پیش بینی باران شدید برای 9 استان و برف برای تهران

به گزارش وبلاگ دوین، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، فهرست استان های پربارش را اظهار داشت.

پیش بینی باران شدید برای 9 استان و برف برای تهران

احد وظیفهمدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت که بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، قبل از ظهر امروز (یکشنبه) 24 بهمن برای دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش باران و برف پیش بینی شده است که به تدریج موقتا از ناپایداری در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاسته می گردد.

وی اضافه نمود که با فعالیت یک سامانه بارشی در جنوب، جنوب غرب و بخش هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد آغاز شده که به تدریج دامنه فعالیت آن غرب، بخش هایی از شمال غرب و زاگرس مرکزی و جنوبی کشور را نیز فرا می گیرد و سبب بارش باران و برف و وزش باد در این منطقه ها می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در جنوب و جنوب غرب کشور گاهی با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق و در منطقه ها مستعد همراه با تگرگ خواهد بود، گفت:

شدت بارش ها امروز در شمال بوشهر، فارس به ویژه شمال هرمزگان پیش بینی می گردد.

به گفته وظیفه، امروز بارش ها در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان و شمال هرمزگان و به تدریج شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت و گستره بارش ها نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور را فرا می گیرد و از بعدازظهر در نواحی غربی کشور از شدت بارش ها کاسته می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در بعضی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد، گفت:

در جنوب شرق کشور این وزش باد شدید منجر به وقوع پدیده گرد و خاک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه 26 بهمن بارش ها در شرق، شمال شرق، بخش هایی از جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت، بیان نمود که بارش ها در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی کرمان و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت، بعلاوه در شمال غرب و سواحل غربی خزر ابرناکی و بارش پیش بینی می گردد.

وظیفه اضافه نمود که تا اوایل روز سه شنبه خلیج فارس و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص شرایط جوی استان تهران در روز آینده نیز گفت:

آسمان تهران امروز 25 بهمن ابری، همراه با بارش باران و برف، گاهی وزش باد و در واخر وقت نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای 5 و صفر درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

وی در خاتمه اضافه نمود که آسمان تهران در روز سه شنبه 26 بهمن نیز نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای 8 و صفر درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

به گفته وظیفه، امروز بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، نیمه غربی کرمان که بارش در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به شکل برف خواهد بود، بعلاوه بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه ها در یزد، شمال و غرب هرمزگان و از بعدازظهر در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی که بارش در شمال خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود، بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی، بارش برف و باران در لرستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، البرز، شمال تهران و شمال سمنان، بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان رخ خواهد داد.

وی بعلاوه گفت که سه شنبه 26 بهمن، بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیانی ماندن رودخانه ها در شمال و غرب هرمزگان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و نیمه غربی کرمان، بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در خراسان شمالی که بارش در منطقه ها شمالی استان به شکل برف خواهد بود، بارش برف و باران در کرمانشاه و غرب کردستان پیش بینی می گردد، بعلاوه از بعدازظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه در منطقه ها شرقی کرمان و منطقه ها غربی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اضافه نمود:

بارش برف در استان های مذکور موجب اختلال در تردد جادهای خواهد شد. بر این اساس برای جلوگیری از خسارات احتمالی و کاهش مسائل ناشی از بارش برف و باران فراهم کردن تمهیدات لازم بویژه هنگام تردد از جاده های مواصلاتی توصیه می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "پیش بینی باران شدید برای 9 استان و برف برای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی باران شدید برای 9 استان و برف برای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید