روباتی که سالانه 100هزار آزمایش انجام می دهد

به گزارش وبلاگ دوین، دانشمندان دانشگاه ام.آی.تی، نوعی روبات ابداع کرده اند که می تواند به انجام آزمایش ها، بررسی نتایج و تکرار آنها بپردازد.

روباتی که سالانه 100هزار آزمایش انجام می دهد

اگرچه علم بسیار هیجان انگیز است اما می تواند کسل کننده هم باشد. برخی آزمایش ها باید صدها یا هزاران بار تکرار شوند و این کار، به زمان و تلاش بسکمک نیاز دارد. دانشمندان دانشگاه ام.آی.تی (MIT) سعی دارند تا این مشکل را برطرف کنند. آنها نوعی روبات ابداع کرده اند که می تواند آزمایش را انجام دهد، نتایج را بررسی کند و در صورت لزوم به تکرار آن بپردازد. به گفته دانشمندان، این روبات تاکنون پیروز شده 100 هزار آزمایش را طی یک سال انجام دهد.

حوزه دینامیک سیالات، بسکمک از نیروهای پیچیده و غیرقابل پیش بینی را شامل می شود و گاهی اوقات، بهترین راه برای درک این نیروها، تکرار است تا الگوهای مورد نظر ظاهر شوند.

این روبات موسوم به آی تی تی (ITT)، پلتفرم روباتیکی برای آزمایش دارد که برای انجام کارهای مکانیکی مانند بیرون کشیدن اجسام از آب طراحی شده اما این قابلیت را نیز دارد که نتایج را نیز به صورت هوشمند مورد بررسی قرار دهد، در جست و جوی اطلاعات بیشتر باشد و این کار را تا زمان داشتن یک گزارش ارزشمند و کامل ادامه دهد.

در مقاله این پژوهش آمده است: آی تی تی تاکنون حدود 100 هزار آزمایش انجام داده که این آزمایش ها ارزشی معادل آزمایش های صورت گرفته توسط یک دانشجوی دکتری طی دو هفته را دارند.

بخش سخت این پروژه، طراحی روبات نیست بلکه توانایی استدلال و درک آن است. روبات با کمک این قابلیت می تواند آزمایش ها را تکرار کند و نتایج کارآمدی را ارائه دهد.

انسان ها برای انجام دادن چنین آزمایش هایی باید پارامترهای لازم را بررسی کنند و در مورد نحوه انجام دادن آن تصمیم بگیرند اما این روبات می تواند به آنها کمک کند تا در زمان خود صرفه جویی کنند و تصمیمات بهتری در مورد آزمایش داشته باشند.

شاید این روبات و اختراعات مشابه آن به زودی بتوانند کارهایی مانند آزمایش کردن را که انسان ها برای انجام دادن آنها به مفاهیم و ایده های گوناگون نیاز دارند، بر عهده بگیرند. داده های این مقاله نشان می دهند که روبات ها در هر موقعیتی می توانند کارها را به صورت رباتیک انجام دهند.

این پژوهش، در مجله Science Robotics به چاپ رسید.،ایسنا

بیشتر بخوانیم:روبات دارورسان به کمک بیماران سرطانی می آید

منبع: ایران آنلاین

به "روباتی که سالانه 100هزار آزمایش انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که سالانه 100هزار آزمایش انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید