خبرنگاران مرند نیازمند محل اسکان ضروری در مواقع بحران است

به گزارش وبلاگ دوین، تبریز- خبرنگاران- معاون عمرانی فرماندار ویژه مرند گفت: تامین محل اسکان ضروری از الزامات مدیریت بحران در این شهرستان است.

خبرنگاران مرند نیازمند محل اسکان ضروری در مواقع بحران است

صادق میکائیلی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرند با بیان اینکه در زمینه لایروبی رودخانه ها کارهای خوبی در شهرستان اجرا شده است گفت: با این وجود، اقدامات لازم در زمینه برطرف تصرفات غیرقانونی در راستا رودخانه ها احتیاج است.

معاون عمرانی فرماندار مرند اعلام کرد: ما باید از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ سازی و پیشگیری از بحران ها بهره ببریم.

وی با اشاره به ضرورت معرفی محل تخلیه نخاله ها در شهرستان تاکید نمود: در صورت تخلف و عدم توجه به تذکرات، انجام اقدامات برخوردی و قهری نیز به وسیله ادارات مربوط ضروری است.

شهردار مرند نیز با اشاره به وجود حدود 6 کیلومتر رودخانه در داخل شهر گفت: با وجود مسائل شهرستان در زمینه تامین زیرساخت ها و ماشین آلات، عملیات لایروبی در تمامی رودخانه ها در طول سال گذشته اجرا شده و مسئله ای در این راستا وجود ندارد.

حسین کاوه اضافه کرد: در زمینه اسکان اضطراری نیز با همکاری ادارات مختلف، سالن های ورزشی، مدارس، مساجد و پارک ها را پیش بینی کردیم تا در زمان ضرورت مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مرند نیز با بیان اینکه کرونا در این شهرستان هنوز تمام نشده است گفت: تفکر و رویکرد ما در راستای مقابله با ویروس کرونا این است که مردم خودشان با رعایت فاصله اجتماعی از شیوع این ویروس جلوگیری نمایند.

صمد طاهری یکی از نقاط قوت نظام سلامت را غربالگری دانست و گفت: ما به وسیله غربالگری توانستیم حدود 90 درصد افراد مبتلا را شناسایی کنیم و اکنون موارد بستری در شهرستان کاهش یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرند نیز گفت: در راستای جلوگیری از وقوع سیل، نزدیک 400 پروژه سدسازی در شهرستان اجرا شده است.

علی اصغر عادلی نیک با اشاره به اینکه دلیل وقوع سیل بیشتر بخاطر نبود پوشش گیاهی در مراتع بالادست است اضافه کرد: ما برای جلوگیری از بهره برداری بیش از حد مجاز از مراتع، صدور پروانه برای رعایت اصول فنی استفاده از مراتع برای دامداران را در سطح شهرستان در دستور کار قرار دادیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مرند نیازمند محل اسکان ضروری در مواقع بحران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرند نیازمند محل اسکان ضروری در مواقع بحران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید