جنگنده اف، 16 نیروی هوایی تایوان در دریا سقوط و خلبان ناپدید شد

به گزارش وبلاگ دوین، یک فروند جنگنده آمریکایی نیروی هوایی تایوان در جریان یک سانحه هوایی در دریا سقوط کرد و خبری از سرنوشت خلبان آن در دست نیست.

جنگنده اف، 16 نیروی هوایی تایوان در دریا سقوط و خلبان ناپدید شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دوین، رسانه ها از سقوط یک فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی تایوان در دریا در جریان یک ماموریت آموزشی اطلاع دادند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال این حادثه بعد از ظهر دیروز سه شنبه به وقت محلی رخ داد و طی آن یک فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی تایوان نیم ساعت پس از بلند شدن از باند فرودگاه یک پایگاه هوایی در جنوب غربی جزیره در دریا سقوط کرد. وزارت دفاع تایوان از قطع ارتباط خلبان این جنگنده با برج مراقبت و عدم رویت هیچگونه پرش با چتر نجات در جریان این سانحه اطلاع داد.

این دومین سانحه هوایی برای ارتش تایوان در ماه های اخیر است. وزارت دفاع تایوان از اعزام تیم های جست وجو برای یافتن خلبان این جنگنده اطلاع داده و رئیس جمهور تایوان نیز دستور اکید صادر نموده تا تحقیقات در زمینه این سانحه صورت گیرد.

این حادثه در حالی رخ داد که ارتش تایوان با تشدید فشار های ارتش چین روبرو است. چین در سال گذشته بیش از 900 هواپیمای نظامی را به نزدیک جزیره تایوان فرستاده است.

تحلیلگران نظامی، خلبانان تایوان را یکی از برترین خلبانان دنیا ستایش می دانند. یکی از خلبانان تایوانی جنگنده اف-16 هفته گذشته در طول رزمایش نظامی به وبلاگ دوین گفت که نیروی هوایی جزیره 24 ساعت شبانه روز فعال است و اغلب خلبانان را مجبور می نمایند که در نیمه های شب یا صبح زود از زمین بلند شوند تا هواپیما های چینی را رهگیری کند.

نیروی هوایی تایوان طی دو سال گذشته متحمل یک رشته حوادث شده است که تعدادی از آن ها مرگبار بوده است. دو خلبان جنگنده اف-5 در ماه مارس گذشته در جریان یک ماموریت آموزشی کشته شدند. یکی از افسران عالی رتبه ارتش نیز در میان 8 پرسنل کشته شده در سقوط یک فروند بالگرد در ژانویه 2020 بود. دستکم چهار خلبان دیگر در حوادث اخیر کشته یا مفقود شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جنگنده اف، 16 نیروی هوایی تایوان در دریا سقوط و خلبان ناپدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده اف، 16 نیروی هوایی تایوان در دریا سقوط و خلبان ناپدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید