوناگون از یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسابقه آشپزی خش خورانه با رویکرد تغذیه سالم و چند خبر گوناگون از یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید