با این گیاه ها اعصاب خود را تقویت کنید

به گزارش وبلاگ دوین، تهران (پانا) - گیاهان و ادویه جات بدون هیچ کالری اضافی و بدون چربی، نه تنها عطر و طعم خوشی به غذاها می دهند بلکه منافع بی شماری برای اندام مختلف به خصوص مغز می توانند داشته باشند.

با این گیاه ها اعصاب خود را تقویت کنید

به گزارش فرتاک نیوز، یداله مرادی در گفت وگویی اظهار کرد: منافع بزرگ بعضی گیاهان و ادویه جات در افزایش سطح حافظه، کاهش اضطراب و حتی شاید حفاظت در برابر تومورهای مغزی ثابت شده است.

وی با اشاره به این که مریم گلی یکی از این گیاهان است که حافظه را بهبود می بخشد، مطرح کرد: در مطالعات کوچک تعیین شده که عصاره این گیاه منجر به بهبود عملکرد افراد در آزمون حافظه در مقایسه با دارونما شده است.

مرادی با اشاره به این که اسانس ها و عصاره مریم گلی برای مقابله با آلزایمر مؤثر است، بیان نمود: بیماری آلزایمر در نتیجه کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می نماید که مریم گلی این فرایند را کاهش می دهد چراکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این که ماده مغذی موجود در سیر از مغز در برابر فرایند پیری و بیماری محافظت می نماید، توضیح داد: این ماده مغذی علاوه بر آن از بروز بیماری های مربوط به اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون نیز پیشگیری می نماید و با مقاوم کردن مغز در برابر استرس و التهاب مربوط به فرایند پیری و بیماری ها، به اعصاب سود می رساند.

وی با اشاره به این که کورکومین ماده ای است که به طور طبیعی در زردچوبه وجود داشته و با کاهش التهاب، افزایش سلامتی را در پی دارد، مطرح کرد: کورکومین که در درمان بیماری هایی نظیر آلرژی، دیابت و زخم معده به کار برده می گردد، در دستگاه گوارش باقی می ماند و هر ماده ای را که جذب شده، سریعاً متابولیزه می نماید.

مرادی ادامه داد: علاوه بر این بدن انسان هورمونی به نام BDNF یا فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز فراوری می نماید که نقشی مهم در تقسیم و تکثیر نورون ها دارد، که فراوری آن با استرس و بالا رفتن سن کاهش پیدا می نماید و زردچوبه می تواند با افزایش فراوری و عملکرد این هورمون، تأثیرات کاهش ادراک که مربوط به سن هستند را معکوس کند و در نتیجه حافظه را تقویت و قابلیت مغز را افزایش دهد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این که یک نوع فلاوونوئید به نام اپی ژنین در جعفری و آویشن وجود دارد که باعث افزایش فراوری نورون ها شده و ارتباطات بین سلول های مغزی را تقویت می نماید، مطرح کرد: رژیم غذایی غنی از اپی ژنین، منجر به دفع آلزایمر، پارکینسون و افسردگی می گردد.

وی با اشاره به این که چای بابونه به علت این که از بین برنده قوی استرس است می تواند انتخاب همیشگی برای مصرف کنندگان چای در اواخر شب باشد، اضافه کرد: بابونه حاوی فلاوونوئید اپی ژنین است و منجر به کاهش سطح اضطراب می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با این گیاه ها اعصاب خود را تقویت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گیاه ها اعصاب خود را تقویت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید