تیگو 8 پرو 2023؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX

به گزارش وبلاگ دوین، کمپانی چینی چری تازهترین عضو خانواده تیگو 8 را تحت نام تیگو 8 پرو 2023 معرفی کرد. طبق اعلام این کمپانی این کراس اوور در ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) در بازار چین عرضه می گردد. اما هنوز معلوم نیست که این شاسی بلند چینی در سال تازه از سوی شریک تجاری چری در ایران عرضه می گردد یا خیر.

تیگو 8 پرو 2023؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX

به گزارش وبلاگ دوین، تیگو 8 پرو 2023 که نسبت به نسخه های پیشین خود اسپرت تر به نظر می رسد، از سوی چری برای مشتریان جوان تر طراحی و فراوری شده است. اما قیمت آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. ولی با این حال با توجه به قیمت 19 تا 25 هزار دلاری نسخه قبلی، بعید است که قیمت مدل نو از این میزان کمتر باشد.

طبق اعلام چری، کراس اوور تازه خانواده تیگو 8 با ظرفیت 7 جایگاه و در دو مدل پایه و پلاگین هیبرید عرضه می گردد و نسخه هیبریدی آن بالاترین قیمت را خواهد داشت.

در ایران نیز تقریبا تمامی اعضای خانواده مونتاژ و عرضه شده اند و آخرین مدل آن ها تیگو 8 پرو 2022 بود از سوی مدیران خودرو به بازار خودرو معرفی گردید. اما قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومانی آن واکنش هایی را در پی داشت. حالا باید ببینیم که مدیران خودرو با وجود جنجال های اخیر، آیا باز هم این شرکت خودروساز خصوصی برای نسخه تازه پا پیش می گذارد یا نه.

طراحی تیگو 8 پرو 2023 و مسئله کپی برداری از لکسوس NX مدل 2022

چری که تا پیش از این در طراحی خانواده تیگو 8 از کراس اوور های مشهور هیوندای الگوبرداری می کرد، حالا به سراغ پرچمدار کراس اوور های برند لکسوس یعنی NX رفته است. خروجی این کپی برداری نیز به میزان ای واضح است که اگر یک فرد آماتور این دو خودرو را از نمای روبرو و بدون نشان و برند کنار یکدیگر ببیند، به سختی می تواند تشخیص دهد که این دو از یک خانواده و فراوری یک کمپانی نیستند.

با این حال اگر طراحی بخش جلوی تیگو 8 پرو 2023 را در تصاویر مشاهده کنید، می بینید که فرم جلو پنجره بزرگ تا چه میزان به فرم جلوی لکسوس NX مدل 2022 شبیه است. اما چراغ های شارپ که از هر دو طرف به جلو پنجره متصل شده اند، به زیباییِ بخشِ جلویی خودرو و عریض تر نشان دادن دماغه یاری فراوانی نموده اند.

در بخش پشت خودرو نیز چراغ های به هم پیوسته هنوز حضور دارند. اما این بخش هم از کپی برداری در امان نمانده اند و گرافیک داخلی چراغ ها به فرم طراحی لکسوس NX مدل 2022 نزدیک شده اند. علاوه بر این جانمایی عبارت چری قدری پایین تر از چراغ پیوسته درست شبیه جانمایی لکسوس است و فونت ها هم تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

کابین تیگو 8 پرو 2023 تغییر چندانی نسبت به مدل پیشین نداشته است و همچنان شاهد همان چیدمان در نسخه تازه هستیم. اما برای اولین بار نمایشگر شیشه جلو خودرو به این کراس اوور افزوده شده است.

مشخصات فنی و امکانات تیگو 8 پرو 2023

بررس مشخصات منتشر شده از سوی کمپانی چری نشان می دهد که نسخه پایه عضو نو خانواده تیگو 8، با دو موتور عرضه می گردد. بر اساس این اطلاعات تیگو 8 پرو 2023 به پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ با ظرفیت 197 اسب بخار و یک موتور 2.0 لیتری با ظرفیت 254 اسب بخار تجهیز شده است. این نیرو نیز به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو و در نسخه دیگر به تمامی چرخ ها منتقل می گردد.

اما مشخصات فنی نسخه هیبریدی فرق دارد. در این نسخه یک موتور 1.5 لیتر توربو شارژ با 2 موتور الکتریکی وجود دارد. نیروی این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ انتقال داده می گردد. علاوه بر این، نسخه هیبریدی در حالت الکتریکی قادر است 100 کیلومتر را طی کند.

طول این کراس اوور سایز میانه در طول 4745 میلی متر، در عرض 1860 و در ارتفاع به 1745 میلی متر می رسد. این ابعاد نشان می دهد که سایز عضو نو خانواده نسبت به مدل پیشین تغییر قابل توجهی نداشته است.

در خصوص امکانات تیگو 8 پرو 2023 نیز گفته شده که آپشن هایی نظیر سیستم تهویه دوکاناله اتوماتیک در جلو، ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، سامانه پیشگیری از تصادف، نور بالا اتوماتیک، سردکن و گرم کن جایگاه های جلو، ورود بدون کلید، هدآپ دیسپلی (نمایشگر شیشه جلو خودرو)، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در صندوق عقب اتوماتیک، سیستم صوتی سونی، سامانه پاک سازی هوا، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سنسور عقب، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی جایگاه شاگرد، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سقف پانورامیک، سیستم فرامین صوتی، کول باکس، شارژر بدون سیم، کروز کنترل هوشمند، رانندگی اتوماتیک در ترافیک، رانندگی خودران سطح 3 و... وجود دارد.

تصاویر تیگو 8 پرو 2023

منبع: فرارو

به "تیگو 8 پرو 2023؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX" امتیاز دهید

1 کاربر به "تیگو 8 پرو 2023؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیگو 8 پرو 2023؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید