آموزش حذف دسته جمعی نرم افزار در ویندوز 10 با IObit Uninstaller

به گزارش وبلاگ دوین، می خواهید از شر مسائل حذف برنامه های ویندوز خلاص شوید؟ با IObit Uninstaller می توانید یک آغاز تازه و خوب به رایانه خود هدیه دهید. فرض کنید که شما یک برنامه نو خریداری و آن را نصب نموده اید. حال از آن خسته شده اید و می خواهید آن را به صورت کامل از روی رایانه خود حذف کنید. مسئله ای که با آن روبرو می شوید این است که این برنامه برای اجرا شدن چندین برنامه دیگر را نیز به صورت اتوماتیک روی سیستم شما نصب نموده است!

آموزش حذف دسته جمعی نرم افزار در ویندوز 10 با IObit Uninstaller

پس علاوه بر برنامه اصلی، باید در پی برنامه های اضافی نیز باشید. ما در این مطلب یک راه چاره اساسی برای این مشکل داریم. راه چاره ما حذف دسته جمعی نرم افزارها با IObit Uninstaller است.

احتمالا فکر شما کمی گنگ شده که منظور ما از حذف دسته جمعی نرم افزار با IObit Uninstaller چیست. با این حال اصلا نگران نباشید، زیرا همین حالا به سراغ توضیحات اضافی در رابطه با این موضوع می رویم.

تا این بخش متوجه شدیم که برای حذف کامل یک نرم افزار، باید تمامی نرم افزارهای اضافی که به وسیله نرم افزار اصلی نصب شده اند را حذف کنیم. این دقیقاً همان موقعیتی است که IObit Uninstaller برای آن ایجاد شده است. IObit Uninstaller می تواند به شما یاری کند تا مواردی را که باید حذف کنید، به راحتی پیدا و سپس به حذف بپردازید. به همین سادگی! در واقع حذف نرم افزارها با IObit Uninstaller یک روش آسان برای حذف کامل چند نرم افزار از روی ویندوز 10 است.

اگر شما هم به این موضوع و پاک شدن کامل یک برنامه از روی ویندوز 10 اهمیت می دهید، ما را تا انتهای این مقاله مجذوب نماینده همراهی کنید. در انتهای این مقاله نیز می توانید نظرات خود را با کاربران وبلاگ دوین مگ به اشتراک بگذارید.

حذف کامل و دسته جمعی نرم افزارها با IObit Uninstaller

ابتدا ضروری است بدانید که اپلیکیشن IObit Uninstaller بعضی از ویژگی های خاص خود را فقط در نسخه پولی ارائه می نماید. با این حال نسخه رایگان آن می تواند تا حد بسیار زیادی به شما یاری کند. در این مقاله سعی می کنیم تا نسخه رایگان را مورد آنالیز قرار دهیم و بیشتر در خصوص امکانات آن صحبت کنیم. بنابراین اولین قدم ما دانلود IObit Uninstaller از سایت رسمی آن و نصب آن مانند هر برنامه دیگری است. شما با استفاده از دکمه زیر می توانید به راحتی این اپلیکیشن را دانلود کنید.

بهتر است به دلیلی که ما را به سمت IObit Uninstaller سوق داد، برگردیم. فرض کنید که می خواهید برای یک بازی نو که اخیراً خریداری نموده اید، فضا ایجاد کنید. در حالت ایده آل یک بازی یا برنامه قدیمی را حذف می کنید. در چنین وضعیتی به جای حذف چندین برنامه به صورت جداگانه که قطعا سخت خواهد بود، IObit Uninstaller را فعال کنید.

بیشتر مردم امروزه از چندین دستگاه ذخیره سازی اطلاعات (هارد) در رایانه خود استفاده می نمایند. آیا شما هم از هاردهای SSD و HDD روی رایانه شخصی خود استفاده می کنید؟

اگر می خواهید برنامه ها و بازی های نو را روی یکی از آن ها نصب کنید، حذف موارد قدیمی دیگر فایده ای ندارد. در این مرحله با کلیک بر روی جزئیات و آنالیز جهت نصب آن برنامه باید مطمئن شوید که مواردی که حذف می کنید، فضایی را در درایو مورد نظر آزاد می نمایند. منظور ما از جمله قبل این است که گاهی شما به ظاهر یک برنامه را حذف می کنید، ولی در حقیقت پس از حذف آن هیچ فضای خالی را در سیستم خود مشاهده نمی کنید!

در این بخش متوجه اهمیت حذف نرم افزار با IObit Uninstaller می شوید. وقتی مواردی که می خواهید حذف کنید را پیدا کردید، با گذاشتن علامت در سمت چپ هر برنامه، آن ها را برای حذف علامت گذاری کنید. سپس بر روی دکمه Uninstall در سمت راست آن اپلیکیشن کلیک کنید.

در این بخش IObit Uninstaller فهرستی از نرم افزارهایی که حذف خواهند شد را به شما ارائه می دهد. پس از مشاهده فهرست نرم افزارها، بر روی Uninstall کلیک کنید.

حال صفحه ای برای شما باز می گردد که می توانید پیشرفت کار را به شکل یک دایره که در حال پر شدن است، مشاهده کنید.

بهتر است که کمی هم در خصوص فرآیند این کار اطلاع داشته باشید. از آن جایی که این برنامه قرار است که یک مورد یا مواردی را از رایانه شما حذف کند، فرآیند حذف از رایانه شما مانند این است که خود شما به وسیله منوی Windows Add/Remove Programs آن موارد را حذف کنید. پس در واقع این نرم افزار قرار است هم کار شما را ساده تر کند و در عین حال وظیفه خود، که پاک کردن نرم افزارهای انتخابی شماست را به برترین نحو ممکن انجام دهد.

شما باید در هر موردی که قرار است حذف کنید، گزینه Yes را انتخاب کنید. متأسفانه IObit Uninstaller این فرآیند را به صورت اتوماتیک انجام نمی دهد.

هنگامی که تمام موارد انتخاب شده حذف شدند، IObit Uninstaller خلاصه ای از فرآیند اجرا شده را به شما نشان می دهد.

اگر ندانید یا نتوانید تصمیم بگیرید که چه مواردی را باید حذف کنید، باز هم IObit Uninstaller می تواند به شما یاری کند.

برای پیدا کردن مواردی که باید حذف شوند از IObit Uninstaller بهره ببرید

ابتدا IObit Uninstaller را باز کنید. در سمت چپ برنامه فهرستی از دسته ها را خواهید دید. این موارد به شما برای انتخاب مواردی که باید حذف کنید، یاری می نمایند.

  • Bundleware فقط در نسخه Pro موجود است. بعضی از برنامه ها با نرم افزارهای اضافی همراه هستند. این همان چیزی است که اگر نسخه Pro را خریداری کنید، به آن دسترسی پیدا می کنید.
  • Recently Installed تنها نوترین برنامه های نصب شده را به ترتیب زمانی به شما ارائه می دهد. اگر اخیراً برنامه ای را نصب نموده اید و در نهایت از آن استفاده ننموده اید، می توانید به راحتی آن را در این بخش پیدا کنید.
  • Large Programs فقط مواردی را نشان می دهد که فضای قابل توجهی از فضای ذخیره سازی شما را اشغال نموده اند. شاید حذف حتی یکی از آن ها برای آزاد کردن فضای مورد احتیاج سیستم شما کافی باشد.
  • Infrequently Used مواردی هستند که شما خیلی کم به سراغ آن ها می روید و در واقع استفاده شما از آن ها بسیار پایین است. اگر دیگر از یک برنامه یا بازی استفاده نمی کنید، چرا باید فضای ذخیره سازی شما را اشغال کند؟

این دسته ها به شما برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی رایانه بسیار یاری می نمایند. با این حال داستان IObit Uninstaller با حذف بعضی از برنامه ها به سرانجام نمی رسد و کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد که در ادامه بیشتر آن ها را با هم آنالیز می کنیم.

با IObit Uninstaller یک تقویت نماینده به ویندوز خود هدیه دهید

در برنامه IObit Uninstaller، از سمت چپ به دسته Software Health مراجعه کنید. در آن جا فهرستی از مواردی را که می توان به عنوان fluff توصیف کرد، مشاهده می کنید که IObit Uninstaller می تواند آن ها را پیدا نموده و حذف کند.

  • Uninstallation Leftovers به جای مانده نرم افزارهایی هستند که پس از حذف، در فضای ذخیره سازی شما به جای مانده اند.
  • Software Permissions برنامه هایی که دسترسی های مخفی یا مخرب به فایل های سیستم عامل شما دارند را شناسایی می نماید.
  • Disturbing Notifications به شما امکان می دهد تا تمام برنامه هایی را که تمایل به نمایش اعلان های مزاحم دارند، بی صدا کنید.

مواردی که می خواهید آنالیز کنید را فعال کنید. حال روی Scan کلیک کنید و به IObit Uninstaller کمی زمان بدهید تا آن ها را اسکن کند. وقتی کار تمام شد، بهتر است که روی Fix سریعا کلیک نکنید. در عوض روی Details کلیک کنید و توجه داشته باشید که چه اقداماتی در این بخش به شما توصیه می گردد. پس حتما تمام موارد را دو بار چک کنید.

اگرچه IObit Uninstaller در تشخیص موارد برنامه های نصب شده به خوبی عمل می نماید، اما IObit Uninstaller راه چاره بهتری را برای اطمینان از پاکسازی مناسب همه موارد ارائه می دهد.

Install Monitor را از فهرست سمت چپ انتخاب کنید. اگر مسئله ای ندارید که IObit Uninstaller همواره در پس زمینه سیستم شما فعال باشد، Auto Monitor را فعال کنید تا این برنامه تمام نصب های نو را در سیستم شما کنترل کند.

از IObit Uninstaller برای تمیز کردن مرورگرهای خود بهره ببرید

IObit Uninstaller بعلاوه می تواند با حذف افزونه های اضافی یا مخرب به مرورگر شما سر و سامان بدهد. مطمئناً می توانید افزونه ها را به صورت جداگانه در مرورگر نیز حذف کنید. با این حال اگر از چندین مرورگر استفاده می کنید، بهتر است که از IObit Uninstaller برای حذف افزونه ها از بیشتر مرورگرهای محبوب بهره ببرید.

حتما به این موضوع دقت کنید که شما می توانید تنها یک مرورگر را در یک زمان تعیین مورد هدف قرار دهید. در واقع برای تمیز کردن مرورگرهای خود، باید آن ها را یک به یک انتخاب کنید.

جمع بندی

به لطف پشتیبانی از حذف دسته ای IObit Uninstaller، تقریباً هر چیزی که روی ویندوز نصب شده باشد، به وسیله این برنامه قابل آنالیز و حذف است. حتی نسخه رایگان آن نیز قطعا برای شما کارآمد خواهد بود. با این حال در صورتی که امکان خرید نسخه پولی آن را داشتید، پیشنهاد می کنیم که حتما به سراغ خرید آن بروید.

شما چه راه دیگری را برای حذف کامل و دسته جمعی چندین برنامه در ویندوز 10 می شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ دوین مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ

به "آموزش حذف دسته جمعی نرم افزار در ویندوز 10 با IObit Uninstaller" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش حذف دسته جمعی نرم افزار در ویندوز 10 با IObit Uninstaller"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید