ساخت دستگاهی هوشمند برای تشخیص مسائل قلب با یک سوم قیمت نمونه های مشابه

به گزارش وبلاگ دوین، به مدد نیروی متخصص در کشور دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق ایران ساخت شد تا بی نظمی قلب در افراد زود هنگام تشخیص داده گردد.

ساخت دستگاهی هوشمند برای تشخیص مسائل قلب با یک سوم قیمت نمونه های مشابه

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ دوین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق را انجام می دهد و قادر است مولفه های اصلی عملکرد قلب مانند نوار قلب، فشار خون و سیگنال پی پی جی را مقدار گیری و ثبت کند.

هوش مصنوعی یکی از فناوری های به کار رفته در این محصول ایران ساخت است. با استفاده از این فناوری سیگنال های ثبت شده به وسیله دستگاه تحلیل می گردد و هر گونه بی نظمی قلب تشخیص داده می گردد.

البته یک ویژگی خوب این محصول قابلیت اشتراک گذاری گزارش های الگوریتم هوش مصنوعی با پزشکان آن هم به آسانی است.

محققان کشور با نوآوری خود این دستگاه را ساختند. نوآوری این محصول چیست. قابلیت های سه دستگاه در یک دستگاه قرار داده شده است. بعلاوه قادر است گزارش های تحلیلی مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی ارائه کند که نقش کلیدی در تشخیص زود هنگام بی نظمی قلب دارد.

در توسعه فنی این محصول از دانش و تخصص سخت افزار و نرم افزار برای طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی و توسعه برنامه های قابل اجرا به وسیله پردازنده های روی بردهای الکترونیکـی اسـتفاده شـده اسـت. همچنیـن بـا اسـتفاده از فنـاوری اطلاعات امـکان توسـعه برنامـه کاربـردی، برنامه هـای راه انـدازی و پشـتیبانی سـرور و الگوریتم هـای هـوش مصنوعـی بـرای تشـخیص بی نظمی قلب فراهم شده است.

بیماران مبتلا به بی نظمی های قلب و فشار خون با استفاده از این دستگاه به راحتی می توانند ثبت و پایش سیگنال ها را انجام دهند و سپس برای درمان اقدام نمایند.

اسـتقبال مـردم از پلتفرم هـای ویزیـت آنلاین نشـان می دهـد کـه مـردم ترجیـح می دهنـد تشـخیص و درمـان بیمـاری در منـزل انجـام شـود. فراوری این محصول ارزش هایـی را خلـق می کنـد و سـه دسـتگاه بـه قیمـت تقریبـا یـک دسـتگاه ارائـه می شـود.

بـا توجـه بـه قابلیـت تشـخیص هوشـمند مشـکلات قلبـی بـر پایـه هـوش مصنوعـی، نقـش علوم شناختی در این محصول مشهود است. بعلاوه سازندگان از فناوری اطلاعات در بخش حسگر دستگاه، ثبت سیگنال و انتقال داده های ثبت شده به موبایل و سرور استفاده نموده اند. مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه این محصول همگرا حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ساخت دستگاهی هوشمند برای تشخیص مسائل قلب با یک سوم قیمت نمونه های مشابه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاهی هوشمند برای تشخیص مسائل قلب با یک سوم قیمت نمونه های مشابه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید