چطور میتوان 365 روزه در نمایشگاه صنایع غذایی حضور داشت؟

به گزارش وبلاگ دوین، شرکت در نمایشگاه های حضوری میتواند برای هر شرکتی چالش بزرگی باشد. اما می توان با نمایشگاه های آنلاین تخصصی، بازدهی بیشتری را با هزینه کمتر تجربه کرد.

چطور میتوان 365 روزه در نمایشگاه صنایع غذایی حضور داشت؟

نمایشگاه صنایع غذایی به صورت مستمر در اقصی نقاط کشور برگزار می شود. این نمایشگاه ها با کیفیت های و میزان های بسیار متفاوتی برگزار می شوند. از نمایشگاه های کوچک محلی گرفته تا نمایشگاه های صنایع غذایی بین المللی داخلی که معتبرترین آن نمایشگاه صنایع غذایی اگروفود تهران است. این نمایشگاه بصورت سالانه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

هر ساله شرکت های زیادی در این نمایشگاه ها حضور می یابند. این نمایشگاه ها محلی است که شرکت ها را به مشتریان احتمالی اشان متصل می نماید. اما شرکت در نمایشگاه یقیناً چالش ها و مسائل مرتبط با خود را دارد. سوال اینجاست که آیا می توان بدون برخورد با این چالش ها کاری کرد که اثربخشی حضور در نمایشگاه را بصورت دائم تجربه کرد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

  • برای شرکت در نمایشگاه های حضوری صنایع غذایی باید چه چالش هایی را پشت سر گذاشت؟

همانطور که گفته شد، شرکت کردن در نمایشگاه های حضوری با چالش های زیادی همراه است. بعضی از این چالش ها عبارتند از:

  1. انتخاب زمان و مکان مناسب نمایشگاه: این موضوع بسیار اهمیت دارد که شما تصمیم بگیرید در چه زمان و مکانی در نمایشگاه شرکت کنید. چراکه انتخاب زمان درست و مکان درست می تواند معین نماینده نتیجه ای باشد که از حضور در هر نمایشگاهی حاصل می شود. برای مثال نمایشگاه های محلی شاید نتواند محل خوبی برای شرکت های بزرگ باشد یا بالعکس. اگر شرکت های کوچک در نمایشگاهی که شرکت های بزرگ با هزینه های بالا شرکت نموده اند حضور یابند، ممکن است در کنار آن ها اصلاً دیده نشوند و عملاً تمامی هزینه ای که برای حضور در نمایشگاه نموده اند سوخت شود. بعلاوه انتخاب جای مناسب در نمایشگاه نیز سهم بسزایی در دیده شدن غرفه شما خواهد داشت. اینکه بتوانید یک جای خوب در نمایشگاه برای برپایی غرفه خود انتخاب کنید چالش بسیار بزرگی است. این چالش به دلیل محدودیت در جاهایی است که اصطلاحاً پاخور بالایی دارند. رزرو این مکانها گاهاً احتیاج به ارتباطات زیاد و پرداخت هزینه های سنگین دارد.
  2. غرفه سازی: یکی از چالش های بزرگ نمایشگاه های حضوری غرفه سازی است. طراحی مناسب غرفه و اجرای آن چالشی است که هم زمان بر و هم هزینه بردار خواهد بود که هر شرکتی حاضر به انجام آن نخواهد بود.
  3. انتقال تجهیزات و نیروها به محل نمایشگاه: پس از گذراندن مراحل اولیه انتخاب و غرفه سازی نوبت به انتقال تجهیزات به نمایشگاه خواهد رسید. اگر فراوری نماینده تجهیزات صنایع غذایی باشید، قطعاً احتیاج به نقل و انتقال تجهیزات و پرداخت هزینه های جرثقیل و کامیون خواهید بود. انتقال نیروها نیز هزینه بر خواهد بود؛ خصوصاً زمانی که نمایشگاه مورد نظر در شهر یا کشوری خارج از شهر خودتان باشد.
  4. جوابگویی به بازدیدنمایندگان: زمانی که چالش های مراحل قبل را گذراندید نوبت به جوابگویی به بازدیدنمایندگان خواهد رسید. این مهم احتیاج به آموزش پرسنل و استفاده از ابزارها و تجهیزاتی دارد که بازدیدنمایندگان را مشتاق به تعامل با مجموعه شما کند.
  5. جمع آوری لید (مشتری بالقوه): جمع آوری اطلاعات مشتریان بالقوه دلیل اصلی شرکت در نمایشگاه هاست. اگر به تعداد کافی نیروهای آموزش دیده به غرفه خود نیاورید ممکن است بسیاری از مشتریان بالقوه احتمالی را از دست بدهید. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در نمایشگاهی حضور داشته باشید و محصولات یک غرفه برایتان جالب باشد؛ اما به دلیل شلوغی به خود می گویید بعداً به این غرفه سر میزنم. اما فراموش نموده اید یا فرصت محدود نمایشگاه به شما اجازه بازگشت مجدد را نداده است.
  6. جمع کردن غرفه در اختتامیه: در انتهای هر نمایشگاه با وجود خستگی مفرط نیروهای اجرایی ضروری است که جمع آوری غرفه و اختتامیه انجام شود و تجهیزات و پرسنل به محل شرکت برگردند که این نیز به نوبه خود چالش هزینه برداری است.
  7. پیگیری مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به خریدار: پس از حضور در نمایشگاه احتیاج است، تیم فروش فعال شده و فهرست مشتریان بالقوه ای که در نمایشگاه جمع آوری شده است را پیگیری نمایند. این نیز به نوبه خود چالشی دیگر خواهد بود که احتیاج به یک تیم حرفه ای فروش دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

با وجود این چالش ها، حضور در نمایشگاه ها برای بعضی شرکت ها سودآور است و برای بسیاری دیگر ضررده؛ چراکه هزینه ای که بابت شرکت در نمایشگاه پرداخت می نمایند، از سودآوری حاصل از فروش محصولات یا خدمات به مشتریان بالقوه بیشتر است. به همین خاطر بسیاری از شرکت ها تجربه های زیان ده از حضور در نمایشگاه های مختلف دارند.

  • چرا حضور در نمایشگاه صنایع غذایی برای بعضی شرکت ها زیان ده می شود؟

دلیل این امر اکثراً آن است که مراحل اولیه انتخاب، آمادگی غرفه و آموزش پرسنل به درستی انجام نمی شود. بعضی مواقع نیز این کارها بدرستی انجام می شود، اما شلوغی بیش از میزان و کافی نبودن امکانات جذب مخاطب بالقوه باعث می شود که مدیر بعد از مدتی بفهمد که شرکت رقیب که در مجاورت آنها غرفه داشت، توانسته در همان نمایشگاه پیروز به جذب مخاطب بزرگ و بستن قراردادهای سنگین شود. در صورتی که شاید شرکت آنها شایستگی بیشتری برای جذب آن مشتری و آن قرارداد شیرین را داشت.

  • چکار کنیم تا بدون پرداخت هزینه های سنگین و پر ریسک، بتوانیم بصورت 365 روزه و 24 ساعته اقدام به جذب مخاطبان بالقوه کنیم؟

در وهله اول شاید فکر کنید پاسخ این سوال یک کلمه باشد: غیر ممکن است! اما اینطور نیست. با وجود اینتریت این کار امکان پذیر است، به شرطی که پلتفرمی تخصصی در زمینه صنایع غذایی وجود داشته باشد که بتواند بازدیدنمایندگان سایت را (که مثل بازدیدنمایندگان نمایشگاه، کیفیت بالایی دارند) به مشتری بالقوه برای شما تبدیل کند. این پلتفرم تخصصی هم اکنون در کشور وجود دارد و با نام آی فودز در حال ارائه خدمات تخصصی به فعالان صنعت غذاست.

آی فودز پلتفرمی است که فراوری نمایندگان و واردنمایندگان تجهیزات و مواد اولیه را به مشتریان احتمالی آنها متصل می نماید. این پلتفرم بدلیل اینکه صرفاً به صورت تخصصی بر صنایع غذایی متمرکز است توانسته است روزانه تعداد زیادی مشتریان بالقوه با کیفیت را به سوی خود جذب کند.

  • اهداف آی فودز از زبان بنیانگذار آن:

مهندس محمد مکابر، بنیانگذار آی فودز درباره این مجموعه می گوید: از آنجا که خودم فارق التحصیل رشته صنایع غذایی دانشگاه شیراز هستم، بیش از ده سال است که با چالش های مختلف این صنعت آشنا بوده و نقاط قابل بهبود بسیاری در این صنعت را دیده ام. آی فودز در پاسخ به احتیاج صنعت غذا در زمینه بازاریابی دیجیتال حرفه ای و ارائه خدمات تخصصی خلق شد.

اوایل سال 1399 با راه اندازی نسخه اولیه آی فودز سعی کردیم به حوزه بازاریابی تخصصی در صنعت غذا وارد شویم. در طول سه سال فعالیت آی فودز توانستیم در این مارکت عمیق تر شده و احتیاجهای اساسی را شناسایی کنیم و در پاسخ به آنها زیرساخت های تخصصی برای فعالان در صنعت غذا ایجاد کنیم.

هم اکنون دو پلتفرم تخصصی در آی فودز ایجاد نموده ایم. یکی برای بازاریابی و فروش محصولات فیزیکی مرتبط با صنعت غذا و دیگری با نام آموزشگاه آی فودز که برای بازاریابی و فروش محصولات مجازی مثل کتابهای الکترونیک و دوره های آموزشی تخصصی پیشرفته است. در آینده نیز سرویس های تازهی را به آی فودز اضافه خواهیم کرد تا پکیج کاملی از خدمات منحصر به فرد را در اختیار همکارانمان در صنعت غذای کشور قرار دهیم.

  • هوش مصنوعی را با آی فودز به خدمت بگیرید

با سرویس تازه آی فودز می توانید 365 روز در تنها نمایشگاه مجازی تخصصی صنایع غذایی کشور حضور داشته باشید. این سرویس تازه به فراورینمایندگان و واردنمایندگان دست اول ارائه شده و به آنها خدماتی منحصر به فرد را تقدیم می نماید.

با سرویس VIP آی فودز شما می توانید به حرفه ای ترین حالت، فروش دیجیتالی و بروز جهان را تجربه کنید. آی فودز برای شما فراوری محتوای تخصصی انجام خواهد داد. مشتریان شما پس از مشاهده محتوای متقاعد نماینده شما برای خرید با شما تماس خواهند گرفت. این جایی است که آی فودز برای شما لید (مشتری بالقوه) جمع خواهد نمود.

امکان بی نظیر دیگری که برای مشترکین سرویس VIP آی فودز فراهم است، مشاور فروش 24 ساعته ای است که به هوش مصنوعی آموزش دیده آی فودز متصل است. این هوش مصنوعی بر اساس اطلاعات محصول شما آموزش دیده است تا جوابگوی سوالات احتمالی مشتریان شما باشد. این سرویس بی نظیر را فقط در آی فودز خواهید یافت.

  • آی فودز را اهرم کنید تا براحتی بیشتر بفروشید!

اهرم چیزی است که کار را آسان می نماید. حضور در نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، هر جای جهان که باشد کار آسانی نیست. حتی اگر حضور پیدا کنید نیز شما فقط 3 روز فرصت جذب لید (مشتری بالقوه) خواهید داشت. این کار زمانی آسان می شود که شما با اشتراک در سرویس یکساله VIP آی فودز، تمام فرایند جذب مخاطب را به این مجموعه سپرده و روی آموزش بهتر مشاوران فروش خود تمرکز کنید تا بتوانند لیدهای ارجاع داده شده از آی فودز را با نرخ تبدیل بالا به مشتری بدل نمایند.

آی فودز اهرمی است که یقیناً کار شما را در زمینه بازاریابی تخصصی در صنعت غذا بسیار آسان خواهد نمود. با پلن های اشتراک سالیانه آی فودز میتوانید 365 روز و بصورت 24 ساعته در تنها نمایشگاه تخصصی مجازی صنایع غذایی کشور حضور داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09922330830 تماس حاصل فرمایید.

منبع: مجله شنبه

به "چطور میتوان 365 روزه در نمایشگاه صنایع غذایی حضور داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور میتوان 365 روزه در نمایشگاه صنایع غذایی حضور داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید