گاو طلایی افسانه های یونان باستان واقعیت دارد!، عکس

به گزارش وبلاگ دوین، این پستانداران تنومند با ظاهری عجیب و با استفاده از سم های شکافته شده مخصوص خود که به آنها یاری می نماید از زمین های شیب دار و صخره ای عبور نمایند، در منطقه ها آلپ و دره های جنگلی در آسیا پرسه می زنند.

گاو طلایی افسانه های یونان باستان واقعیت دارد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دوین ، نام این حیوان، تاکین (Budorcas taxicolor)است و چهار زیرگونه بوتان تاکین (B. taxicolor whitei); تاکین طلایی (B. taxicolor bedfordi); میشمی تاکین (B. taxicolor taxicolor); و سیچوان تاکین (B. taxicolor tibetana) را در بر می گیرند. محل زندگی آن ها منطقه ها آلپ و دره های جنگلی در آسیا است، این منطقه ها تا بوتان، میانمار، شمال هند، تا منطقه ها مرکزی و جنوب چین و تبت امتداد دارد.

پوشش گیاهی فصلی، به ویژه برگ های درختان و درختچه ها، بعلاوه علف ها از منابع تغذیه این گونه عجیب و غریب است. در زمستان زمانی که غذای مورد علاقه این حیوان در دسترسش نباشد، شاخه های نرم را می خورد.

این حیوان حیرت انگیز است

تاکین ها گاوهایی با ظاهر عجیب و غریب هستند و از خویشاوندان گاو، گوسفند، بز و سایر پستانداران سم پا محسوب می شوند. آنها بینی های گوزن مانند و پاهای کوتاه دارند که از بدن های بزرگ و چاقشان حمایت می نمایند. هر دو جنس این گاوها دارای شاخ هایی شبیه به شاخ گاوهای وحشی هستند که از تاج سر بیرون می آیند و به سمت بالا خم می شوند.

خزهای بدبو و پشمالو آن ها بسته به زیرگونه از قهوه ای خاکستری تا قرمز یا قهوه ای شکلاتی متغیر است. شاید جالب ترین نکته این باشد که پوست تاکین طلایی، همانطور که از نامش پیداست، یک رنگ طلایی است. تاکین های طلایی ممکن است الهام بخش پشم طلایی اساطیر یونان بوده باشند. به عنوان مثال در یکی از این داستان های اساطیری آمده است که جیسون ماجراجو برای بازیابی پشم گوسفندی که از یک قوچ بالدار که به وسیله زئوس گرفته شده بود، فرستاده می گردد تا تاج و تختی را که از پدرش غصب شده بود، بگیرد.

تاکین ها در محیط های کوهستانی در آسیا زندگی می نمایند و در جستجوی غذا از دامنه ها بالا و پایین می روند. سم های شکافته شده مخصوصشان به آن ها یاری می نماید تا از زمین های شیب دار و صخره ای عبور نمایند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "گاو طلایی افسانه های یونان باستان واقعیت دارد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاو طلایی افسانه های یونان باستان واقعیت دارد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید