بازدید بیش از 2000 توریست نوروزی از غار آبی سهولان مهاباد

به گزارش وبلاگ دوین، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، بازدید بیش از 2000 توریست نوروزی از غار آبی سهولان مهاباد صورت گرفت.

بازدید بیش از 2000 توریست نوروزی از غار آبی سهولان مهاباد بیشتر بخوانیدغار آبی سهولان مهاباد | سفری اسرارآمیز به عجیب ترین غار آبی دنیا

ناصر صدفی، رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مهاباد اعلام کرد: بدنبال همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی 2 ساله غار آبی سهولان، با کوشش فرماندار و نماینده مهاباد، بخشداری و محیط زیست از صبح اول فروردین همه روزه این مکان توریستی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی و همشهریان است.

وی با بیان اینکه غار آبی تاریخی سهولان یکی از مهمترین و کم نظیرترین غارهای طبیعی کشور و از شگفت انگیزترین جلوه های طبیعت زیبای آذربایجان غربی بشمار می رود، گفت: در چند روز گذشته دو هزار و 300 توریست نوروزی از این غار بازدید نموده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مهاباد اعلام کرد: بعلاوه با همکاری دهیاری روستای سهولان، محوطه ورودی این غار با احداث آلاچیق و مکان برپایی چادر برای اسکان مسافران و توریستان آماده شده است.

غار آبی تاریخی سهولان مهاباد در 42 کیلومتری شهرستان مهاباد و در راستا مهاباد به بوکان واقع شد. این غار یکی از مهمترین غارهای آبی ایران و دومین غار آبی کشور پس از غار علیصدر همدان است و با مساحت 2 هکتار جز آثار طبیعی ملی بشمار می رود.

منبع: همگردی

به "بازدید بیش از 2000 توریست نوروزی از غار آبی سهولان مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از 2000 توریست نوروزی از غار آبی سهولان مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید