موتورسیکلت موشکی رکورد شکست، عکس

به گزارش وبلاگ دوین، ایسنا نوشت: موتورسیکلت Steam Rocket Bike که به موتور بخار مجهز است، رکورد جهانی جدیدی را از خود بر جای گذاشته است.

موتورسیکلت موشکی رکورد شکست، عکس

تعقیب رکوردهای سرعت از زمان اختراع وسایل نقلیه که اغلب برای نمایش اوج مهندسی در نظر گرفته می شدند و می شوند، وجود داشته است.

اکنون موتورسیکلتی موسوم به استیم راکت بایک(Steam Rocket Bike) که با نیروی بخار کار می نماید، به تازگی رکورد جهانی جدیدی را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید:

  • رونمایی از طرح استثنایی ناتینگ فون 2/ یک موبایل متفاوت/ عکس

  • فیل هایی که مثل آدم غذا می خورند، یک کشف شگفت انگیز

تیم Force of Nature(نیروی طبیعت) که به وسیله یک زوج ساکن بریتانیا اداره می گردد، موتورسیکلت بخار خود را به حرکت درآوردند تا مسافتی 200 متری را تنها در 3.878 ثانیه طی نمایند.

سرعت این موتورسیکلت در کسری از ثانیه به 262 کیلومتر در ساعت رسید و در اوج خود نیز به 289 کیلومتر در ساعت رسید.

این رکورد به وسیله هیئت حاکمه بریتانیا و هیئتی برای رکوردهای سرعت زمینی بریتانیا و اروپا تأیید شد.

تیم Force of Nature یک شرکت مهندسی کوچک خانوادگی است که به وسیله گراهام سایکس(Graham Sykes) و همسرش دایان(Diane) تأسیس شده است. گراهام به عنوان طراح و مهندس اصلی این مفهوم کار می نماید و از سال 1979 در مسابقات موتورسیکلت رانی شرکت داشته است.

موتورسیکلت موشکی با نیروی بخار

تیم Force of Nature یک موتورسیکلت بخار ساخته است که برای مسابقات دِرَگ(شتاب) و رکوردشکنی در نمایشگاه ها و رویدادها ساخته شده است و با استفاده از انرژی نهان بخار، نیروی رانش لازم برای حرکت خود رو به جلو را ایجاد می نماید.

این موتورسیکلت برای ایجاد فشار، آب خالص را بسیار داغ می نماید و پس از رسیدن به فشار مناسب، آب به وسیله یک نازل مخصوص به موتور رسانده می گردد. آبِ فوق داغ هنگام خروج از نازل بلافاصله به بخار تبدیل می گردد و تا زمانی که مخزن تحت فشار موتورسیکلت خالی گردد، نیروی رانش را فراهم می نماید.

از یک روغن نباتی که هیدروژنه شده است برای فراوری گرما تا دمای 200 درجه سانتیگراد و ایجاد فشاری معادل 30 بار استفاده می گردد.

به گفته سازندگان این موتورسیکلت، یک موتورسیکلت بخار پرسرعت با سرعت بالقوه 321+ کیلومتر بر ساعت تا به امروز هرگز ساخته نشده بود.

متخصصانی از شرکت Pressure Vessel Specialists قطعات سفارشی و ابعاد خاص مورد احتیاج این تیم را برای یاری به بهینه سازی عملکرد موتورسیکلت در اختیار تیم قرار دادند.

آنها می گویند ما در ابتدا یک مخزن 50 لیتری فولاد ضد زنگ 316 لیتری ساختیم و پس از آزمایش یک مخزن 130 لیتری برای افزایش ظرفیت موتورسیکلت ساختیم. لوله های گرمایش از داخل مخزن عبور می نمایند تا آب به دمای 200 درجه سانتی گراد برسد.

این شرکت در 10 سال گذشته از سایکس در پروژه Force Of Nature پشتیبانی نموده است.

این تیم مطمئن است که سیستم محرکه آن پتانسیل کافی برای ارائه دارد و به آن یاری می نماید تا به سرعت بالای 321 کیلومتر در ساعت برسد.

سایکس می گوید: هنوز قدرت بیشتری در راه است و من مطمئن هستم که در ماه های آینده سریع تر خواهیم شد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ دوین مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "موتورسیکلت موشکی رکورد شکست، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورسیکلت موشکی رکورد شکست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید