بلندترین پل دنیا از جنس ساج است!

به گزارش وبلاگ دوین، گردشی روی بلندترین پل جهان

میانمار جای فوق العاده ای برای گشت و گذار و کشف طبیعت و تاریخ به طور همزمان است و به همین علت است که بسیار مورد توجه گردشگرهای سرتاسر جهان هم هست. بنت و پِر، زوج گردشگر نروژی ای هستند که در شهر فردریکستاد این کشور زندگی می نمایند. این زوج گردشگر تابحال به کشورهای مختلفی در قاره های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آفریقا سفر نموده اند. آنها از سفرکردن لذت می برند و دوست دارند این پدیده را اپیدمی نمایند و دیگران را هم به بیشتر سفر کردن تشویق نمایند. آنها حالا داستان سفر خودشان را به یکی از شگفت انگیزترین منطقه ها جهان یعنی میانمار منتشر نموده اند. با خبرنگاران همراه باشید و قسمتی از این سفر هیجان انگیز را بخوانید:

بلندترین پل دنیا از جنس ساج است!

نام پلی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، یو بین(U Bein) است. پل یو بین، در میانمار قرار گرفته است و از روی دریاچه تانگتامان عبور می کند و یکی از زیباترین غروب های خورشید را در جهان دارد.

غروب آفتاب روی پل یو بین تماشای است

دوست دارید در عالم واقعیت رویا ببینید؟ کافی است تجربه تماشا غروب، از روی پل یو بین را داشته باشید. پل یوبین طولی حدود 1200 متر دارد و از روی رودخانه باریک تانگتامان عبور می کند. مطمئنم که این جا یکی از شلوغ ترین مکان ها در میانمار برای عکاسی است. جالب است بدانید جنس این پل از ساج است، شاید فکر کنید پس حتما باید سست باشد اما اینطور نیست چون محل عبور و مرور افراد و درچرخه های زیادی است. این پل در اواسط سال 1800 ساخته شد و شامل 1200 ستون از ساج است.

اوقات ما روی پل به یاد ماندنی بود…

ما نصف روزمان را از روی پل گذراندیم و توانستیم از تماشا شفق که به آرامی دیده می شد لذت ببریم. نتوانستیم از این پل دل بکنیم و ترجیح دادیم ساعت ها روی آن به آسمان خیره شویم. وقتی که نورها به گلوله های قرمزی تبدیل شدند و به آرامی زیر پل رفتند، یک چشم انداز عالی بود. اگر بخواهید هر دو را با هم داشته باشید یعنی هم غروب و هم پل، می توانید یک قایق کوچک اجاره کنید که اجاره قایق اصلا هزینه بالایی ندارد. بعد از غروب خورشید و گرفتن چند عکس یادگاری به روی پل برگردید و به زندگی معمولی که روی آن جریان دارد خیره شوید. روی این پل، راهبان جمع می شوند و با عابران مصاحبه می نمایند.

با وجود اینکه راهبان برمه ای زاهد هستند، اما عقایدی آزاد و نه چندان سخت گیرانه ای دارند. در مدت حضورمان در میانمار یک چیز فهمیدیم اینکه همه کسانی که رداهای قرمز نارنجی با کله های سیاه دارند، راهب نیستند بلکه بسیاری از آنها، بچه هایی هستند که قبل از رسیدن به بلوغ، به عنوان نوراهب مشغول می شوند.

پل یو بین از مرکز قبلی یعنی امراپورا دور نیست؛ بنابراین می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید، یعنی که هم هر دو مکان را در یک روز ببینید یا این که چند روز در امراپورا بمانید و یک عصر به تماشا پل یو بین بروید. برای ما این نکته در سفر به این جاذبه بزرگ گردشگری بسیار مهم بود.

منبع: الی گشت

به "بلندترین پل دنیا از جنس ساج است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین پل دنیا از جنس ساج است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید