بیوگرافی جمشید جهانزاده؛ آخرین شرایط او در بیمارستان

به گزارش وبلاگ دوین، روز گذشته بود که کاربران فضای مجازی شایعاتی درباره شرایط جمشید جهانزاده منتشر کردند. اما چیزی نگذشت که موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت که این بازیگر یشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون نفس می کشد و شایعه فوت او صحت ندارد.

بیوگرافی جمشید جهانزاده؛ آخرین شرایط او در بیمارستان

به گزارش وبلاگ دوین، سید عباس عظیمی در این رابطه گفته که جمشید دنیا زاده هم اکنون در در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید لواسانی تهران بستری است. دلیل بستری شدن او را هم مشکل قلبی و ریوی اعلام نموده است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در باره آخرین شرایط سلامتی دنیا زاده هم اعلام نموده که شرایط او پایدار است و پزشکان ابراز امیدواری نموده اند که جمشید دنیازاده طی چند روز آینده از بیمارستان ترخیص گردد.

بیوگرافی جمشید دنیا زاده

جمشید دنیا زاده متولد 1330 در شهرستان گچساران و کارشناسی بازیگری و کارگردانی اش را از دانشکده هنر های دراماتیک دریافت نموده است. او بعلاوه مدرک کارشناسی ارشد اش را در رشته پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد دریافت نموده است.

دنیا زاده در زمینه های مختلف از جمله بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و مدیر فراوری به شکل مستمر فعال بوده است. در ضمنً دیپلم اولین دوره مدیریت فراوری فیلم را که به وسیله وزارت ارشاد برگزار شده بود دریافت نموده است.

از میان آثار شاخص او می توان به نقش آفرینی در فیلم های سینمایی ملی و راه های نرفته اش و ارابه مرگ اشاره نمود

سرقت بی نقص، تابو، یوسف هور، دوازده جایگاه، خاک و آتش، هملت، شازده کوچولوی دانمارک، ارابه مرگ، پایکوبی شیطان، علی و دنی، آشوبگران، فریاد، تارهای نامرئی، یورش، در سرزمینی دیگر، طوفان، قانون، خط آتش، افسانه دو خواهر، جنگ نفت کش ها، عبور از تله و سرزمین آرزوها از دیگر آثار سینمایی جمشید دنیا زاده است.

البته او در بعضی آثار تلویزیونی همانند برنا، مرز خوشبختی، معمای شاه، زخم، چمدان، بال های خیس، بچه های بهشت، عملیات 125، سال های مشروطه، نردبام آسمان، گل بارون زده، فرار بزرگ، چشم های آبی زهرا، چشم به راه و دشمن مردم نیز ایفای نقش نموده است.

منبع: فرارو

به "بیوگرافی جمشید جهانزاده؛ آخرین شرایط او در بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی جمشید جهانزاده؛ آخرین شرایط او در بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید