کاهش 50 درصدی شکایات پزشکی در بحران کرونا ، بالا بودن مقدار شکایات در پنج رشته

به گزارش وبلاگ دوین، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود 3000 شکایت در حوزه پزشکی ثبت شده است، گفت: در رشته های ترمیمی و زیبایی، دندان پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای جهان بیشتر بوده که در ایران هم به همین ترتیب است.

کاهش 50 درصدی شکایات پزشکی در بحران کرونا ، بالا بودن مقدار شکایات در پنج رشته

دکتر محمدرضا خردمند در گفت وگو با وبلاگ دوین، درباره اندازه تخلفات و شکایات پزشکی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود 3000 شکایت در حوزه پزشکی مطرح شده که این شکایات عمدتا مربوط به مواردی بوده که به دلیل ذات تخصص و بیماری، احتمال آسیب به بیمار بیشتر بوده است، نه اینکه لزوما قصور پزشکی در این گروه بیشتر باشد که البته از رویه بین المللی تبعیت می نماید.

وی اضافه نمود: بر این اساس در رشته های ترمیمی و زیبایی، دندان پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای جهان بیشتر است. آن هم به این دلیل که ماهیت بیماری همراه با دستکاری بیشتر و احتمال آسیب به بیمار است که در ایران هم به همین ترتیب است.

خردمند ادامه داد: البته تعداد شکایت در سال 1399 به دلیل شیوع کووید 19 تقریبا نسبت به سال 1398 نصف شده است. زیرا مردم کمتر به پزشکان برای بیماری های غیر اورژانس مراجعه نموده اند.

وی گفت: بنابراین می توان گفت که اندازه شکایات پزشکی در سال 1399 حدود 50 درصد نسبت به سال 1398 کاهش یافته است. به طوری که در سال 1398 حدود 7000 شکایت ثبت شده بود، اما در سال 1399 حدود 3000 شکایت ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش 50 درصدی شکایات پزشکی در بحران کرونا ، بالا بودن مقدار شکایات در پنج رشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی شکایات پزشکی در بحران کرونا ، بالا بودن مقدار شکایات در پنج رشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید