کیا EV9 شاسی بلند نو تمام برقی کیا سال 2024 عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ دوین، کیا در نمایشگاه لس آنجلس 2021 کانسپت کیا EV9 را به عنوان محصول الکتریکی نو آینده خود رونمایی کرد. این خودرو ظاهری خشن و عضلانی دارد؛ ولی طراحی کابین آن مینیمال با خطوط منحنی شکل صورت گرفته است.

کیا EV9 شاسی بلند نو تمام برقی کیا سال 2024 عرضه می گردد

هیوندای در همان نمایشگاه از کانسپت هیوندای سون رونمایی کرد که قصد فراوری شاسی بلند آیونیک 7 بر اساس این خودروی مفهومی را دارد و آن را در سال 2024 عرضه خواهد نمود.

این خودرو با 4930 میلی متر طول، 2055 میلی متر عرض، 1790 میلی متر ارتفاع و فاصله محوری 3100 میلی متر EV9 یک شاسی بلند بزرگ است. البته در مقایسه با تلوراید این مفهومی 70 میلی متر طول کمتری دارد، اما در عوض عرضش 65 میلی متر و فاصله محوری آن 200 میلی متر بیشتر است.

کیا EV9 محدوده پیمایش 540 کیلومتری را ارائه می دهد، اما ظرفیت باتری آن هنوز اعلام نشده است. شتاب 0 تا 100 این شاسی بلند با وجود میزان بزرگش در محدوده 5 ثانیه واقع شده است.

این خودرو می تواند با شارژ کامل تا 300 مایل یا 482 کیلومتر را پشت سر بگذارد. بعلاوه به گفته کیا این کانسپت از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید و باتری آن در زمانی کمتر از 30 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد می رسد.

نمای جانبی کیا EV9

نمای داخلی کیا EV9

نمای داخلی کیا EV9

قبلی 1 از 3 بعدی

بر خلاف اینکه در نگاه اول به نسبت مسطح به نظر می رسد، اما EV9 دارای چین و چروک های زیادی است، هرچند کناره های صاف با لبه های پخ است. هر دو قوس ایجادشده برای چرخ های جلو و عقب این تصور را ایجاد می نماید که از بدنه بیرون زده است و به نوعی قوس های عضلانی ایجادشده را با بدنه هماهنگ می نماید. این حرکت در طراحی کیا EV9 کمی جسورانه به نظر می رسد؛ زیرا آن را به طراحی جیپ و هامر نزدیک می نماید.

بر روی کاپوت این خودرو پنل های خورشیدی نصب شده است که می تواند با استفاده از نور خورشید تجهیزات کم مصرف EV9 را روشن نگه دارد. درب های خودرو برعکس و به سبک رولزرویس باز می گردد تا اغراق خودنمایی را در این خودرو به نهایت برساند.

تازهترین آگهی های خودروی کیا

درون کابین کیا EV9 دیگر خبری از خطوط برجسته و زاویه دار مانند نمای بیرونی نیست. در مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی 27 اینچی واقع شده است که تقریباً تا میانه داشبورد امتداد یافته است. یک سانروف بزرگ پانورامیک نیز برای این خودرو طراحی شده است تا نور خورشید تا حد زیادی به کابین وارد گردد.

جهت بهینه سازی بیشتر و آسیب کمتر به محیط زیست، بعضی از قسمت ها مانند کفپوش کابین از تور ماهیگیری بازیافت شده فراوری شده است. جایگاه ها نیز از موادی مانند بطری های پلاستیکی بازیافتی و پشم های بازیافتی فراوری شده است. گفتنی است که بسیاری از قسمت های کابین نیز با چرم غیرحیوانی تودوزی شده است.

نمای پشت کیا EV9

کیا چند ویژگی تازه از جمله به روزرسانی نرم افزاری بی سیم، درخواست امکانات بر حسب تقاضا و فناوری رانندگی اتوماتیک اتومود را برای اولین بار در EV9 مورد استفاده قرار داده است.

در ابتدا اتومود امکان رانندگی اتوماتیک در بزرگ راه را ارائه می دهد، که طبق گفته شرکت سازنده رانندگی بدون دخالت راننده در بزرگ راه را ممکن می سازد. این مدل بعلاوه به ویژگی تغییر جهت اتوماتیک مجهز است. کیا EV9 بر روی پلتفرم ماژولار برقی گروه هیوندای موتور که قبلاً در EV6 مورد استفاده قرار گرفته بود، ساخته خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش خودرو کیا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ دوین بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "کیا EV9 شاسی بلند نو تمام برقی کیا سال 2024 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا EV9 شاسی بلند نو تمام برقی کیا سال 2024 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید