برترین تور استانبول را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ دوین، نوروز 98 برترین فرصت برای سفری متفاوت به کشور ترکیه و بازدید از جاذبه های خاص این کشور همراه با تور ترکیبی استانبول- قونیه است که آژانس رز سفید دنیا برنامه ریزی و اجرای آن را به عهده دارد. در این تور ترکیبی، شما 3 شب در استانبول و 3 شب در قونیه به سر می برید و اقامت شما در طول این سفر بسته به انتخابی که دارید در برترین هتل های 5، 4 و 3 ستاره خواهد بود. در ادامه جذابیت های این تور را با هم مرور می کنیم.

برترین تور استانبول را از دست ندهید

ایاصوفیه، نمادی برای استانبول

اولین مقصدی که در استانبول باید از آن سراغ گرفت، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد نماد استانبول بوده و معروف ترین کلیسا و موزه این شهر را در خود جای داده است. مقبره 5 پادشاه عثمانی از دیگر تماشای های ایاصوفیه است. از دیگر جاذبه های مشهور ایاصوفیه، ستون هایی است که در راهرویی موسوم به راهروی درب امپریالیستی قرار گرفته است. معروف است که یکی از این ستون ها توس یکی از مقدسین مسیحی متبرک شده و سوراخی که در این ستون قرار گرفته است اثری شفابخش دارد. درواقع در برهه ای از زمان، مردم معتقد بودند بیماران با قرار دادن انگشت خود در در سوراخ این ستون از بیماری شفا پیدا می نمایند.

بازدید از کاخ سلطنتی توپکاپی و تست غذاهای سنتی استانبول

مقصد بعدی در این سفر تنگه بسفر است، این منطقه نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا و دارای منظره های زیباست به همین علت مورد استقبال گردشگر ها قرار گرفته است. پیشنهاد ما برای شما حضور در کنار این تنگه و تست غذاهای سنتی استانبول با تماشای منظره ها زیبا است.

از دیگر مکان های تماشای استانبول باید به کاخ توپکاپی استانبول اشاره نمود. این کاخ برای سلطان مهمت ساخته شده و به جای مانده ای از معماری عثمانی است. کاخ توپکاپی به ثبت جهانی یونسکو رسیده است اما علتی که باعث شده تا به جاذبه منحصر به فرد تاریخی تبدیل گردد، تطبیق آن با سلایق مختلف سلطان های عثمانی است.

آنچه که نباید در سفر به استانبول فراموش گردد، غذاهای معروفی همانند بورک، لاهماجون، اسکندر کباب و دیگر غذاهای سنتی است. در این سفر باید زمانی را به خوردن غذاهای مجذوب کننده ترکیه اختصاص دهید.

بغداد در قلب استانبول

از دیگر جاذبه های مورد علاقه گردشگران در استانبول، خیابان گردی و خرید است. پیشنهاد ما برای خرید، خیابان استقلال در اطراف میدان معروف تکسیم است. علاوه بر مغازه های مختلف در این خیابان می توانید از یک کلیسای قدیمی بازدید کنید. حتما در مسیر این خیابان سیمیت نان برشته کنجدی را از قلم نیاندازید.

اما خیابان بغداد نیز از دیگر خیابان های مجذوب کننده استانبول است. خیابانی که در سرتاسر آن کافه های مختلف و فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد و علاقه مندان به ماشین های لوکس هم می توانند نمایشگاه هایی با آخرین مدل های ماشین های لوکس را هم آنجا ببینند.

قونیه، مرکز عرفان جهان

پس از بازدید از استانبول شما برای سفر به مرکز عرفان جهان آماده می شوید و همراه رز سفید جهان راهی قونیه، شهر مولانا، می شوید. قونیه معروفیت خود را مدیون مولانا است و سالانه گردشگران بسیاری برای زیارت مقبره وی به این شهر می آیند. فضای قونیه با استانبول بسیار متفاوت بوده و شما با حضور در این شهر به دل افسانه شمس و مولانا سفر خواهید کرد.

پایکوبی سماع در قونیه

اولین مکانی که در قونیه به سراغ آن می روید، مرکز فرهنگی مولانا است. می توان از این مرکز به عنوان قلب فعالیت های فرهنگی در هر زمان از سال نام برد؛ یک مرکز فرهنگی بی نظیر که ایفاگر نقشی عمده در ایجاد زیر ساخت های تازه در زندگی فرهنگی و گردشگری قونیه بوده است. تماشا پایکوبی سماع در این مرکز لذت وصف نشدنی برای گردشگرانی که هوادار مولانا هستند، به همراه دارد. جالب است بدانید، این مکان هر ساله میزبان برگزاری جشنواره بزرگداشت مولانا و مراسم پایکوبی سماع در ماه دسامبر است. این مراسم، زیر بزرگترین چراغ موشی (چراغ روغنی) جهان برگزار می گردد.

کلیسترا؛ شهر سنگی در قونیه

کلیسترا از دیگر تماشای های قونیه، شهری سنگی دارای آثار تاریخی است که بدون شک مجذوب آن می شوید. در این شهر شما با خانه هایی در دل سنگ رو به رو می شوید که تاریخچه و چگونگی ساخت آنها را در طول بازدید، درمی یابید. در دورانی که مسیحیان روم بر این شهر مسلط بودند، جمعیت زیادی در کلیسترا مستقر بودند و تعداد زیادی پناهگاه به منظور حفاظت از خود در برابر حملات و یورش های بیگانگان ساختند. از دیگر جاذبه های قونیه می توان به مقبره ملانصرالدین معروف هم اشاره نمود؛ همان شخصیتی که با طنزپردازی های خود، جایگاه ویژه ای در فرهنگ و ادب ایران دارد. مقبره وی در آرامگاهی به نام خودش واقع در دیواره های شرقی شهر قرار گرفته است. در بازدید از قونیه باید از مسجدهای تاریخی این شهر نیز بازدید کرد، مساجدی که هر کدام سرگذشتی خاص خود دارند.

موزه گردی در قونیه

قونیه در کنار مساجد و مقبره چهره های شناخته شده، موزه های بسیاری را در خود جای داده است که از مجذوب کننده ترین آنها می توان به موزه - خانه آتاتورک اشاره نمود. آتاتورک معمار ترکیه نوین و برجسته ترین و مورد احترام ترین فرد تاریخ معاصر ترکیه است. بازدید از این موزه - خانه و کسب اطلاعات درباره شخصیت وی برای تاریخ دوستان مجذوب کننده خواهد بود.

شکم گردی در قونیه

بیشتر غذاهای قونیه از بلغور گندم و گوشت بره تهیه می شوند. اتلی اکمک یکی از معروف ترین غذاهای این شهر است که ظاهری شبیه پیتزا دارد. بعلاوه در سفر به قونیه حتما خوراک تریت را امتحان کنید تا طعم غذاهای خوشمزه این شهر را همواره در خاطر داشته باشید.

در انتها شب ششم شما در کنار لیدرهای خوب رز سفید و با تجربه هایی متفاوت از استانبول، شهر مدرن و اروپایی ترکیه تا قونیه شهری سرشار از عرفان، راهی ایران خواهید شد.

منبع: همگردی

به "برترین تور استانبول را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تور استانبول را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید