روز جهانی گردشگری و جهانگردی

به گزارش وبلاگ دوین، انسان های اولیه، برای پیدا کردن غذا و لوازم مورد احتیاج خود از غار بیرون آمدند، مسیرهای زیادی را طی کردند و، پس از گذر از جنگل و رودخانه و طوفان و برف و گل و لای، با دست پر به خانه شان برگشتند. احتمالا، این نخستین تجربه انسان از گردشگری و جهانگردی بوده است. از هزاران سال پیش تا امروز، انسان های زیادی چنین چیزی را تجربه نموده اند اما گردشگری و جهانگردی به معنای امروزی اش فقط به میزان کمی بیشتر از 100 سال قدمت دارد و فقط ما انسان های امروزی هستیم که در سال روزی را به نام روز جهانی گردشگری و جهانگردی جشن می گیریم.

روز جهانی گردشگری و جهانگردی

پیشینه روز جهانی گردشگری و گردشگری

گردشگری احتمالا به میزان سفر تمام انسان ها در طول تاریخ قدمت دارد. اما سفر و گشت و گذار در نقاط مختلف جهان، در ابتدا، فقط برای طبقه مرفه امکان پذیر بود زیرا سفر کاری سخت به شمار می رفت و هزینه های زیادی داشت. می گویند نخستین بار امپراطوری چین بود که مسیرها و ایستگاه هایی را برای رفت و آمد و سفر آماده کرد. در قرون وسطی، سفر در میان هواداران ادیان مختلف هوادارهای زیادی پیدا کرد و پس از آن کم کم به صورت تفریحی عمومی عایدی. اما نخستین بار، در سال های اخیر بود که سازمان گردشگری اتحادیه اروپا روزی را به عنوان روز جهانی گردشگری و گردشگری انتخاب کرد. هدف از این کار رسیدن به صنعت گردشگری قابل اتکا، مسئول و قابل دسترس در تمام جهان بود.

چرا روز جهانی گردشگری و گردشگری؟

صنعت گردشگری هم برای گردشگرها سودآور است و هم برای منطقه های که مسافرها از آنجا بازدید می نمایند. گردشگرها و گردشگرها در هر سفر فرصتی پیدا می نمایند تا با فرهنگ ها، زبان ها، عادت های غذایی و رسم و رسوم مردم مختلف جهان آشنا شوند و در عوض، به شرایط مالی و فرهنگ آن منطقه ها یاری می نمایند. اما گردشگری و گردشگری هم آدابی دارد و روز جهانی گردشگری و گردشگری در واقع روزی است برای یادگیری بیشتر و بهتر قوانین جهانی اخلاق سفر با هدف افزایش مزایای گردشگری و به حداقل رساندن زیان ها و حفاظت از مردم، فرهنگ ها، محیط زیست و منطقه های که به تماشا آنها می رویم و تجربه شان می کنیم.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

روز 27 سپتامبر (5 مهر) روز جهانی گردشگری و گردشگری است. شاید یکی از راه های خوب برای جشن گرفتن این روز ورق زدن کتاب رویاهای تان باشد. کدام منطقه، شهر یا کشور است که همواره دل تان می خواسته به آنجا سفر کنید؟ این روز برترین فرصت برای تماشا جایی است که آرزوی تماشاش را دارید، یا حداقل می توانید برنامه ریزی برای سفر به این مقصد را از همین روز آغاز کنید.

در روز جهانی گردشگری و گردشگری این کارهای ساده را امتحان کنید:

  • در خصوص تفاوت گردشگر (Tourist) و گردشگر (Traveler) کمی جستجو کنید.
  • ببینید نام چند نفر از گردشگرهای معروف جهان را می دانید.
  • در خصوص قوانین گردشگری و جهانگری اطلاعات کسب کنید.
  • تصمیم بگیرید گردشگر یا گردشگر بهتری باشید تا هم از سفر بیشتر لذت ببرید و هم به فرهنگ و مردم منطقه مقصد سود بیشتری برسانید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ دوین

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "روز جهانی گردشگری و جهانگردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی گردشگری و جهانگردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید