جزایر آدالار استانبول؛جاذبه زیبای طبیعی و تاریخی ترکیه

به گزارش وبلاگ دوین، شما می توانید در استانبول جاذبه های گردشگری مختلفی را تماشا کنید، اما در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از خاص ترین و زیباترین جاذبه های این شهر رفته و در رابطه با جزایر آدالار صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به جزایر آدالار استانبول انداخته و در رابطه با این جزایر توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

جزایر آدالار استانبول؛جاذبه زیبای طبیعی و تاریخی ترکیه

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

موقعیت مکانی جزایر آدالار استانبول

اگر به واسطه حضور در تور استانبول وارد این شهر زیبا شدید، گزینه های مختلفی برای بازدید در پیش روی شما وجود دارد و شما می توانید از مکان های بسیار زیادی در شهر زیبای استانبول بازدید داشته باشید. به صورت کلی جاذبه های جهانگردی و جهانگردی شهر استانبول به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

بخشی از این جاذبه ها، جاذبه های جهانگردی طبیعی بوده و بخش دیگری از جاذبه های تاریخی این شهر هستند که بیشتر آن ها مربوط به دوران حکومت عثمانی می شوند و دسته سوم جاذبه های تفریحی و مدرن شهر استانبول هستند که در راستای پیشرفت شهر و جذب بیشتر جهانگردان تاسیس شده اند و به وجود آمده اند.

هر یک از این جاذبه ها، جهانگردان را جذب خود نموده و افراد از این مکان های جذاب و خاص در استانبول دیدن می نمایند. اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید تا یکی از زیباترین بخش های استانبول را مشاهده کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به سراغ جزایر آدالار رفته و از این جزیره خاص و جذاب دیدن کنید.

از نظر موقعیت جغرافیایی، جزایر آدالار در جنوب استانبول و در دریای مرمره واقع شده است و شما می توانید از چند طریق مختلف خود را به جزایر آدالار برسانید. البته باید به این موضوع اشاره نمود که تمامی روش های رسیدن به جزایر آدالار به وسیله کشتی بوده و تنها اسکله های آن متفاوت است. اسکله های که شما را به جزایر آدالار می رسانند و می توانید با استفاده از این اسکله ها از استانبول وارد جزایر زیبای آدالار شوید عبارتند از:

اسکه بوستانجی در خیابان بغداد

اسکله کاباتاش در نزدیکی تراموای T1

اسکله امین اونو

شما می توانید با استفاده از اسکله های گفته شده خود را به جزایر آدالار برسانید.

معرفی جزایر آدالار استانبول

به صورت کلی این جزایر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی خود محبوبیت بسیار زیادی بین جهانگردان دارند و هر ساله جهانگردان بسیار زیادی از سراسر جهان به شهرهای مختلف سفر می نمایند و از جزایر بازدید می نمایند. یکی از بخش های جذاب شهر استانبول نیز جزایر آدالار است.

جزایر آدالار استانبول در واقع از 9 جزیره کوچک تشکیل شده اند که هر یک از این جزایر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی خاص و جذابی هستند. در واقع جزایر آدالار در فاصله 20 کیلومتری از شهر استانبول و در شمال دریای مرمره قرار گرفته اند.

از مهم ترین بخش های جزایر آدالار می توان به بیوک آدا، بورگازادا، هیبلیدا و کینالیدا اشاره نمود. در واقع جهانگردان و مسافران که می خواهند به سراغ جزایر آدالار بیایند، تنها می توانند از چهار جزیره نامبرده بازدید داشته باشند و بازدید از پنج جزیره دیگر این منطقه غیرقانونی بوده و افراد حق بازدید از آن را ندارد.

همین مسئله ممنوعیت بازدید از سایر جزیره های آدالار سبب شده تا افسانه های بسیار زیادی حول پنج جزیره دیگر شهر استانبول شکل گیرد. موضوع بسیار مهمی که باید به آن اشاره داشت این است که در بین مردم محلی، به جزایر آدالار استانبول، جزایر پرنس نیز گفته می گردد و در هنگام بازدید از این مناطق، حتما به این موضوع توجه داشته باشید تا در سفر خود دچار مشکل نشوید و بازدید خوبی از این جزایر زیبا و خاص داشته باشید.

تفریحات جزایر آدالار استانبول

زمانی که جهانگردان به بخش های مختلف سفر می نمایند، یکی از مهم ترین موضوعاتی که مدنظر قرار داده و سعی می نمایند تا به آن توجه بسیار زیادی داشته باشند، تفریحاتی است که می توانند در آن منطقه انجام داده و لحظات فوق العاده ای را تجربه نمایند. جزایر آدالار استانبول نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از موضوعات بسیار مهم در هنگام بازدید از این جزایر زیبا و خاص تفریحاتی است که می توانید در جزایر آدالار انجام دهید.

در وهله اول مهم ترین ویژگی جزایر آدالار منظره فوق العاده زیبا، بی نظیر و خاصی است که در این جزیره وجود دارد. اگر عاشق عکاسی از مناظر هستید و یا به دنبال مکان هستید تا لحظات آرامش بخشی در شهر استانبول سپری کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به جزایر آدالار آمده و از مناظر خاص و فوق العاده این جزایر بهره ببرید. از سوی دیگر از مهم ترین تفریحات و فعالیت هایی که می توانید در این جزایر زیبا تجربه کنید می توان به دوچرخه سواری، بازدید از اماکن تاریخی، شرکت در کنسرت های محلی، کمپینگ و طبیعت گردی، شنا، درشکه سواری، پیک نیک و... نام برد. انجام این فعالیت ها در جزایر آدالار می تواند لحظات فوق العاده ای را برای شما رقم زدند.

رستوران های جزایر آدالار

یکی از ویژگی های بسیار مهم جزایر آدالار، رستوران های خاص آن است. شما می توانید در رستوران های این جزیره بهترین و خوشمزه ترین غذاهای استانبولی را سفارش داده و آن ها را میل کنید. البته باید به این موضوع اشاره داشت که به دلیل شرایط خاص این جزایر قیمت رستوران های آن بسیار گران بوده و اگر به دنبال یک غذای لاکچری و گران قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا به جزایر آدالار آمد و در رستوران های این جزایر غذای مورد علاقه خود را میل کنید.

یکی از بخش های جذاب بازدید از جزایر آدالار در هنگام ورود به این جزیره است. جهانگردانی که به واسطه کشتی به جزایر آدالار وارد می شوند، در هنگام ورود می توانند درشکه های مختلفی را در کنار اسکله ها مشاهده نمایند و اگر علاقه مند باشید، می توانید پس از ورود به جزایر آدالار با یاری این درشکه ها خود را از اسکله به مرکز جزیره رسانده و راستا بسیار زیادی را با یاری درشکه ها طی کنید.

ساعت حرکت کشتی ها به سمت جزایر آدالار

اگر قصد بازدید از جزایر آدالار استانبول را دارید، ضروری است تا پیش از سفر خود به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. در وهله اول باید اطلاع دقیقی از ساعات دسترسی به جزیره را دانسته و از سوی دیگر بهترین زمان بازدید از جزایر آدالار را نیز بدانید. برای اطلاع از ساعات بازدید از جزایر آدالار به شما پیشنهاد می کنیم تا از مردم محلی ساعت رفت و برگشت کشتی ها و قایق ها را پرسیده و از آن ها آگاه شوید، زیرا اگر اطلاع دقیقی از ساعت رفت و آمد کشتی ها و قایق ها نداشته باشید، مجبور خواهید شد تا شب را در جزایر بمانید و تا صبح که دوباره کشتی ها به سمت جزایر آدالار حرکت می نمایند در یکی از هتل های محلی جزایر اقامت داشته باشید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت این است که ساعات حرکت کشتی ها در جزایر مختلف آدالار متفاوت بوده و باید اطلاع دقیقی در این رابطه داشته باشید. اگر هم قصد اقامت در جزایر آدالار را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پیش از سفر، اتاق مورد نظر خود را رزرو نموده تا در هنگام شب با کمبود جا روبرو نشوید. سایت های بسیار زیادی وجود دارند که به شما در این زمینه یاری می نمایند.

بهترین زمان بازدید از جزایر آدالار استانبول

اگر قصد بازدید از جزایر آدالار استانبول را دارید، یکی از موضوعات بسیار مهم، داشتن اطلاع از بهترین زمان بازدید از این جزایر است. در واقع اگر شما بهترین زمان بازدید از جزایر آدالار را بدانید، می توانید در اوقاتی به این جزایر سفر کنید که از نظر آب و هوایی جزیره در بهترین شرایط خود به سر می برد و شما می توانید بازدید فوق العاده ای را از این مکان ها داشته باشید. به صورت کلی در فصل های بهار و تابستان شرایط آب و هوایی جزیره در شرایط مطلوب و معتدلی است.

جهانگرد ها سعی می نمایند تا در این دو فصل به جزایر آدالار سفر نموده و از آن بازدید داشته باشند و در فصل پاییز و زمستان نیز به علت بارش شدید برف و باران شرایط آب و هوایی نامساعد بوده و جهانگردان کمی به این جزایر سفر می نمایند. البته اگر به دنبال آن هستید تا در زمان هایی کم جهانگرد به جزایر آدالار سفر کنید، می توانید از پایین بودن قیمت ها استفاده نموده و سفر مقرون به صرفه ای داشته باشید، اما اگر بخواهید بهترین زمان بازدید از جزایر آدالار را به شما معرفی کنیم باید به فصل تابستان اشاره نمود.

حرف آخر

در این مطلب سری به شهر زیبای استانبول زده و از جزایر آدالار بازدید داشتیم. ما سعی کردیم در این مطلب هر اطلاعاتی را که در رابطه با جزایر آدالار باید بدانید را به شما منتقل نموده تا بازدید فوق العاده از جزایر آدالار داشته باشید و سفر خوبی را تجربه کنید.

منبع: گردشبان

به "جزایر آدالار استانبول؛جاذبه زیبای طبیعی و تاریخی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر آدالار استانبول؛جاذبه زیبای طبیعی و تاریخی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید