بهترین گیاهان آپارتمانی برای خرید کدام است ؟

به گزارش وبلاگ دوین، جذابیت و زیبایی در خرید گیاهان آپارتمانی انکار ناپذیر است. اما این جذابیت زمانی ایده آل و منحصر بفرد خواهد بود که ماندگار و همیشگی باشد. برای اینکه بتوان از زیبایی ها و جذابیت های گیاهان آپارتمانی به صورت دائمی برخوردار بود، باید توجه ویژه ای به نگهداری و مراقبت از آنها داشت . نگهداری از گیاهان آپارتمانی بر طبق اصول و قواعد خاصی صورت می پذیرد. اگر طبق اصول مناسب و مطلوب به نگهداری از گیاهان آپارتمانی بپردازید، حتما با گیاهان سرزنده و شادابی روبرو خواهید بود. اما برای نگهداری از آنها باید چه قواعدی را سرلوحه قرار دهید:

بهترین گیاهان آپارتمانی برای خرید کدام است ؟

عوامل موثر در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

ایجاد بستر مناسب برای رشد مطلوب

یکی از مهمترین عوامل در نگهداری از گیاهان آپارتمانی استفاده از بستر مناسب برای رشد مطلوب و ایده آل خواهد بود. خاک مهمترین بستر برای رشد گیاهان به شمار می رود. استفاده از خاکهای مناسب در کنار کوددهی مطلوب می تواند تاثیرات بسزایی در رشد گیاهان آپارتمانی داشته باشد. خاکهایی که از مواد مغذی مناسبی برخوردار هستند و همچنین از زهکشی ایده آلی برخوردارند، می توانند بهترین گزینه برای رشد مطلوب گیاهان باشند. خاکهای سبک نه تنها می توانند اکسیژن مناسب را برای گیاه به همراه داشته باشند، بلکه عبور آب را از منافذ خاک امکان پذیر خواهند نمود. از این رو ریشه گیاه شرایط بسیار عالی را برای رشد مناسب در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : چرا گلدان تبلیغاتی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی انتخاب مناسبی است؟

نور مناسب

اغلب گیاهان آپارتمانی برای رشد منحصر بفرد خود احتیاج به دریافت نور کافی از خورشید خواهند داشت. برای این منظور در زمان خاصی می توانید گیاه خود را در زیر نور خورشید قرار دهید تا احتیاج گیاه رفع گردد. اما بعضی از گیاهان آپارتمانی ، دوستدار دریافت نور خورشید به طور غیر مستقیم هستند. این گیاهان اغلب در سایه رشد مطلوبی را در پی خواهند داشت. از این جهت نگهداری از گیاهان آپارتمانی بسیار عالی و منحصر بفرد خواهد بود. گیاهانی از قبیل سانسوریا از جمله گیاهان آپارتمانی هستند که به نور غیر مستقیم احتیاج دارند. این گیاهان در اثر قرارگیری در نور مستقیم خورشید دچار سوختگی و از بین رفتن خواهند شد.

بیشتر بخوانید : گلخانه خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

آبیاری مناسب در گیاهان آپارتمانی

یکی از عوامل بسیار مهم در نگهداری از گیاهان آپارتمانی ، آبیاری به موقع و مناسب آنها خواهد بود. دوستداران گل و گیاه به راحتی می توانند تشخیص دهند که گل و گیاه آنها به آب احتیاج دارد یا خیر. آنها می توانند با لمس خاک گیاه برای آبیاری آن اقدام نمایند. اگر خاک را فشرده و با خاک خشکی روبرو شوند، بهتر است برای آبیاری آن اقدام نمایند. در غیر این صورت و مرطوب بودن خاک ، احتیاجی به آبیاری نخواهد بود. آبیاری نامناسب (کم یا زیاد) می تواند تاثیرات مخربی بر روی گیاه آپارتمانی شما داشته باشد. آبیاری کم سبب خشک شدن گیاه و آبیاری زیاد نیز سبب فساد ریشه خواهد شد. همچنین باید از آبهایی برای گیاهان استفاده نمود که ، از کلر برخوردار نبوده و در صورت امکان ، به جامانده آب شستشوی سبزیها و یا آب آکواریوم باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین گل آپارتمانی برای خرید کدام است ؟

رسیدگی به گیاهان آپارتمانی

نگه داری از گیاهان آپارتمانی تنها به آبیاری ، خاک مناسب و همچنین دریافت نور مناسب ختم نخواهد شد. رسیدگی به این گیاهان ، می تواند تاثیرات بسزایی در جذابیت ظاهری و همچنین خصوصیات درونی آنها داشته باشد. از جمله رسیدگی ها و نگهداری از گیاهان آپارتمانی مناسب عبارتند از :

  • تعویض گلدان در زمان مناسب برای تنفس ریشه و همچنین رشد مطلوب تر گیاه
  • استفاده از کوددهی مناسب و کمپوستهای ایده آل و مطلوب برای رشد گیاهان
  • هرس نمودن گیاهان با استفاده از جدا کردن برگهای زرد و خشک شده
  • استفاده از هوای آزاد برای تنفس گیاه و دریافت اکسیژن از محیط
  • قرار دادن گیاه در محیط های مناسب و مرطوب برای جلوگیری از رشد نامطلوب و زرد شدن برگها در گیاهان آپارتمانی
منبع: مجله چاپخونه

به "بهترین گیاهان آپارتمانی برای خرید کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گیاهان آپارتمانی برای خرید کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید