اقتصاددان روس: با خروج روسیه از سوئیفت این سیستم متضرر خواهد شد

به گزارش وبلاگ دوین، میخائیل بیلیایف اقتصاددان روس بر این اعتقاد است که قطع احتمالی ارتباط سوئیف با روسیه این سیستم پرداخت را با مشکل روبرو می نماید.

اقتصاددان روس: با خروج روسیه از سوئیفت این سیستم متضرر خواهد شد

به گزارش وبلاگ دوین به نقل از ایرنا، بیلیایف گفت: روسیه از اعضای معتبر و وزین این سیستم به تعداد می آید و از این رو قطع ارتباط با روسیه به هیچوجه به نفع این پیغام رسان اقتصادی نیست، زیرا حجم جدی از پیغام های اقتصادی این سیستم به روسیه تعلق دارد و قطع کار با روسیه موجب خسارت جدی برای این سیستم می گردد.

بیلیایف بعلاوه اضافه کرد سوئیفت، سیستم پرداخت ها و یا کانال بانکی به تعداد نمی رود، زیرا پول ها به وسیله کانال های بانکی جابجا می شوند و سوئیف تنها سیستم پیغام های اقتصادی است که این پول ها را جابجا می نماید.

ولادیمیر ژاباروف معاون اول رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هم پیشتر گفته بود: اگر مسکو از سوئیفت جدا گردد، به ضرر اروپاست و این اتحادیه مجبور خواهد بود پول نفت را به صورت نقدی در چمدان بپردازد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم گفته است که روسیه برای حذف و کنار گذاشته شدن از سیستم سوئیفت آماده می گردد.

زاخارووا گفت: روسیه کوشش می نماید تا ریسک های احتاقتصادی در صورت کنار گذاشته شدن از سوئیفت را به حداقل برساند.

اخیرا مجلس اروپا با صدور قطعنامه ای خواهان قطع ارتباط روسیه از سوئیفت در صورت ادامه تجاوزات روسیه به اوکراین شده است.

سوئیفت یک سیستم تبادل و پرداخت داده بین بانکی است که بیش از 11 هزار موسسه اقتصادی تقریباً در همه کشور ها به آن متصل هستند.

دیپلمات ارشد روس توضیح داد: روسیه در زمان حاضر کنار گذاشته شدن از سیستم سوئیفت را به صورت تئوری آنالیز می نماید، اما چنین امکانی را بعید نمی داند.

منبع: جام جم آنلاین

به "اقتصاددان روس: با خروج روسیه از سوئیفت این سیستم متضرر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاددان روس: با خروج روسیه از سوئیفت این سیستم متضرر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید