هات استامپ چیست؟

به گزارش وبلاگ دوین، هات استامپ یا طلاکوب یک روش چاپی برای چاپ زینتی است که در آن جوهر یا فویل های از پیش خشک شده با استفاده از حرارت بالا و فشار به سطح منتقل می شوند که هدف آن دستیابی به درخشش بالاتر در مقایسه با چاپ است.

هات استامپ چیست؟

To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video

از تکنیک طلاکوب برای چاپ اقلامی مثل کارت های دعوت نامه، کارت ویزیت، گزارش نامه ها،سربرگ ها، جعبه های لوکس، چرم مصنوعی و گالینگور و… بهره می برند.

برای این کار فویل متالایز باید به یاری یک دستگاه دستی یا پنوماتیک روی کاغذ قرار بگیرد. این کار جلوه ای براق، درخشان و رنگی به کاغذ می بخشد. هات استامپینگ را با استفاده از روش هایی مثل دستگاه لترپرس و دستگاه های طلاکوب انجام می دهند.

از این نوع تکنیک چاپ معمولا برای سطوحی مثل کاغذ و مقوا، جعبه های شیرینی و شکلات، جعبه های ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی بهره می برند. با استفاده از این روش تزئینی انواع بسته ها و محصولات با جلوه ای زیباتر و چشم نوازتر به بازار عرضه می شوند و در نتیجه زودتر به فروش می رسند.

کلد فویل چیست ؟

فویل سرد و فویل گرم یک کار را به خوبی انجام می دهند وآن جلب توجه مشتریان می باشد. انسان به طور طبیعی جذب چیزهایی می شود که می درخشند و برق زده و توجه ما را به خود جلب می نماید و باعث می شود نگاه دقیق تری داشته باشیم . فویل بعلاوه زیبایی بالاتری به برند شما اضافه می نماید که در نهایت می تواند به تجربه مثبت در معرفی برند شما باشد. به همین علت طراحان کاملا عاشق فویل هستند.چاپ فویل سرد که به کلیشه زنی کلد فویل نیز معروف است ، روشی چاپی است که روی یک ورق فویل می اندازد. همه این کارها به صورت خطی ، در یک پاس و فشار انجام می شود.

چاپ و بسته بندی مسئله ای بسیار مهم برای ارائه محصولات هر شرکت بوده که امروزه به صنعتی بزرگ تبدیل شده است. در عصر نو استفاده از تکنیک های چاپ کلد استمپ ارزان در مصرف برق بوده و با بهبود سرعت چاپ به خروجی بالا یاری می نماید. از جمله روش های چاپ می توان به کلد استمپ و بهره مندی از محصولات کلد فویل اشاره نمود اما قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که فرآیند این نوع چاپ چگونه است؟!

در این سبک ، جوهر یا فویل های متالایز(بخار مس) از پیش خشک شده (یا همان سرد شده) با استفاده از چسب مخصوص کلد فویل و ایجاد فشار به سطح مورد نظر منتقل می شوند و نتیجه آن ایجاد درخشش و نمایش بهتر رنگ در محل مورد نظر چاپی است.

اما نکته دیگری که تفاوت تکنیک چاپ طلاکوب گرم را از روش طلاکوب سرد نشان می دهد این است که کلد فویل بخشی از فرآیند چاپ است و در حین فرآیند شکل می گیرد. یعنی طرح طلاکوب به صورت چسبی است که در ماشین چاپ به وسیله لامپ های UV (اشعه فرا بنفش) فعال می شود . در آن موقع فویل روی چسب کاغذ(لیبل) می چسبد و خشک می شود.

خالد فویل نامی بزرگ در صنعت تامین فویل در ایران

در این مطلب به سوال هات فویل و کلد چیست و چه کاربردهایی دارد پاسخ دادیم. این تکنیک چاپ جلوه ای بسیار زیبا به محصولات و سطوح مختلف می بخشد. امروزه این کار با قیمت مناسب و رنگ های متنوع در دسترس است.

شرکت خالد فویل نامی بزرگ در صنعت تامین فویل ایران است که کوله باری از تجربه با بیش از 32 سال سابقه دارد. این شرکت طی 10 سال گذشته به یکی از اصلی ترین اسامی این بازار تبدیل شده است و با واردات هات فویل برای کاربردهای مختلف، احتیاج این صنعت را کاملا رفع نموده است.

شما با اعتماد به این شرکت می توانید تمام خواسته های خود را برآورده کنید. نباید فراموش کنید با استفاده از فویل ها، محصولات شما جلوه ای به یادماندنی تر و گران تر پیدا خواهند کرد و با تعداد بیشتری به فروش می رسند.

وب سایت : https://khaledfoilco.com

آدرس : تهران ، خیابان پیروزی ، خیابان نبرد شمالی ، خیابان عابدینی ، پلاک 48

تلفن : 021-33080010 021-33080020 021-33957122

منبع: مجله چاپخونه

به "هات استامپ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هات استامپ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید