پاپ فرانسیس ملاقات با پمپئو را رد کرد

به گزارش وبلاگ دوین، واتیکان خاطرنشان کرد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا با پمپئو ملاقات نمی کند.

پاپ فرانسیس ملاقات با پمپئو را رد کرد

به گزارش ، به نقل از پایگاه خبری آر تی، واتیکان امروز (چهارشنبه) بیان کرد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا میزبان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در چارچوب سفر به کشور های اروپایی، وارد رم، پایتخت ایتالیا شده است، نخواهد بود.

اسقف اعظم، پل گالاگر (Paul Gallagher) وؤیر خارجه واتیکان به وبلاگ دوین گفت: این چنین ملاقاتی، ممکن است کوشش شخص پاپ در چارچوب کارزار مبارزات انتخاباتی در آمریکا تلقی گردد.

اسقف اعظم، پل گالاگر همچنین گفت: این، یکی از دلایلی است که پاپ با پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ملاقات نمی کند.

او در ادامه اضافه کرد: طبق رسوم معمول، برنامه فعالیت های مرتبط با چنین ملاقاتی و در چنین سطحی، می بایست با هماهنگی میزبان بسته گردد که چنین اتفاقی ظاهرا نیافتاده است.

پل گالاگر، وزیر خارجه واتیکان این صحبت ها را در حاشیه انجمن حمایت از آزادی دینی که از سوی سفارت آمریکا و به مناسبت سفر پمپئو ترتیب داده شده بود، بیان شد.

این در حالیست که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیشتر از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا خواسته بود تا نقض حقوق بشر ادعائی کاخ سفید توسط چین را محکوم کند.

لازم به ذکر است نخستین مناظره دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بامداد امروز در دانشگاه کیس وسترن رزرو شهر کلیوند در ایالت اوهایو برگزار گردید. مناظره ای که بخش عمده آن را لفاظی های ترامپ و بایدن علیه همدیگر تشکیل می داد و دو طرف به جای تشریح برنامه های چهارساله خود برای حل مسائل آمریکا، تمام 90 دقیقه مناظره در حال نشانه رفتن به سوی همدیگر بودند.

علاوه بر این مناظره، جو بایدن و دونالد ترامپ 35 روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات، دو بار دیگر نیز با هم مناظره تلویزیونی و رودرو خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پاپ فرانسیس ملاقات با پمپئو را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ فرانسیس ملاقات با پمپئو را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید