با 10 بستنی فروشی معروف جهان از نگاه نشنال جئوگرافی آشنا شوید

به گزارش وبلاگ دوین، بستنی ها همواره از محبوب ترین دسرهای جهان شناخته می شوند که در همه فصل ها و در هر شرایطی یکی از مهیج ترین خوراکی ها به حساب می آیند؛ در این میان برخی از بستنی فروشی ها از معروفیت بالاتری برخوردار هستند.

با 10 بستنی فروشی معروف جهان از نگاه نشنال جئوگرافی آشنا شوید

بستنی، کلمه ای فوق العاده و خوشمزه برای همه ما است که با نامش طعم لذیذ و بافت نرم بستنی مورد علاقه مان در فکر ما متصور می گردد. در سراسر جهان بستنی های متنوعی در انواع طعم ها و رنگ ها وجود دارد که بی شک هر سلیقه ای با هر ذائقه ای بستنی مورد علاقه خود را پیدا می نماید. بسیاری از کشورها بستنی مخصوص به خود را دارند و در این میان برخی از کشورها برای تست این دسر خوشمزه از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. نشنال جئوگرافی در یکی از مقاله های منتشر شده خود به معرفی بهترین بستنی فروشی های جهان پرداخته است که در این مقاله قصد داریم به این مغازه های خوشمزه سر بزنیم. با ما همراه باشید تا با بهترین بستنی فروشی های جهان آشنا شویم.

10. Capogiro Gelato (فیلادلفیا، آمریکا)

بستنی فروشی Capogiro Gelato یکی از بهترین بستنی فروشی ها در آمریکا است که 4 شعبه در فیلادلفیا دارد و اغلب کسانی که به آن مراجعه می نمایند و طعم فوق العاده بستنی ها و ژلاتوهای آن را می چشند، معتقدند در هیچ جای جهان چنین طعمی را پیدا نخواهند کرد.

ژلاتو (Gelato) در واقع نوعی بستنی ایتالیایی است که چربی آن کمتر از بستنی است. در این بستنی فروشی از شیر تازه گاو و ترکیبات مختلفی از میوه ها و تنقلات استفاده می گردد.

9. Ted Drewes Frozen Custard (سنت لوییس، آمریکا)

بستنی فروشی Ted Drewes Frozen Custard از سال 1931 فعالیت خود را با بستنی های بی نظیرش در شهر سنت لوییس در استان میزوری آغاز نموده است. ترکیبات اصلی بستنی ها، خامه تازه، تخم مرغ و شکر است. مشتریان پروپا قرص این بستنی فروشی، طعم و شکل بستنی های آنان را با عنوان پسر عموی مهربان تعبیر می نمایند! این برند نیز دارای چند شعبه در سنت لوییس است.

8. Bombay Ice Creamery (سانفرانسیسکو ، آمریکا)

بستنی فروشی Bombay Ice Creamery یکی از بهترین بستنی فروشی های هندی در سانفرانسیسکو است که در منطقه اسپانیایی زبان ها قرار گرفته است. محبوب ترین بستنی آن دارای ترکیبات هل، چای چینی، زعفران، رز و زنجبیل است که تنها در مغازه های هندی پیدا می گردد. بستنی کولفی (Kulfi) که از بستنی های مخصوص کشور هند است، در این بستنی فروشی هواداران بسیاری دارد و بسیار مقوی و پر از آجیل است.

7. Devon House (کینگستون، جامائیکا)

Devon House یکی از معروف ترین بستنی فروشی ها در شهر کینگستون در جامائیکا است که در اواخر قرن نوزدهم و بوسیله نخستین ثروت مند سیاه پوست در این شهر افتتاح شد. 27 نوع بستنی با طعم مختلف و بی نظیر در این مکان وجود دارد که ترکیبات آن نیز محلی و خاص است.

طعم این بستنی ها بر پایه میوه هایی مانند توت سنتی جامائیکا، پسته های عجیبی که در این سرزمین وجود دارد، به همراه نارگیل و ساپادیل است که میوه ای شبیه هندوانه در جامائیکا است.

6. Heladeria Cadore (بوئنوس آیرس، آرژانتین)

Heladeria Cadore پنجمین بستنی فروشی معروف جهان است که در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین است که به وسیله خانواده Olivotti که خانواده ای ایتالیایی بودند و به این شهر مهاجرت کردند، تاسیس شد.

آن ها همچنان به همان روش قدیمی بستنی های خود را تهیه می نمایند و هواداران آن بر این باورند که همین موضوع است که طعم و مزه این بستنی را برای آنان خاص نموده است.

5. Ice Cream City (توکیو، ژاپن)

Ice Cream City واقعا شهری از بستنی در توکیو است که شما را متحیر می نماید. در این مرکز شما با 300 نوع بستنی با مزه های عجیب و غریب آشنا می شوید که بسیاری از آن ها بی شک برای ما غیرقابل باور است و شنیدن نام آن به عنوان بستنی ما را متحیر می نماید. بطور کلی در ژاپن بستنی هایی با طعم عروس دریایی، زبان گاو، کوسه، گوشت اسب، کاری و حتی جوهر اختاپوس نیز وجود دارد. در این مجموعه بستنی های ایتالیایی و آمریکایی نیز وجود دارد که طعم فوق العاده ای دارند.

4. Glacé (سیدنی، استرالیا)

Glacé یکی از بهترین بستنی فروشی های جهان است که در شهر سیدنی در استرالیا قرار گرفته است و از سال 1984 تا اکنون بسیاری از بستنی های معروف در این کشور و سایر کشورها را تهیه می نماید. یکی از بستنی های معروف Glacé بمب آلاسکا یا بیکد آلاسکا (Baked Alaska) است که از بستنی وانیلی، تمشک و کمی پوست لیمو و کیک تهیه می گردد که روی آن را با مرنگ می پوشانند.

3. هتل Ajia (استانبول، ترکیه)

هیچ چیز رمانتیک تر از خوردن یک بستنی خوش طعم در کنار تنگه بسفر در یک شب تابستانی در شهر استانبول نیست. هتل Ajia یکی از بهترین هتل ها برای تست طعم بی نظیر دوندورما (dondurma)، بستنی ترکیه ای است. بافت نرم و دیر آب شدن این بستنی باعث شده است که بسیاری از فروشندگان حرکات نمایشی جالبی در هنگام سرو این بستنی در ترکیه اجرا نمایند.

2. Vaffelbageriet (کپنهاگ، دانمارک)

Vaffelbageriet بستنی فروشی است که در یک پارک تفریحی در کپنهاگ دانمارک قرار گرفته است که بستنی های آن بی نظیر است. یکی از پرطرفدارترین بستنی در Vaffelbageriet یک وافل مخروطی پر از بستنی، تکه های کیک، شکلات و نوعی شربت مخصوص است که عاشقان بسیاری را شیفته خود نموده است.

1. Perchè No (فلورانس، ایتالیا)

ایتالیا همواره خوشمزه ترین خوراکی ها را در خود داشته است و مطمئنا بستنی در این کشور نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد. Perchè No یکی از بستنی فروشی های معروف در این کشور و در شهر فلورانس است که طعم و بافت بستنی های آن زبانزد هر کسی است که با مزه آنان آشنایی پیدا نموده است.

تنوع بستنی در این مغازه بسیار است و اغلب ترکیباتی از عسل، دانه کنجد، تکه های شکلات در آن ها وجود دارد. شما در این مغازه با تنوع بسیاری از بستنی ها، جلاتوها و سوربت ها (Sorbet) که نوعی دسر میوه ای یخی است روبرو خواهید شد.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "با 10 بستنی فروشی معروف جهان از نگاه نشنال جئوگرافی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 بستنی فروشی معروف جهان از نگاه نشنال جئوگرافی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید