عینک واقعیت افزوده اپل در اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد

به گزارش وبلاگ دوین، این روزها خبرهای زیادی در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل، که قرار است هر دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در یک دیوایس ترکیب کند، در رسانه های خبری منتشر می گردد. در رابطه با کوشش اپل برای ساخت عینک واقعیت افزوده هم گزارش های زیادی منتشر شده است. به همین دلیل جف پو، تحلیلگر شرکت Haitong International Securities معتقد است که اپل اواخر سال 2024 از عینک واقعیت افزوده خود رونمایی خواهد نمود.

عینک واقعیت افزوده اپل در اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد

این تحلیلگر بعلاوه در ادامه گزارش خود اشاره می نماید که شرکت چینی Luxshare به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی اپل برای دستگاه هایی که اواخر سال 2022 تا 2024 عرضه می شوند، باقی خواهد ماند. پو در میان طیف گسترده محصولات اپل، به سری آیفون 14، اپل واچ سری 8 و هدست واقعیت ترکیبی این شرکت اشاره نمود، اما تأکید او بر این مقوله بود که عینک های واقعیت افزوده این شرکت در نیمه دوم سال 2024 در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در خصوص عینک واقعیت افزوده اپل اطلاعات چندانی در دسترس نیست. آنچه تا به امروز می دانیم این است که برخلاف هدست واقعیت ترکیبی اپل، عینک واقعیت افزوده تازه این شرکت به علت محدودیت های طراحی، به شدت به آیفون ها وابسته خواهد بود. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل در سال 2019 گفته بود که عینک های واقعیت افزوده اپل همچون نسل اول اپل واچ ها بیشتر به شبیه نمایشگر هستند. از سوی دیگر، هدست واقعیت ترکیبی این شرکت باید طراحی قوی تری داشته باشد تا بتواند سخت افزار قدرتمند خود که قادر به پردازش محتوای واقعیت ترکیبی با وضوح بالا و مستقل از سایر دستگاه های اپل است، را درون خود جای دهد.

نکته جالب اینجاست در حالی که بیشتر شایعات هنوز بر روی نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل متمرکز هستند، پو در گزارش خود اشاره نموده که این شرکت در حال برنامه ریزی نسل دوم این هدست است تا در اواخر سال 2024 در کنار عینک های تازه واقعیت افزوده از آن نیز رونمایی کند. پیش تر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تست های فراوری هدست واقعیت ترکیبی خود را تمام نموده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تأمین کنندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست ها مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به انتها رسانده اند تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و مشخصات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند.

بعلاوه به گفته کو، هدست AR/VR اپل از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است. کو بعلاوه تأکید نموده که هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. در آبان ماه، این تحلیلگر معروف اپل گفت که پردازنده رده بالاتر این هدست قدرت محاسباتی در سطح تراشه M1 برای مک خواهد داشت، در حالی که پردازنده ضعیف تر جنبه های مربوط به سنسور هدست را مدیریت می نماید.

طبق گزارشی از وب سایت The Information که ادعا می نماید نمونه اولیه این دستگاه را دیده اند، با این قیمت خریداران یک هدست با حداقل 15 دوربین دریافت خواهند کرد. این دوربین ها برای جمع آوری داده ها و ردیابی حرکات چشم کاربر استفاده خواهند شد. پیش تر گورمن اشاره نموده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران قیمت خواهد بود. اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد، روزنامه نگار بلومبرگ پیش تر در خبرنامه Power On خود گفته که اپل درباره قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است.

طبق آخرین شایعات، دو صفحه نمایش 8K با وضوح بالا در این هدست استفاده می گردد. بعلاوه خبرگزاری بلومبرگ معتقد است که این هدست بر سه بخش بازی، ارتباطات و محتوای رسانه ای متمرکز خواهد بود. در حالی که هنوز زمان زیادی تا معرفی هدست و عینک های اپل به جای مانده، جف پو بار دیگر تاکید نموده که Luxshare خط فراوری مدل های تازه آیفون 14 و سری 8 اپل واچ که اواخر سال جاری عرضه می شوند، را افزایش خواهد داد. بعلاوه طبق شنیده ها، غول فناوری آمریکایی میخواهد از نسل تازه اپل واچ SE به همراه اپل واچ سری 8 رونمایی کند. انتظار داریم در روزهای آینده اخبار بیشتری از این محصولات اپل منتشر گردد.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "عینک واقعیت افزوده اپل در اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینک واقعیت افزوده اپل در اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید