حمایت از 93 طرح استارت آپی به میزان 91 میلیاردتومان

به گزارش وبلاگ دوین، مصطفی بغدادی امروز در شانزدهمین رویداد پیوند در حوزه برق و الکترونیک که با همکاری جهاد دانشگاهی علم و صنعت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: این صندوق براساس ماده 5 قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تشکیل شده و قصد کمک به تجاری سازی اختراعات و محصولات دانش بنیان را دارد.

حمایت از 93 طرح استارت آپی به میزان 91 میلیاردتومان

وی با بیان اینکه مأموریت و کارکرد اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی منوط به تأمین مالی زیست بوم دانش بنیان کشور است، گفت: البته که این زیست بوم نسبت به دهه 80 تغییر کرده و برای آن قوانین مختلفی تعریف شده است.

به گفته وی ما در صندوق نوآوری و شکوفایی قصد داشتیم که علاوه بر کسب و کارهای دانش بنیان به کسب و کارهای غیر دانش بنیان کمک کنیم. از این رو از صندوق نوآوری و شکوفایی انتظار می رفت اقدامات نوی را جایگزین روش های صنعتی کند.

به گفته بغدادی تا پیش از سال 1397 صندوق نوآوری و شکوفایی با تسهیلات و وام ها شناخته می شد؛ ارائه این نوع تسهیلات جزو سنتی ترین شیوه های تأمین مالی کسب و کارهای دانش بنیان است.

مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از این رو در صدد برآمدیم تا با روش های نو از زیست بوم استارت آپی و هسته های فناور، شرکت های دانش بنیان و غیره حمایت کنیم. زیرا ارائه تسهیلات به این زیست بوم فناوری و نوآوری سم مهلک است.

وی با بیان اینکه در میان فعالیت های دانش بنیانی کسب و کارهای پرخطرتری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر از این کسب و کارها با ارائه تسهیلات و وام حمایت کنیم، امکان شکست شرکت ها و عدم بازپرداخت وام وجود دارد. از این رو برنامه ای در راستای ارائه تسهیلات خطرپذیر در صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ریزی شد.

بغدادی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب برنامه های هم سرمایه گذاری از زیست بوم فناوری و نوآوری حمایت می کند؛ در این راستا شتابدهنده هایی را به عنوان واسطه قرار دادیم تا این صندوق به عنوان یک بخش دولتی سهامدار شرکت های دانش بنیان و استارت آپی نشود زیرا یک کسب و کار واقعی از یک شرکت و سهامدار دولتی خوشش نمی آید.

مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در این راستا منابع سازمان را خصوصی سازی کردیم و به صورت غیرمستقیم وارد بحث تأمین سرمایه کسب و کارهای دانش بنیان شدیم، تأکید کرد: ما به واسطه شتاب دهنده ها در قالب سرمایه گذاری، سرمایه بذری شرکت های دانش بنیان و استارت آپی را تأمین می کنیم.

وی با اشاره به آمار طرح هم سرمایه گذاری در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تا به امروز با 27 شتابدهنده از 93 طرح استارت آپی به مقدار 91 میلیارد تومان در قالب هم سرمایه گذاری حمایت کردیم.

بغدادی خاطرنشان کرد: این یک تعداد خوب و قابل قبولی است که اکنون در حال خروج از آنها هستیم و این طرح ها به نتیجه رسیده اند.

وی با بیان اینکه همچنین طرح هم سرمایه گذاری را با صندوق های پژوهش و سرمایه گذاری در پیش گرفته ایم، گفت: تا به امروز با 28 صندوق پژوهش و فناوری به مقدار 9.5 میلیارد تومان در قالب طرح هم سرمایه گذاری از طرح های استارت آپی حمایت کردیم.

مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه رویداد دوشنبه های استارت آپی و پیوند از جمله برنامه هایی هستند که می توانند در راستای وصل سرمایه گذاران به طرح های فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی از سال 98 برگزار شده است، گفت: تا به امروز 46 رویداد دوشنبه استارت آپی و 16 رویداد پیوند برگزار شده است. این رویدادها سکویی برای به هم رسانی طرح های مجذوب کننده به سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی تنها به برگزاری این رویدادها اکتفا نمی کنیم و فرآیند دوره آموزشی، منتورینگ در راستای جذب سرمایه برای استارت آپها برگزار می شود.

مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به رویداد پیوند در حوزه برق و الکترونیک که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: 9 استارت آپ حاضر در این رویداد نیاز به دو میلیارد و 600 میلیون تومان سرمایه دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت از 93 طرح استارت آپی به میزان 91 میلیاردتومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از 93 طرح استارت آپی به میزان 91 میلیاردتومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید