پرکاربردترین اصطلاحات نوشتاری فضای مجازی را بشناسید

به گزارش وبلاگ دوین، سرعت و بدون مرز بودن ویژگی های اصلی فضای مجازی هستند و آنچه این دو ویژگی را به خوبی تغذیه می نماید استفاده از اصطلاحات مختصر است. اصطلاحاتی که امروزه به شکل زبانی مشترک و جهانی در آمده اند و به شکل هشتگ نیز کاربرد دارند.

پرکاربردترین اصطلاحات نوشتاری فضای مجازی را بشناسید

به گزارش ایرنا، فضای مجازی مانند یک جهانی موازی در حال پیشرفت است و بخشی جدایی ناپذیر از زندگی هر یک از ما افراد واقعی است، اما زبان و فرهنگ خاص خود را دارد؛ زبان رایج در شبکه های مجازی مانند خود این جهان پرسرعت و مختصر است.

این اختصارات گاهی برای ما ناآشنا به نظر می آیند، اما شاید جالب باشد بدانید که چه در زبان انگلیسی و چه در زبان های دیگری مثل عربی این روش کوتاه سازی رایج است. مثلا در عربی لفظ هِسَه به معنای الان به کار می رود و بین اقوام دیگری مانند لُرها هم رایج است که در اصل هالساعه، در این زمان، بوده و به این شکل درآمده است.

در اینجا با بعضی از مهمترین این اصطلاحات مختصر آشنا شوید:

SLM: این حروف به معنای سلام هستند و بیشتر بین ساکنان خاورمیانه و مسلمانان رواج دارد.

DM: دایرکت مسیج به معنای پیغام مستقیم است. این عبارت به پیغام ارسال شده بین دو کاربر اشاره دارد و بیشتر در توییتر و اینستاگرام استفاده می گردد.

PM: پرایوت مسیج به معنای پیغام خصوصی اصطلاحی عمومی تر برای ارتباطات یک به یک است که برای عموم قابل مشاهده نیست و شامل DM نیز می گردد.

PV: پیج ویو به تعداد بازدید هایی اشاره دارد که از محتوای صفحه یا سایت شما صورت می گیرد.

URL: به آدرس وب صفحه شما اشاره دارد که با یاری آن شناسایی و قابل دستیابی هستید.

DIY: دو ایت یورسلف به کار یا راهکاری اشاره دارد که خود شما از عهده آن برمی آیید و معمولا در خصوص ترفند ها و ایده های خلاقانه کاربرد دارد.

TBT: به عکس یا مطلبی اشاره دارد که در خصوص گذشته است و به شکل یادآوری یک خاطره بازنشر می گردد. FBF هم مشابه همین اصطلاح است.

OMG: او مای گاد یا وای خدای من در زمان تعجب و شگفتی استفاده می گردد.

LOL: غش کردن از خنده است و معمولا در یک موضوع نشاط انگیز و خنده دار کاربرد دارد.

HBD: هپی برثدی اصطلاحی است که برای اعلام و تبریک تولد شما و عزیزانتان به کار می رود و یکی از هشتگ های بسیار رایج و همیشگی فضای مجازی است.

XOXO: کیس اند هاگ برای ابراز محبت و بغل کردن و بوسیدن به کار می رود و می تواند کنار هشتگ قبلی بنشیند.

جالب اینکه این اختصارات را می توان به صورت هشتگ، یا نشان #، استفاده کرد تا برچسبی برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات شما باشد. این کاربرد در سطح جهانی و فراتر از حلقه دوستان و همزبان های شما به کار می رود و همین جهانی مجازی را مجذوب کننده می نماید.

منبع: فرارو

به "پرکاربردترین اصطلاحات نوشتاری فضای مجازی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرکاربردترین اصطلاحات نوشتاری فضای مجازی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید