بایدن: هر کسی واکسن کرونا بزند، 100 دلار جایزه می گیرد

به گزارش وبلاگ دوین، بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، بایدن از مقام های محلی، منطقه ای و ایالتی خواسته تا به هر کسی که جدیدا واکسن کرونا بزند، 100 دلار پرداخت نمایند.

بایدن: هر کسی واکسن کرونا بزند، 100 دلار جایزه می گیرد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، این اقدام از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در میان افزایش نگرانی ها بابت توسعه و شیوع نوع نوی از کرونا موسوم به واریانت دلتا اجرا شده است.

رئیس جمهوری آمریکا بعلاوه دستور داده مقررات نوی، چون ماسک اجباری و تست مکرر برای کارمندان دولتی که از دریافت واکسن پرهیز می نمایند، وضع گردد.

بایدن بعلاوه با اشاره به توصیه پاداش 100 دلاری خود گفت: می دانم که این دادن مبلغ از نظر آن هایی که واکسن زده اند ممکن است غیرمنصفانه به نظر برسد، اما اگر موجب بالا رفتن آمار واکسیناسیون گردد آن وقت همه از فواید آن سود می بریم.

بنابر مقررات نو برای کارمندان فدرال، اگر چه دریافت واکسن اجباری نیست، اما آن ها باید در صورت عدم ارایه کارت واکسیناسیون، حتما در محیط اداره ماسک بزنند و مجبور خواهند بود که به طور مکرر تست کرونا دهند و نتیجه را به مدیران خود اعلام نمایند.

بر اساس داده های مرکز کنترل و درمان بیماری های آمریکا، 57.1 درصد از کل آمریکایی ها دست کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. این مرکز بعلاوه اعلام نمود که پیشنهاد های نوی را شامل استفاده از ماسک در فضای بسته منتشر نموده است. بعضی از شهر ها هم پرداخت پول در ازای تزریق واکسن را به مردم شروع نموده اند.

نیویورک سیتی روز چهارشنبه اعلام نمود که برای هر فردی که نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کند که از امروز (آدینه) شروع می گردد، مبلغ 100 دلار پرداخت می نماید.

بایدن یک طرح محرک 350 میلیارد دلاری را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است. این برنامه در مارس امسال میلادی فقط با حمایت دموکرات ها تصویب شد.

هنوز تعیین نیست که چه تعداد از مقام های محلی و استانی قرار است شامل این طرح نو دولت بایدن شوند. بسیاری از استان ها یاری های خود را برای پوشش هزینه های درمان یا پرداخت حقوق کارمندان بخش های ویژه درمانی توزیع نموده اند. بعضی استان ها، چون کالیفرنیا هم به ساکنانشان پرداخت های مستقیم داشته اند.

رئیس جمهوری آمریکا بعلاوه در واکنش به شایعات اخیری که درباره بی اثر بودن واکسن ها در برابر ویروس کرونا رواج یافته و اغلب در میان محافظه کاران هوادار دارد، گفت، واکسن از هیچ جنبه ای به سیاست ربط ندارد چرا که این واکسن در هنگام ریاست یک محافظه کار بر کاخ سفید - دونالد ترامپ - تهیه شده و تنها در دوره مسئولیت دولت نو در حال توزیع است.

ماه گذشته یک تحقیق در آمریکا نشان داد که 99 درصد از جان باختگان اخیر کووید19 در این کشور افرادی هستند که واکسن نزده اند.

مقررات نو فدرال و بعلاوه توصیه بایدن به فرمانداران ایالات همزمان با افزایش آمار های ابتلا و مرگ در این کشور بوده است.

منبع: فرارو

به "بایدن: هر کسی واکسن کرونا بزند، 100 دلار جایزه می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: هر کسی واکسن کرونا بزند، 100 دلار جایزه می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید