راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه در سال 1402

به گزارش وبلاگ دوین، وان که به علت صبحانه های سخاوتمندانه و موقعیت دیدنی اش در کنار بزرگ ترین دریاچه ترکیه شناخته می گردد، یکی از جواهرات مخفی اما خیره کننده در شرق ترکیه است که اگر قصد سفر به این بخش از ترکیه را دارید ، نباید آن را از دست بدهید. این پست از مجله گردشگری خبرنگاران به سفر زمینی به وان اختصاص دارد. اگر شما هم به مسافرت با خودروی خودتان، اتوبوس یا قطار به شهر دیدنی وان فکر نموده اید، با ما در این راهنمای سفر زمینی به وان در سال 1402 همراه باشید.

راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه در سال 1402

وان که درست در کنار ساحل دریاچه جاده باستانی ابریشم قرار گرفته است، تجارب بی نظیر و مکان های شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد که بدون شک با سایر تجارت شما در ترکیه متفاوت خواهند بود. این منطقه از نظر تاریخی بسیار مهم است زیرا قبل از اینکه بعداً به وسیله بیزانس، سلجوقیان و عثمانی فتح گردد، مرکز پادشاهی اورارتو و ارمنی بوده است، بنابراین مطمئناً معماری باستانی بسیار جالبی را در اطراف شهر وان ترکیه پیدا خواهید کرد.

از جزیره دیدنی آکدامار و کلیسای جامع صلیب مقدس ارمنی قرن دهم آن تا قلعه مهیب وان، سفر زمینی به وان ترکیه، یک تجربه گردشگری متفاوت از جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی شرق ترکیه خواهد بود.

بعلاوه شما می توانید با تهیه بلیط پرواز وان و رزرو آنلاین برترین هتل های وان تجربه دلچسبی از سفر به ترکیه داشته باشید.

زمان مناسب برای سفر زمینی به وان ترکیه

در حالی که ماه های ژوئن - آگوست به عنوان فصل اوج گردشگری در وان ترکیه در نظر گرفته می شوند، گمان نمی کنیم این برترین زمان برای سفر زمینی به وان باشد. علیرغم اینکه این یک زمان محبوب برای بازدید است، با جمعیت زیادی از گردشگر ها و بعلاوه قیمت های بالای هتل ها و اقامت گاه ها روبرو خواهید شد که ایده آل نیست. به علاوه، احتمالاً یکی از گرم ترین ماه ها برای بازدید است که باعث می گردد سفر زمینی به وان و کاوش در باز کمتر لذت بخش باشد.

چیزی که ما توصیه می کنم این است که در ماه های مه یا سپتامبر، زمانی که ازدحام گردشگران آغاز به کاهش می نماید، سفر زمینی به وان را برنامه ریزی کنید. در این زمان قیمت هتل ها آغاز به کاهش به سطح عادی خود می نماید.

بعلاوه به خاطر داشته باشید که اگر در ماه رمضان سفر می کنید، با وجود اینکه برای یافتن مکان های برای غذا خوردن در کاپادوکیه مسئله ای نخواهید داشت، نمی توانید در طول روز در مکان هایی مانند وان چیزی برای خوردن پیدا کنید، مگر اینکه خودتان مقداری غذا تهیه کنید. بنابراین توصیه می گردد از سفر زمینی به وان در ماه رمضان اجتناب کنید.

چطور زمینی بریم وان؟

سفر زمینی به وان با اتوبوس

برای سفر زمینی به وان با اتوبوس باید از مرز رازی در شهرستان خوی یا مرزهای بازرگان و سرو عبور کنید. طول مدت سفر شما بین دوازده تا پانزده ساعت خواهد بود.

سفر به وان با ماشین شخصی

نکته ای که در خصوص سفر زمینی به وان با خودروی شخصی خودتان باید بدانید این است که معمولا دوندگی و هزینه ها بالایی دارد و به همین خاطر است که بسیاری از گردشگران این شیوه سفر به شهر وان را انتخاب نمی نمایند. بعلاوه دقت داشته باشید که قیمت بنزین در کشور ترکیه در مقایسه با ایران بسیار بالاتر است. برای سفر زمینی به وان با خودروی شخصی به پرداخت این هزینه ها و دریافت این مدارک احتیاج خواهید داشت:

  • پرداخت هزینه و دریافت گواهینامه بین المللی با اعتبار یک ساله
  • پرداخت هزینه و دریافت پلاک بین المللی
  • به همراه داشتن کارت ماشین
  • تهیه بارکدهای مورد احتیاج
  • پرداخت هزینه های عوارض شهرداری
  • پرداخت هزینه های اخذ مجوز عبور از مرز
  • بیمه کردن اتومبیل

سفر زمینی به وان با قطار

سفر زمینی به وان با قطار کمی طولانی خواهد بود و یک شبانه روز زمان خواهد برد. دلیل آن هم وجود بازرسی های فراوان در مسیر است. برای سفر زمینی به وان از تهران باید سوار قطار تبریز شوید و سپس از تبریز مستقیم به وان خواهید رفت.

فاصله زمینی تهران تا وان

وان با تهران 1093 کیلومتر فاصله دارد که در حدود یازده ساعت قابل طی کردن است. اما اگر قصد سفر زمینی به وان را دارید، زمانی را هم برای معطل شدن در گمرک و بازرسی (حدود دو تا سه ساعت) را هم باید در نظر بگیرید.

حمل و نقل و گردشگری در وان ترکیه

پیاده روی: برای بازدید از جاذبه های گردشگری در مرکز شهر وان مانند قلعه وان یا موزه وان، می توانید پیاده روی کنید، اما برای مکان هایی مانند جزیره آکدامار، باید از حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

با مینی ون (Dolmus): برای رفتن به مکان هایی مانند جزیره آکدامار، باید سوار مینی ون شوید. اگر به زبان ترکی صحبت نمی کنید، ممکن است کار کمی سخت گردد، اما با ترکیبی از اطلاعات ارائه شده، اشاره به محل اقامت و نقشه های گوگل، برای برقراری ارتباط با حمل و نقل عمومی در اطراف وان مسئله ای نخواهید داشت.

با ماشین: راحت ترین راه برای رفت و آمد در وان با ماشین است. اگر با ماشین شخصی به وان نیامده اید، راه حل دیگر این است که از فرودگاه وان با قیمت حدود 40 دلار در روز یک ماشین کرایه کنید که به شما امکان می دهد تمام جاذبه های وان را در اوقات فراغت خودتان کاوش کنید.

برای سفر زمینی به وان ترکیه چقدر پول احتیاج دارم؟

می توانیم به صورت زیر به صورت تقریبی محاسبه کنیم که چقدر در وان هزینه خواهید داشت:

اقامت: برای 2 شب، هزینه اقامت در حدود 42 دلار آمریکا (358 لیر) است.

غذا: در وان ترکیه باید حدود 20 لیر برای هر وعده غذایی هزینه آماده داشته باشید، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که برای 1 روز در وان حدود 60 لیر برای غذا بپردازید.

حمل و نقل: برای سوار شدن به مینی ون از و به جزیره آکدامار، باید حدود 20 لیر هزینه کنید. یک کشتی رفت و برگشت در سراسر جزیره 10 لیر و یک مینی ون رفت و برگشت به Van Cat House 5 لیر هزینه خواهد داشت. در کل، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 35 لیر برای حمل و نقل بپردازید.

فعالیت ها: هزینه ورودی جزیره آکدامار 10 لیر، 5 لیر برای قلعه وان، 2 لیر برای Cat House Van، و 10 لیر برای موزه وان است. در مجموع 27 لیر برای فعالیت ها در وان ترکیه هزینه خواهید کرد.

آیا وان ترکیه امن است؟

مانند بسیاری از مکان های خارج از شهرهای گردشگری ترکیه، وان بسیار امن است و تا زمانی که اینجا هستید با شخصیت های مشکل دار روبرو نخواهید شد. مردم محلی محبت آمیز هستند و بیشتر آن ها بر خلاف سایر افرادی که در مکان های گردشگری دیگر دیدار می کنید، از یاری کردن به گردشگران راضی خواهند شد.

با این حال، همواره اقدامات احتیاطی را انجام دهید و همواره از اطراف و موقعیت وسایل خودتان مطلع باشید. به حس تان اعتماد کنید و اگر چیزی، شخصی یا موردی امن به نظر نمی رسد، از آن فاصله بگیرید.

چه چیزهایی برای سفر زمینی به وان احتیاج دارید؟

در ادامه به چند نکته در خصوص وسایل سفر زمینی به وان ترکیه آورده شده است:

کفش های پیاده روی: اگر عاشق پیاده روی در شهرهای نو هستید، بنابراین توصیه می کنیم در این سفر زمینی به وان یک جفت کفش راحت همراه داشته باشید.

پیراهن های خنک: زمانی که خورشید بیرون می آید و آسمان صاف است، وان می تواند کاملاً گرم باشد، بنابراین حتماً چند پیراهن خنک همراه داشته باشید که بتوانید هنگام بیرون رفتن از آن ها بهره ببرید.

شلوارک/شلوار جین: از آنجایی که هنگام مسافرت زمینی به وان بیشتر در اطراف قدم می زنید، به شدت توصیه می کنیم چند جفت شلوارک و بعلاوه شلوار جین را برای زمانی که هوا کمی خنک تر است همراه داشته باشید.

ژاکت: همراه داشتن یک ژاکت برای زمانی که هوا بارانی است یا بیرون کمی باد می وزد ضروری است. ژاکت ضد آب به شدت توصیه می گردد.

حوله میکروفایبر: حوله میکروفایبر برترین حوله برای سفر زمینی به وان است. زیرا سبک است، به راحتی خشک می گردد و می توان آن را فشرده کرد تا فضای کوله پشتی شما حفظ گردد.

لباس شنا: اگر قصد دارید در تابستان به وان ترکیه سفر کنید، لباس شنا یکی از وسایلی است که باید حتماً همراه خودتان برای شنا بیاورید.

دوربین: یک دوربین خوب برای سفر زمینی به وان داشته باشید تا بتوانید تمام تجربیات زیبایی را که ممکن است در طول سفر داشته باشید، ثبت کنید.

پاور بانک: با یک پاور بانک قابل اطمینان، لوازم الکترونیک خودتان را در حال حرکت شارژ نگه دارید.

بطری آب: در شهرها یا مسیرهای پیاده روی یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

آداپتور جهانی: شما به یک آداپتور جهانی برای وصل کردن وسایل الکترونیکی خودتان در هر کشوری که بازدید می کنید احتیاج دارید.

کوله پشتی بزرگ: برای حمل وسایل با خودتان به یک کوله پشتی بزرگ احتیاج دارید. توصیه می کنم یک کوله پشتی با توزیع وزن عالی و تضمین مادام العمر، برای سفر زمین به وان بخرید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه در سال 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید