برترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک

به گزارش وبلاگ دوین، چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک یکی از چالش های زندگی آپارتمانی امروزی است که بسیاری از ما درگیر آن هستیم.

برترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک

گاهی اوقات سخت ترین تصمیمات برای دکوراسیون منزل، چیدمان وسیله هایی است که از قبل آن ها را داریم. چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک یکی از دغدغه هایی است که بیشتر افراد درگیر آن هستند و سوالات زیادی در این باره می پرسند. با وبلاگ دوین همراه باشید.

کدام یک از مبلمان در استفاده ضروری و مهم تر است؟

اگر شما در منزل خود یک مبل با طول زیاد دارید، می توانید آن را در وسط اتاق و رو به دیوار قرار دهید. در ادامه نیز جلوی مبل و چسبیده به دیوار، می توانید تلویزیون خود را بگذارید و یک یا دو مبل تک نفره را به صورت زاویه دار کنار آن قرار دهید تا همه افراد بتوانند آن را مشاهده نمایند.

چیدمان مبلمان ال در خانه کوچک

اما اگر شما مبل ال شکل دارید آ ن را کنج دیوار قرار ندهید. بهتر است قطعات مبل کوچک تر را با کمی فاصله از دیوار و کنار هم بگذارید. بین آن ها نیز می توانید یک میز عسلی بگذارید که دسترسی به لیوان یا ظرف میوه برای مهمانان راحت تر باشد. در روبه روی آن ها نیز مبل بزرگ تر را طوری قرار دهید که یک ضلع آن روبه روی مبل های تک نفره و یک ضلع آن روبه روی تلویزیون باشد تا همه بتوانند آن را دیدن نمایند. در فضای وسط نیز می توانید از میز قهوه خوری بهره ببرید. مدل های زیبا و مجذوب کننده مبلمان ال را در مطلب 6 مبل مقرون به صرفه که دکوراسیون منزل را لوکس می نماید ببینید.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام عنصر در اتاق نشیمن شما باید عنصر کانونی باشد، آن را با قرار دادن صندلی و مبل های تکی در جلوی آن، برجسته تر کنید. بدین ترتیب وقتی کسی را دعوت می کنید روی آن بنشیند، ناخود مطلع برجسته تر به نظر می آید. نکات بیشتر در خصوص دکور خانه کوچک را در مطلب با این ترفندها به جنگ کمبود جا بروید! بخوانید.

تعادل را در چیدمان رعایت کنید

در چیدمان مبل در خانه به این نکته توجه داشته باشید که تعادل در فضا بسیار مهم است. بنابراین شما باید برای هر وسیله خود ابعادی متناسب انتخاب کنید. مثلا در فضاها و اتاق های کوچک نمی گردد چند مبل بزرگ را قرار داد، ولی این امکان وجود دارد که یک مبل بزرگ برای صرفه جویی در فضا و بزرگ جلوه دادن آن در اتاق واقع شده است.

چیدمان مبل در اتاق مربعی

اگر شما یک اتاق کوچک و مربع دارید برترین کار این است که از سه قطعه مبل بهره ببرید. بزرگ ترین مبل را در جهتی از اتاق قرار داده و در دو طرف مبل بزرگ تر از میز عسلی بهره ببرید. در مقابل آن دو یا نهایتا سه مبل تکی نیز بگذارید و در فضای وسط هم یک میز باریک قرار دهید. برای اینکه خانه خود را زیبا17 کنید به مطلب تنها یک قدم تا چیدمانی شیک فاصله دارید! سر بزنید.

چیدمان مبل در اتاق مستطیلی

اگر فضای شما مستطیلی و کوچک است، دو مبل بزرگ تر (دو یا سه نفره) را روبه روی هم قرار دهید. در سمت راست آن ها دو صندلی تک نفره گذاشته و در سمت چپ یک مبل یک نفره قرار دهید. می توانید در کنار هر مبل دونفره نیز یک میز کوچک عسلی قرار دهید و در مرکز مبل ها نیز از یک میز مستطیل و نسبتا باریک بهره ببرید، که فضای زیادی گرفته نگردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با وسایل قدیمی منزل چه کنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید