استان امنات چاروئن در یک نگاه

به گزارش وبلاگ دوین، استان امنات چاروئن، استانی کوچک با تاریخی 100 ساله است. معبد های متعدد، جاذبه های طبیعی و مراکز صنایع دستی، این استان را به یکی از مقاصد گردشگری در تایلند تبدیل نموده است.

استان امنات چاروئن در یک نگاه

استان امنات چاروئن یکی از استان های کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این استان که در شمال شرقی تایلند قرار گرفته است، با استان های اوبون راتچاتانی، یاسوتون و موک داهان در کشور تایلند و با استان سالاوان در کشور لائوس همسایه است. مرکز این استان امنات چاروئن نام دارد.

استان امنات چاروئن بیش از 375 هزار نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد 3.1 هزار کیلومترمربع دارد. اغلب مردم این استان بودایی هستند، درصد بسیار کمی از جمعیت را مسلمانان و مسیحیان تشکیل می دهند. زبان رسمی استان امنات چاروئن، تایلندی است.

این استان تحت حکومت یکپارچه تایلند قرار گرفته است. نوع حکومت تایلند پادشاهی مشروطه است که شامل سه قوه مجریه، مقننه و قضایی می گردد. رهبران ارتشی در راس حکومت تایلند قرار دارند و نوع اداره کشور به سیستم پارلمانی وست مینستر نزدیک است.

رامنات چاروئن، مرکز کنونی استان، اولین بار در زمان سلطنت شاه راما سوم به عنوان شهر به رسمیت شناخته شد. در ابتدا این شهر جزوی از استان اوبون راتچاتانی شمرده می شد و در سال 1993، با جدا شدن از اوبون راتچاتانی، به صورت استانی مستقل درآمد.

استان رامنات چاروئن آب و هوایی استوایی دارد. میانگین دما در این استان حدود 27.6 درجه سانتی گراد است. این استان بیشترین باران های استوایی را در فصل تابستان تجربه می نماید و بارش در فصل های سردتر کاهش می یابد.

روزانه دو پرواز از اوبون راتچاتانی به مقصد امنات چاروئن صورت می گیرد. همچنین برای دسترسی زمینی می توانید از ترمنیال اوبون راتچاتانی و ترمینال شمال شرقی تایلند بهره ببرید. برای حمل و نقل در شهرهای استان، به خصوص امنات چاروئن، تاکسی های موتوری و توک توک ها سرویس های مناسبی ارائه می دهند.

ابریشم امنات چاروئن شهرت بسیاری دارد. خیت نام یکی از محصولات بومی و ابریشمی این استان است که در فراوری آن نوع خاصی از بافت به کار رفته است. این محصول به عنوان یکی از متفاوت ترین سوغاتی های این استان شناخته می گردد. شما برای خرید می توانید به مرکز هنر و صنایع دستی بان سانگ تور (Ban Sang Thor Arts and Crafts Center) مراجعه کنید.

فرا مونگکول مینگ موانگ (Phra Mongkol Ming Muang) مقدس ترین مجسمه بودا در استان است و مشهور ترین دیدنی استان امنات چاروئن به شمار می رود. این مجسمه در محوطه بودا اوتهایان (Buddha Utthayan Reservoir) در نزدیکی مرکز استان قرار گرفته است. در روز ماگا پوجا، جشن بزرگی در این مکان برگزار می گردد.

برای دیدن بنای مقدس شهر به پارک مینگ موانگ چالوئم فراکیت (Ming Muang Chaloem Phrakiat Park) سر بزنید. اطراف این بنا را باغ های زیبایی احاطه نموده اند که برای پیاده روی مناسب است.

پارک فو فاپوئنگ (Phu Phapueng Park) نیز از دیدنی های استان امنات چاروئن محسوب می گردد. شما در این پارک می توانید از تماشای طبیعت و کوهنوردی لذت ببرید.

از دیگر دیدنی های استان امنات چاروئن می توان به پارک گیاه شناسی دون چائو پو (Don Chao Pu Botanical Park)، معبد تام سائنگ فت (Tham Saeng Phet Temple)، معبد چیاتیکرام (Chaiyatikaram Temple) و مرکز کشاورزی چیتساکون (Chitsakon Agricultural Centre) اشاره نمود.

منبع: کجارو / isan.sawadee.com / tourismthailand.org / tripadvisor.com / en.wikipedia.org

به "استان امنات چاروئن در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان امنات چاروئن در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید