10 مقصد برتر سفر با کمترین تراکم گردشگری

به گزارش وبلاگ دوین، اگر می خواهید از جهت معمولی گردشگری خارج شوید و یک کاوشگر حقیقی باشید، سفر بعدی خود را به یکی از کشورهایی که تراکم گردشگری بسیار پایین دارند، برنامه ریزی کنید.

10 مقصد برتر سفر با کمترین تراکم گردشگری

کمپانی سفر و دنیاگردی استرالیایی اینترپید (Intrepid) یک فهرست از مقاصد سفر ماجراجویانه منتشر نموده است که در آن می توانید با کشورهایی که مجموع بازدیدنمایندگان از آن ها، کسر کوچکی از جمعیت دائمی آن منطقه را تشکیل می دهند، آشنا شوید. این آمار بر اساس داده های سازمان دنیای دنیاگردی منتشر شده است.

به طور مثال، کمترین تراکم دنیاگردی در کشور تانزانیا به چشم می خورد؛ جایی که نسبت دنیاگردان به جمعیت آن، تنها 2.31٪ است.

البته در این فهرست کشورهایی چون کرواسی نیز به چشم می خورند که با وجود جمعیت 4.1 میلیون نفری، در سال شاهد حضور 57.6 میلیون نفر دنیاگرد است؛ نسبتی معادل 1380٪.

این مقاله به وسیله الکس باتلر در تیم لونلی پلنت نوشته شده است.

در ادامه مقاله می خواهیم 10 مقصد دنیاگردی حاضر در این فهرست که نسبت دنیاگردان به جمعیت آن ها بسیار اندک است را به شما معرفی کنیم.

1. تانزانیا (2.31٪)

تانزانیا با وجود جمعیت 55.6 میلیون نفری، سالانه 1.28 میلیون نفر دنیاگرد به خود می بیند. با وجود اینکه درصد کلی دنیاگردان در این کشور بسیار اندک است، اما تانزانیا جاذبه های متعدد و فوق العاده ای برای ارائه کردن به مسافران دارد. کوه کلیمانجارو، پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)، جزیره بهشتی زنگبار (Zanzibar) و دیگر جاذبه های نفس گیر تانزانیا دلایل زیادی برای سفر به این منطقه هستند.

2. پاپوآ گینه نو (2.45٪)

پاپوآ گینه نو هر سال میزبان 198 هزار دنیاگرد است، تنها کسر کوچکی از جمعیت هشت میلیون نفری آن. البته با یک پرواز کوتاه از استرالیا به راحتی می توان به این کشور دسترسی داشت.

پاپوآ گینه نو به بازدیدنمایندگان این فرصت را می دهد که از شلوغی ها فرار نمایند و تجربه ای فراموش نشدنی در مکانی زیبا با کوهستان هایی دست نخورده و جنگل های ابر خیره نماینده داشته باشند.

3. کنیا (2.77٪)

کنیا با وجود 1.3 میلیون نفر دنیاگرد نسبت به جمعیت 48.4 میلیون نفری، مانند تانزانیا، کشور همسایه، یک مقصد عالی برای سافاری است، اما جمعیت کمی از دنیاگردان به این منطقه سفر می نمایند.

4. اندونزی (4.41٪)

هزاران جزیره که 11.5 میلیون نفر دنیاگرد را در سال به سمت اندونزی جذب می نمایند، دارای جمعیت 261 میلیون نفری هستند. اما با وجود کلانشهر بین المللی جاکارتا، پارک ملی دوردست کومودو و شهر پویای بالی، دلایل زیادی برای رفتن به این کشور وجود دارد.

5. مصر (5.64٪)

مصر به دیلی وجود بی ثباتی در سال های اخیر تنها 5.4 میلیون نفر دنیاگرد در مقایسه با جمعیت 95.7 میلیون نفری به خود دیده است. اما صنعت دنیاگردی در اینجا در حال برگشتن به جای خود است و مسافرانی که در پی مقصدی فوق العاده برای تاریخ غنی، سواحل و غیر هستند، مصر را برای سفر در نظر دارند.

6. موزامبیک (5.95٪)

موزامبیک، کشوری آفریقایی و ساحلی از جهت دنیاگردان دور است؛ این کشور در مقایسه با 28.8 میلیون نفر جمعیت آن، تنها 1.7 میلیون نفر دنیاگرد به خود می بیند. موزامبیک برای کسانی که در پی کاوش در سواحل زیبا و آبی شفاف هستند، مقصدی عالی برای سفر به شمار می آید.

7. ایران (6.16٪)

تنها 4.9 میلیون نفر دنیاگرد در مقایسه با جمعیت 80 میلیون نفری، هر سال به ایران می آیند. ساکنین ایران به یکی از خونگرم ترین مردمان دنیا مشهور هستند. این کشور دارای ساختمان هایی با معماری بی نظیر است، چیزی که دنیاگردان باید به چشم خودشان ببینند.

8. کلمبیا (8.32٪)

کلمبیا، کشوری در آمریکای جنوبی با وجود جمعیت 48.6 میلیون نفری، تنها چهار میلیون دنیاگرد در سال به خود می بیند. اما نباید فراموش کنید که این کشور خانه سواحل کارائیبی، جنگل های بارانی آمازون، رشته کوه آندس و البته قهوه است.

9. سریلانکا (10.22٪)

سریلانکا که هم اکنون یک مقصد دنیاگردی رو به رشد و پیشرفت است، کماکان میزبان 2.2 میلیون دنیاگرد در مقایسه با جمعیت 21.2 میلیون نفری خود است. اما این موضوع می تواند تغییر پیدا کند، زیرا مسافران متوجه سواحل سریلانکا، غذاهای خوش طعم و جمعیت فیل های آن شده اند.

10. چین (10.28٪)

با وجود اینکه چین در سال میزبان 141.8 میلیون دنیاگرد است، اما در مقایسه با جمعیت یک میلیاردی آن، در دهمین رتبه این فهرست از نظر تراکم دنیاگردی قرار گرفته است. چین بسیار گسترده است، بنابراین با رفتن از جهتهای ناشناخته و نو، به راحتی می توانید از روبه رویی با جمعیت و یا حداقل، جهانگرد های دیگر اجتناب کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "10 مقصد برتر سفر با کمترین تراکم گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد برتر سفر با کمترین تراکم گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید