شروع مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران

به گزارش وبلاگ دوین، طبرسی گفت: مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران شروع می گردد و طبق پیش بینی های اجرا شده فاز دوم مطالعه مرداد ماه به سرانجام می رسد.

شروع مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران

پیغام طبرسی محقق پروژه واکسن کووایران برکت و معاون آموزشی مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: مطالعه بالینی واکسن اسپایکوژن در استرالیا انجام شد و فاز دوم و سوم آن در ایران انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در مطالعه فاز یک انسانی نتایج خوبی از این واکسن برآورد شده است، بیان نمود: پلتفرم ساخت این واکسن Subunit و از نوع پروتئین نوترکیب است.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت به علت اینکه وزارت بهداشت استرالیا مجوز مطالعه بالینی فاز یک آن را صادر نموده است، وزارت بهداشت ایران ان را تأیید نموده است، گفت: با نامه نگاری های اجرا شده، وزارت بهداشت ایران هم مراحل فاز یک آن را تأیید نموده است.

طبرسی درباره زمان ورود این واکسن به بازار ادامه داد: واکسن کووایران برکت زودتر از این واکسن به بازار خواهد آمد و مجوز تزریق عمومی را دریافت خواهد نمود.

او با بیان اینکه به زودی فاز دوم مطالعه این واکسن شروع خواهد شد که در این فاز 400 نفر واکسن را دریافت خواهند کرد، گفت: در این مطالعه دو سوم واکسن و یک سوم واکسن نما دریافت می نمایند و به این ترتیب هر فرد در مطالعه دو دوز واکسن را به فاصله سه هفته دریافت خواهد نمود.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت با بیان اینکه خانم های باردار و نوجوانان و بچه ها در این مطالعه مورد ارزیابی قرار نمی گیرد، گفت: پیش بینی می گردد فاز دوم مطالعه مرداد ماه به خاتمه برسد.

او با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به کمبود واکسن در کشور اگر فاصله بین دوز های تزریق شده واکسن گاهی اوقات زیاد می گردد به علت این است که افراد بیشتری واکسینه شوند و این تصمیماتی است که وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری ها می گیرد، گفت: مردم از واکسن کرونا نترسند و آن را تزریق نمایند، چرا که درصد قابل توجهی با تزریق دوز اول هم در برابر کرونا ایمن می شوند، اما تزریق دوز دوم برای همه واکسن ها الزامی است.

نکته قابل توجه آن است که اخیراً کمیته اخلاق مجوز مورد احتیاج برای مطالعه فاز دو واکسن استرالیایی- ایرانی را برای شرکت سیناژن صادر نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید