قیمت نجومی دندان مصنوعی ، خرید یک دست دندان مصنوعی چقدر آب می خورد؟

به گزارش وبلاگ دوین، سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو درباره قیمت های دندان های مصنوعی که گاه تا 20 میلیون تومان هم می رسد، گفت: قیمتی مثل 20 میلیون تومان برای یک دست دندان مصنوعی، رقمی غیرواقعی و غیرمنطقی است.

قیمت نجومی دندان مصنوعی ، خرید یک دست دندان مصنوعی چقدر آب می خورد؟

به گزارش وبلاگ دوین به نقل از فارس، جمال تولی در برنامه تهران کلینیک رادیوتهران با تکذیب خبر قیمت افزایش قیمت دندان مصنوعی تا 20 میلیون تومان، گفت: این رقم خیلی غیرمنطقی است.

وی با بیان اینکه در کشور حداقل 3 فراورینماینده داریم که با کیفیت خیلی خوب و قیمت های به مراتب پایین تر دندان ها را فراوری می نمایند، اضافه نمود: گران ترین دندانی که در داخل کشور فراوری می گردد، حدود 130 هزار تومان قیمت دارد که با مواد دیگری که برای ساخت آن صورت می گیرد، حداکثر 200 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

تولی ادامه داد: دندان های خارجی و البته گران تر از این مبلغ هم موجود است، اما نه در حد 20 میلیون تومان. این خبر صحت ندارد و شاید با هزینه ها و دستمزدهای کلان این مبلغ را بیان نموده اند.

سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اگر مردم چنین موضوعی را عینی دیده اند و اطلاع دارند، به ما گزارش دهند تا رسیدگی کنیم.

تولی به قیمت های اعمال دندان پزشکی و تجهیزات اشاره نمود و گفت: تمامی قیمت ها در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس imed.ir موجود است و مراجعان بسته به کالاها می توانند از قیمت ها آگاه شوند.

وی اضافه نمود: متاسفانه اخیرا به حوزه دندانپزشکی ارز تعلق نمی گیرد. درحالی که این قیمت های 130 هزار و حداکثر 200 هزار تومان که در اختیار عموم است، بر اساس ارز نیمایی قیمت گذاری شده است.

این مسئول در خصوص کیفیت مطلوب اعمال دندانپزشکی و قیمت ها بیان نمود: تعرفه ها را معاونت درمان اعلام خواهد نمود. به طور مثال برای ایمپلنت دندان، قیمت های مختلفی از 130 هزار تا 400 هزار تومان بسته به نوع مواد به کار رفته مشخص شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت نجومی دندان مصنوعی ، خرید یک دست دندان مصنوعی چقدر آب می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نجومی دندان مصنوعی ، خرید یک دست دندان مصنوعی چقدر آب می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید