به نقطه چرخش بورس رسیده ایم

به گزارش وبلاگ دوین، خبرنگاران/کرمانشاه یک کارشناس بازار سرمایه واکنش بازار به انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر را عجیب دانست و گفت: به نظر می رسد به نقطه چرخش بازار رسیده ایم و پتانسیل شروع فرایند صعودی در بورس وجود دارد.

به نقطه چرخش بورس رسیده ایم

محمد ماهیدشتی در گفت و گو با وبلاگ دوین، با بیان اینکه بازار سرمایه در نیمه اول سال جاری و عمدتا تحت تاثیر تحولات پولی رشد قابل توجهی را داشت، افزود: بعضی از افراد بر این باور بودند که ریاست جمهوری ترامپ برای بازار سرمایه خوب است و توجیه این افراد هم این بود که تا زمانی که ترامپ حضور دارد ارزش ریال کاهش و به تبع آن بازار سرمایه رشد خواهد داشت.

این کارشناس مسائل مالی با بیان اینکه اگر این فرضیه درست بود باید فرایند صعودی بازار تا زمان انتخابات آمریکا ادامه داشت و به اوج خود می رسید، گفت: آنچه در واقعیت شاهد بودیم اصلاح بازار طی حدود سه ماه اخیر بوده که البته از قبل هم پیش بینی می شد.

ماهیدشتی گفت: معتقدم بازار طی چند ماه اخیر منتهی به انتخابات آمریکا، اصلاحات را آغاز کرد تا در زمان آغاز ریاست جمهوری بایدن فرایند صعودی خود را در پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه بازار طی چند ماه اخیر بر اساس پیروزی بایدن پیش رفت، یادآور شد: بسیاری از پیش بینی ها و نظرسنجی های معتبر خصوصا در نشریات مالی دنیا از قبل اعلام نموده بودند که احتمال پیروزی بایدن بیشتر است. در بازار نیز سهام داران حرفه ای و عمده بدون توجه به سایر اخبار همین پیش بینی های معتبر را ملاک قرار دادند و رفتار بازار به این شکل پیش رفت.

وی تاکید نمود: بر این اساس و با احتمال پیروزی بایدن باید فرایند اصلاح بازار به اتمام می رسید و فرایند صعودی کم کم آغاز می شد، اما رفتارهایی که طی چند روز اخیر از بازار شاهد بودیم بسیار عجیب است.

ماهیدشتی با بیان اینکه در شرایط کنونی قیمت سهام بعضی از شرکت ها از ارزش دفتری آنها نیز کمتر شده، افزود: این میزان از ریزش که در سه ماه به اندازه سه سال انجام شد چندان منطقی نیست، زیرا سهام بعضی از شرکت ها 75 تا 80 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه نمی توان همه این ریزش را به حباب نسبت داد و فقط بخشی از آن مربوط به تخلیه حباب و مابقی مربوط به اشتباهات بازار است، گفت: به نظر می رسد اکنون بازار بهترین تخفیف را به خریداران داده و این شاید تا 20 سال دیگر نیز تکرار نشود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار طی روزهای آینده و پس از پیروزی بایدن، اظهار کرد: به احتمال 95 درصد به نقطه چرخش بازار رسیده ایم و فرایند صعودی بازار احتمالا آغاز خواهد شد.

ماهیدشتی افزود: بازدهی بازار سرمایه طی شش ماه آینده قطعا از بازارهای دلار و طلا بیشتر است و به احتمال زیاد ریزش قیمت در این دو بازار نیز ادامه پیدا کند.

وی درباره شرایط بازار سرمایه در بلندمدت نیز اظهار کرد: این موضوع به دو عامل سیاست های بین المللی و برطرف تحریم ها و همچنین اصلاحات مالی داخل کشور بستگی دارد.

ماهیدشتی تاکید نمود: البته این نکته را نباید فراموش کرد که فرایند صعودی بازار اگرچه پتانسیل بالقوه دارد، اما بدون حمایت بانک مرکزی بازار برنخواهد گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "به نقطه چرخش بورس رسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به نقطه چرخش بورس رسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید