خواص اعجاب آور توت فرنگی

به گزارش وبلاگ دوین، توت فرنگی یک میوه بسیار خوش طعم می باشد که برای سلامت و زیبایی پوست بسیار مناسب است، تنظیم مقدار قند خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، یاری به کاهش وزن و مبارزه با کلسترول از دیگر خواص بی نظیر توت فرنگی می باشد. در ادامه به برسی خواص این میوه خوشمزه می پردازیم.

خواص اعجاب آور توت فرنگی توت فرنگی، سرشار از ویتامین و مواد معدنی و دارای خواص فراوانی برای سلامت بدن است. آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی مانع از لخته شدن خون و بروز سکته قلبی و مغزی می شوند. توت فرنگی افسردگی را درمان می نماید و برای شادی مفید است. اما کالری توت فرنگی چقدر است و آیا از این میوه شیرین و خوش طعم و عطر، می توان در رژیم های لاغری استفاده کرد؟

کالری توت فرنگی چقدر است؟هر 100 گرم توت فرنگی حاوی 32 کالری است.

خواص توت فرنگیآشنایی با خواص مواد غذایی لازم است. شما باید بدانید که هر میوه دارای چه ویتامین هایی است و برای درمان یا پیشگیری از کدام بیماری ها فایده دارد. بعضی از مهم ترین خواص توت فرنگی در ادامه ارائه شده است.

1. بهبود عملکرد قلباگر می خواهید قلبتان همواره مثل ساعت بتپد و مسئله ای نداشته باشد، توت فرنگی بخورید. توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است و عملکرد قلب را بهبود می بخشد. این میوه قرمز رنگ، مانع از ایجاد پلاک درون رگ ها شده و فشار خون را به حد نرمال می رساند. به همین علت افرادی که توت فرنگی مصرف می نمایند کمتر از سایرین در خطر سکته قلبی یا مغزی قرار دارند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدناگر دائم سرما می خورید و بدنتان در برابر بیماری های ویروسی مقاوم نیست، توت فرنگی بخورید. توت فرنگی سرشار از ویتامین C است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. افرادی که آلرژی یا آسم دارند با مصرف توت فرنگی بهبود پیدا می نمایند.

3. لاغریاگر رژیم های غذایی متنوع را امتحان نموده اید و نتوانسته اید به خوبی وزن کم کنید، به شما پیشنهاد می کنیم توت فرنگی را وارد برنامه غذایی تان کنید. توت فرنگی چربی سوز است و متابولیسم را افزایش می دهد. این میوه خوشمزه حاوی مقادیر فراوانی فیبر است. با خوردن این میوه احساس سیری طولانی مدت خواهید داشت و می توانید به اشتهای کاذبی که دارید غلبه کنید.

4. تقویت حافظهزندگی های پیچیده امروزی فراموشی را برای افراد مختلف به ارمغان آورده است. اگر نمی خواهید همواره کارهایتان یا جای وسایلتان را فراموش کنید، توت فرنگی بخورید. آنتوسیانین موجود در این میوه قرمز رنگ در بهبود حافظه کوتاه مدت مؤثر است. با خوردن این میوه می توانید حافظه کوتاه مدتتان را ظرف مدت زمان کوتاهی تا 100 درصد افزایش دهید.

5. شادابی پوست و موتوت فرنگی از مواد غذایی حاوی کلاژن است. با مصرف این ماده غذایی پوستی جوان و شاداب خواهید داشت. توت فرنگی حاوی بیوتین است. برای این که سلول های مرده سطح پست را از بین ببرید می توانید از ماسک توت فرنگی بهره ببرید. اگر می خواهید موهایتان پرپشت و ابریشمی باشند، باید این میوه را در برنامه غذایی خودتان داشته باشید. توت فرنگی جوش و لک های پوست را رفع می نماید.

6. بهبود عملکرد دستگاه گوارشبا آغاز رژیم غذایی احتمال ابتلا به یبوست نیز افزایش پیدا می نماید. افرادی که می خواهند به این مشکل دچار نشوند باید توت فرنگی بخورند. فیبر موجود در توت فرنگی هم برای هضم غذا مؤثر است و هم مانع از بروز یبوست می گردد.

7. سفید شدن دندان هابرای سفید کردن دندان هایتان می توانید از توت فرنگی بهره ببرید. توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. این اسید لکه های روی دندان ها را رفع می نماید. برای سفید کردن دندان ها، کافی است مقداری توت فرنگی له شده را با مقداری بکینگ پودر مخلوط کنید. سپس برای مسواک زدن از این ترکیب بهره ببرید.

سخن آخرتوت فرنگی از جمله میوه های کم کالری است. به همین علت افرادی که در رژیم غذایی به سر می برند نیز می توانند آن را نوش جان نمایند. با خوردن توت فرنگی دچار یبوست نخواهید شد.برای این که پوستی جوان و مو هایی زیبا داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم توت فرنگی بخورید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "خواص اعجاب آور توت فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص اعجاب آور توت فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید