دنیای دیجیتال آینده نگر پتانسیل تغییر صنعت مسافرت و مهمان نوازی را دارد
به گزارش وبلاگ دوین، میراث آریا/ براساس اخبار بدست رسیده، دنیای دیجیتال آینده نگر پتانسیل تغییر صنعت مسافرت و مهمان نوازی را دارد.
تصور کنید در فلوریدا به راحتی بر روی مبل خود نشسته اید و به صورت مجازی برای تعطیلات پیشرو وارد اتاق هتل خود در ژاپن می شوید. آیا شبیه یک فیلم علمی تخیلی بنظر می رسد؟ خب، این همان کاری است که متاورس می تواند انجام دهد
اصطلاح متاورس اولین بار از طریق نویسنده علمی تخیلی، نیل استفنسون در رمان سقوط برف شرح داده شد که در آن انسانها به عنوان آواتارهای دیجیتالی در یک دنیای مجازی سه بعدی تعامل دارند. اساساً در متاورس مفهوم صرفاً دیدن محتوا، کمرنگ می شود و افراد در دنیای مجازی ظاهر می شوند. این قدم بعدی فناوری است که در آن افراد می توانند به صورت دیجیتالی همکاری کنند، بازی کنند، معاشرت کنند، سفر کنند و خرید کنند.
انتشار متاورس
متاورس که تحت عنوان اینترنت موبایل 2.0 پیش بینی شده است، امسال پس از اینکه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک شرکت خود را به عنوان متاپلتفرم تغییر نام داد، مورد توجه قرار گرفت. زاکربرگ چشم انداز یک اینترنت مجسم شده را ارائه داد که در آن افراد می توانند تعاملات غنی داشته باشند. از زمان اعلام این خبر، دسته ای از شرکت های فناوری ابتکارات مربوط به متاورس خود را آغاز کرده اند. از حق امتیازهای بازی های ویدیویی مانند روبلاکس و فورتنایت گرفته تا غول های فناوری مانند مایکروسافت و انویدیا، هر شرکتی با احتیاط و به آهستگی در حال ورود به فضای متاورس است.
اخیرا، سرمایه گذار دارایی دیجیتال سایت تاکنز یک قطعه زمین مجازی در پلتفرم دیسنترالند متاورس به ارزش 2.4 میلیون دلار ارز دیجیتال خریداری کرد. چنین سرمایه گذاری های سنگینی در متاورس نشان می دهد که به تدریج در حال ظهور به عنوان یک واقعیت است. علاوه بر این، تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس پیش بینی می کنند که میزان بازار متاورس می تواند تا سال 2024 به 800 میلیارد دلار برسد.
با این وجود که متاورس در حال حاضر فرضی است، احتمال زیادی وجود دارد که چهره دنیای دیجیتال را تغییر دهد و فرصت های جدیدی را ایجاد کند. اگرچه بحث های گسترده ای در مورد همکاری، خرید و معاشرت مبتنی بر متاورس وجود دارد، در صنعت مهمان نوازی نیز هم فرصتی برای متاورس وجود دارد.
صنعت مهمان نوازی چگونه می تواند از متاورس سود ببرد؟
یکی از چالش های اساسی در تجارت مهمان نوازی، برآورده کردن انتظارات همیشه در حال تحول مهمانان است. از فرآیندهای رزرو یکپارچه و تجربه اقامت منحصر بفرد گرفته تا پیشنهادات بسته ارزشمند، تقاضای زیادی برای تجربه بهینه شده مهمان وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از مسافران امروزی با فناوری آشنا هستند، متاورس می تواند صنعت مهمان نوازی را متحول کند و تجربه مهمان را دوباره تعریف کند.
تجربه مهمان با تحقیق در مورد محل اقامت آغاز می شود و اگر متاورس بکار گرفته شود، می تواند فرایند رزرو هتل را به مرحله بعدی برساند. با استفاده از متاورس، مشتریان می توانند اطلاعات ضروری در مورد رزرو اتاق خود، مانند میزان، قیمت و ویژگی های اتاق، همانطور که اکنون انجام می دهند، بدست آورند. اما مسافران می توانند تورهای هتل سه بعدی مجازی را نیز تجربه کنند. مسافران می توانند به آواتارهای دیجیتال تبدیل شوند و قبل از ورود به هتل عملاً در هتل یا استراحتگاه قدم بزنند. قدم زدن سه بعدی می تواند به مسافران تجربه ای همه جانبه از اتاق های هتل، دکوراسیون و امکاناتی بدهد که تصاویر ثابت قادر به ارائه آن نیستند. یک تور سه بعدی هتل می تواند به مهمانان احساس اطمینان در تصمیم گیری هتل بدهد و رزرو مستقیم و نرخ تبدیل را افزایش دهد.
از آنجایی که رضایت مهمان معیار موفقیت هر هتلداری است، استفاده از متاورس برای ارائه یک تجربه تعاملی اتاق هتل یا تجربه محلی و فرهنگی معتبر می تواند میزان سود را به نفع شما تغییر دهد. این سطح از خدمات می تواند شما را از رقبای خود جلوتر نگه دارد و به مهمانان شما کنترل سفرهای آینده را بدهد.
مطلب پایانی
دنیای دیجیتال آینده نگر که متاورس وعده داده است، پتانسیل تغییر صنعت همه گیر مسافرت و مهمان نوازی آسیب دیده را دارد. با این حال، ساختن یک دنیای واقعیت جایگزین قطعا یک شاهکار چالش برانگیز خواهد بود. متاورس مستلزم همکاری قوی بین شرکت های فناوری، نوآوران و سیاست گذاران است. جالب است که ببینیم متاورس چقدر صنعت سفر را شعله ور می کند و چگونه در سالهای آینده متاورس خطوط بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را محو میکند.
نویسنده: منا میرزایی | لیسانس مدیریت جهانگردی
منبع: همگردی