چگونه در هواپیما بچه ها را آرام و سرگرم نگه داریم؟

به گزارش وبلاگ دوین، سفر هوایی همراه با بچه ها، همواره دغدغه ای برای والدین بوده است که قبل از سفر فکر آنان را مشغول می نماید، اما قطعا برای سرگرم کردن بچه ها راه حلی وجود دارد.

چگونه در هواپیما بچه ها را آرام و سرگرم نگه داریم؟

اغلب، والدین هنگام سفر هوایی با بچه ها دچار استرس و اضطراب می شوند، به همین علت همواره کیسه ای از شیرینی و تنقلات، گوش بند و اسباب بازی همراه دارند. حتی زمانی که سوار هواپیما می شوند، دیگر مسافران را از گریه احتمالی فرزندشان آگاه می نمایند و پیشاپیش عذر خواهی می نمایند.

این تدابیری است که والدین قبل از هر گونه مسئله ای در سفر هوایی، به آن میاندیشند اما باید به این نکته هم توجه کرد که کودک، کودک است و بعضی از واکنش ها بسیار طبیعی و در خور سن آن است. بسیار در هواپیما رفتار ناخوشایند از بزرگسالان دیده شده است که گریه کودک در برابر آن چیزی نیست.

اما با این حال اگر هنوز هم نگران آرام بودن کودکتان در هواپیما هستید، نکات زیر را مطالعه کنید:

1. نگران کالسکه نباشید

بهتر است قبل از اینکه تصمیم به بردن کالسکه بگیرید، قوانین خطوط هوایی را چک کنید. همراه داشتن کالسکه در فرودگاه برای بچه ها با سن های پایین تر، تقریبا وسیله ای ضروری به شمار می آید. اگر کالسکه تاشو و کم حجم باشد، در بعضی از خطوط هوایی امکان بردن آن به داخل کابین را نیز خواهید داشت. علاوه بر این، اگر مدت زمانی که در فرودگاه هستید کم باشد، می توانید از آغوشی هم بهره ببرید.

2. وسایلی عجیب برای تفریح به همراه داشته باشید

همواره مجبور نیستید برای سرگرم و شگفت زده کردن کودکتان، گران قیمت ترین و تازه ترین اسباب بازی ها را بخرید. پیشنهاد ما این است که یک کیسه از لوازم عجیب به صورت تصادفی همراه داشته باشید تا در طول پرواز با باز کردن آن، فرزندتان را به وجد بیاورید. مثلا یک قاشق پلاستیکی، جعبه چوبی، مسواک و ... می تواند حداقل برای نیم ساعت کودک را سرگرم کند.

3. خدمات خطوط هوایی را چک کنید

شما می توانید به وسیله سایت های معتبر، امکاناتی که داخل کابین هواپیما در اختیارتان قرار می گیرد را آنالیز و مقایسه کنید. در بعضی از هواپیما ها فیلم به نمایش گذاشته می گردد، در بعضی دیگر پشت جایگاه ها صفحه نمایشی وجود دارد که می توانید با آن سرگرم باشید یا حتی وجود اینترنت بی سیم نه تنها بچه ها را سرگرم، بلکه والدین را نیز شاد می نماید.

4. از خدمه یاری بگیرید

اغلب در تمامی هواپیما ها در طول پرواز، سیستمی برای سرگرم کردن بچه ها وجود دارد. شما می توانید در خصوص این خدمات از خدمه هواپیما سوال بپرسید و از آنان یاری بخواهید. کودک شما با استفاده از این امکانات سرگرم و خیال شما آسوده می گردد.

5. برنامه دانلود کنید

قبل از سفر، تعدادی فیلم و برنامه کودک بر روی تلفن همراه یا تبلت برای سرگرم شدن بچه ها در طول پرواز دانلود کنید تا اگر هواپیما صفحه نمایش برای پخش فیلم نداشت، شما با استفاده از تلفن خود کودک را مشغول نگه دارید. بعضی از سرویس های بزرگ مانند آمازون در حالت آفلاین هم قادر به ارائه خدمات هستند. حتی می توانید فیلمی در خصوص مقصد پیدا کنید تا قبل از رسیدن اسباب آشنایی با محیط تازه را فراهم نموده باشید.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ دوین، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "چگونه در هواپیما بچه ها را آرام و سرگرم نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در هواپیما بچه ها را آرام و سرگرم نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید