این وسایل را داخل هواپیما نبرید!

به گزارش وبلاگ دوین، اشیا ممنوعه در هواپیما

وقتی که می خواهید خودتان را برای یک سفر با هواپیما آماده کنید، مطمئنا در اینکه چه وسایلی می توانید با خودتان حمل کنید و چه وسایلی نمی توانید، دچار سردرگمی های زیادی می شوید. قوانین حمل بار، روز به روز در حال تغییر هستند و بنابراین حتی با بیشترین محافظه کاری ها هم شاید وسیله ای همراهتان ببرید که در آخر مجبور شوید چمدانتان را برای آنالیز های امنیتی باز کنید و وسایلتان را بیرون بریزید و دوباره ببندید. حالا به این موضوع، سختی های دیگر مانند نگاه های در انتظار بقیه مسافران را هم اضافه کنید! مطمئنا هیچ کس دوست ندارد سفر خود را با این دردسرها آغاز کند و یا به خاتمه برساند، پس خوب است این مطلب خبرنگاران را تا آخر دنبال کنید و اشیا ممنوعه در هواپیما را بشناسید.

این وسایل را داخل هواپیما نبرید!

در واقع ممنوعیت حمل برخی از اشیا به داخل هواپیما به علت امنیت خود مسافران است. فهرست زیر به شما نشان می دهد که چه وسایلی را نه می توانید به بخش بار ببرید و نه بخش کابین:

  • هر ماده ای که قابل اشتعال، قابل انفجار و آتش زا باشد.
  • هر نوع اسلحه گرم
  • اسلحه های اسباب بازی ای که شبیه اسلحه های واقعی باشند
  • هر نوع اسپری شیمیایی ای که تحت فشار باشد و برای دفاع شخصی استفاده گردد مثل اسپری های اشک آور
  • هر نوع مواد اسیدی
  • وسایل و بزاری که برنده باشند مانند تیغ، چاقو، شیشه و همه اشیا دیگری که مانند این ها خاصیت برندگی دارند
  • سیم، آچار، طناب و…

لوازم زیر را هم نمی توانید با خودتان داخل هواپیما ببرید:

عطر و اسپری، مرطوب کننده، شربت سرفه، شامپو و نرم کننده، خمیر دندان و صابون، انواع داروهای مایع

از وسایل برقی کدام ها را می توان با خود به داخل هواپیما برد؟

اگر همراهتان لپ تاپ داشته باشید، هم می توانید آن را به داخل هواپیما ببرید و هم در انباری هواپیما بگذارید که البته پیشنهاد می کنیم وسایل کوچک برقی مثل لپ تاپ و یا تبلت و گوشی را با خودتان به داخل ببرید. البته یادتان باشد که موقع رد شدن در گیت باید لپ تاپتان را از کیف بیرون بیاورید بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را داخل کیفی بگذارید که قابل دسترس باشد و سریع بتوانید آن را بیرون بیاورید.

در خصوص مایعات هم باید بدانید در شرایطی و طبق تبصره هایی می توانید با خودتان مایعات را به داخل هواپیما ببرید و موردی که معین کننده این موضوع است، اندازه و نوع مایع است. برای مثال مایعاتی که بصورت ژل هستند به شرطی که در محفظه های 100 گرم یا کمتر باشند، می توانند به داخل هواپیما آورده شوند و هر شخصی فقط می تواند یک محفظه مایعات همراه خود داشته باشد. البته برای مایعاتی که می خواهید به انبار تحویل دهید، این ملاحضات لازم نیست و محدودیتی وجود ندارد.

منبع: الی گشت

به "این وسایل را داخل هواپیما نبرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این وسایل را داخل هواپیما نبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید