برای بازگشت برجام به جهت صحیح، کوشش می کنیم

به گزارش وبلاگ دوین، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این دفتر در حال اجرا کوشش های دیپلماتیک فشرده برای بازگرداندن توافق هسته ای ایران به جهت صحیح خود است.

برای بازگشت برجام به جهت صحیح، کوشش می کنیم

به گزارش وبلاگ دوین از فارس، در حالی که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز از طرف های اروپایی توافق هسته ای فقط وعده های عملی نشده شنیده اما اتحادیه اروپا مدعی است جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی این سازمان برای احیای برجام کوشش می نماید.

پیتر استانو سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) گفت اتحادیه اروپا و بورل در حال اجرا تماس های معمول و فشرده با تمام طرف های مرتبط با توافق هسته ای هستند تا آن را به جهت اصلی برگرداند.

خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال مستقر در بروکسل، با نقل قول این خبر از استانو در صفحه توئیتر خود، اما تاکید نمود که سخنگوی بورل از ارائه جزئیات بیشتر درباره ماهیت کوشش های دیپلماتیک مذکور خودداری کرد.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی رغم مخالفت های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی عملی کشورهای اروپایی در 5 گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران اخیراً از روز پنج اسفندماه گفت اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می نماید. اقدام ایران در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای 26 و 36 برجام ملزم می نماید.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز چند روز قبل با لازم دانستن جدیت آمریکا در بازگشت به برجام برای حل بن بست توافق هسته ای ایران، ابراز امیدواری کرد که شرایط در آینده نزدیک بهتر گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "برای بازگشت برجام به جهت صحیح، کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازگشت برجام به جهت صحیح، کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید