الزام پروازهای داخلی به مسافرگیری 60 درصدی، پروازهای خارجی گران می شوند؟

به گزارش وبلاگ دوین، میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام خبر ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به شرکت های هواپیمایی گفت: دیروز مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به تمام شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد و همه ایرلاین ها از زمان ابلاغ این مصوبه، موظف به رعایت 60 درصد در فروش بلیت های داخلی در بازه زمانی دو هفته آینده هستند.

الزام پروازهای داخلی به مسافرگیری 60 درصدی، پروازهای خارجی گران می شوند؟

وی با اشاره به برنامه ریزی و خرید بلیت هواپیما به وسیله مسافران از ماه ها پیش توضیح داد: بسیاری از مسافران از ماه ها قبل اقدام به خرید بلیت هواپیما برای سفر خود نموده اند و با توجه به کمبود ناوگان هوایی و عدم امکان برقراری پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی، امکان جداسازی مسافران از یکدیگر وجود ندارد. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و بعلاوه تاکید سازمان بر رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و با این هدف که پروازهای مسافران نیز دچار چالش نگردد، این پروازها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به وسیله شرکت های هواپیمایی انجام می گردد .لیکن از تاریخ ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکتها موظف به رعایت 60 درصد در فروش بلیتهای داخلی در بازه زمانی دو هفته آینده است.

قانون مالیات برارزش افزوده مشمول پروازهای خارجی نمی گردد

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای در مورد اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل هوایی تاکید نمود: براساس مفاد ماده دو قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران و واردات و صادرات آنها از لحاظ مالیات و عوارض، مشمول مقررات قانون مذبور است. لذا مادامی که شرکت های حمل و نقل هوایی ترتیبات حمل و نقل هوایی مسافر و بار را فراهم نمایند، مکلفند مالیات و عوارض ارائه خدمات حمل و نقل هوایی در ایران را از مسافر یا خریدار خدمت حمل، حسب مورد، مطالبه و وصول نمایند.

این سازمان در مورد نحوه دریافت مالیات برارزش افزوده در پروازهای داخلی نیز بیان کرد: بلیت صادره پروازهای سیستمی یا چارتری اعم از الکترونیکی یا جلدی در حکم صورتحساب صادره است. لذا درج اجزای تشکیل دهنده بهای بلیت الزامی است، زیرا ماخذ محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، بهای خالص بلیت است و عوارض و تعرفه هایی از قبیل عوارض فرودگاهی، هلال احمر و تعرفه نظارت بر ایمنی مسافر در پروازها که به موجب قانون، مصوبات هیات وزیران و غیره در بلیط از مسافر اخذ می گردد، جزو محاسبه مالیات بر ارزش افزوده نیست.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "الزام پروازهای داخلی به مسافرگیری 60 درصدی، پروازهای خارجی گران می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام پروازهای داخلی به مسافرگیری 60 درصدی، پروازهای خارجی گران می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید