درحال جذب 9 میلیارد سرمایه گذاری غول های فناوری هستیم

به گزارش وبلاگ دوین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی گفت: ریاض بیش از 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری در فناوری های آینده جذب نموده است.

درحال جذب 9 میلیارد سرمایه گذاری غول های فناوری هستیم

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، عبدالله السواحه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی گفت: مایکروسافت 2.1 میلیارد دلار در یک ابر مقیاس پذیر جهانی سرمایه گذاری خواهد نمود، در حالی که اوراکل 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد یک منطقه ابری تازه در ریاض متعهد شده است.

السواحه در یک مجمع بین المللی فناوری که در ریاض برگزار می گردد، گفت: سرمایه گذاری ها موقعیت پادشاهی عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین بازار دیجیتال در خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش می دهد.

رویترز در ادامه این گزارش اضافه نمود: مقامات سعودی شرکت های بین المللی را تحت فشار قرار داده اند تا در این کشور سرمایه گذاری نمایند و مقر منطقه ای خود را به ریاض منتقل نمایند تا از قرارداد های دولتی بهره مند شوند. این پادشاهی صد ها میلیارد دلار برای یک طرح مالی موسوم به منظره 2030 به رهبری ولیعهد محمد بن سلمان سرمایه گذاری نموده است.

این وزیر سعودی گفت که هواوی چین نیز 400 میلیون دلار در زیرساخت های ابری برای خدمات خود در عربستان سعودی و یک منطقه ابری دیگر با مشارکت غول نفتی آرامکو سرمایه گذاری خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "درحال جذب 9 میلیارد سرمایه گذاری غول های فناوری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درحال جذب 9 میلیارد سرمایه گذاری غول های فناوری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید